Gå til innhold

øyemigrene aura.redd!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får sånn sikk sakk synsforstyrrelser. Aura sier legen. Men har lest at man kan få hjerneslag av aura. Nå ble jeg skikkelig redd.noen som kan noe om dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen kan noe om dette.

Anonymous poster hash: 2a279...35f
Skrevet

Jeg har migrene med aura. I begynnelsen (jeg var ca 9 år ved første anfall) hadde jeg synsforstyrrelser slik du beskriver, samt kvalme og oppkast før hodepinen satte inn. Nå, 21 år etter (følte meg gammel nå:P), blir jeg først deprimert, så veldig svimete, så kommer synsforstyrrelser, jeg blir lammet i halve kroppen og får språkproblemer. Dette er vanlige symptomer på migrene, men også slag. Der og da har jeg av og til også angst for at det ikke er migrene. Har vært hos legen flere ganger for å bli henvist til nevrolog, men de vil ikke ta imot meg. Jeg anbefaler deg å gå til legen og mulig bestille rine hos nevrolog privat om du ikke får henvisning/ slipper til om dette bekymrer deg veldig.

Skrevet

Godt jeg ikke er alene..jeg har ikke den grusomme hodepine etter aura. Legen kaller det migrene aura uten hodepine.

Skrevet

Godt jeg ikke er alene..jeg har ikke den grusomme hodepine etter aura. Legen kaller det migrene aura uten hodepine.

Skrevet

Jeg har også opplevd migrene uten smerter. Men aura og kvalme... Ikke hatt det i voksen alder.

Skrevet

Slutt å bekymre deg for alt. Søk hjelp hos psykolog.

Anonymous poster hash: 9d25b...eef

Skrevet

Har aura uten hodepine jeg også, men sjeldent. Og har forøvrig aldri hørt om noen sammenheng mellom aura og hjerneslag!

Skrevet

Du får nok ikke noe mer svar nå enn sist. Snakk med legen din om bekymringene dine og slutt å les så mye om det på nett.

Skrevet

Tror det er veldig viktig å ikke bruke hva som helst av p-piller når du har migrene med aura.

Det beste er å snakke med legen om hvilke forhåndsregler du bør ta.

Anonymous poster hash: 8e100...581
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har også migrene med aura. Er ikke så veldig plaget av hodepinen etterpå, noen ganger har jeg bare normal hodepine. Men får altså synsforstyrrelser og blir veldig lyssky.

Ble sendt til sykehuset for å sjekket at jeg ikke har svulst da jeg fikk påvist migrene, bare for å være sikker. Så jeg bekymrer meg ikke noe særlig - har fått beskjed om at dette ikke er farlig.

Skrevet

TS, google Flimmerskotom :)

Øyemigrene. Ikke slag ...

Skrevet

Dattera mi har migrene med aura som kan gi halvsidig lammelse.

Vi har fått beskjed om at hvis lammelsen ikke går over innen ca 30 min, skal vi ringe ambulanse og hun skal på sykehus for videre undersøkelse.

En gang har vi vært nødt til å ringe ambulanse.

Anonymous poster hash: c4c2e...f7d
Skrevet

Har lest litt, og det ser ut som enn med aura, har noe lettere å få hjerneslsg:-(

Skrevet

En kan få lettere hjerneslag, men det økes med røyking og overvekt. Jeg har dette selv, en 2-3 ganger i året. Sist i sommer. Tør ikkebruke p-piller av den grunn. Hvilke prevensjon bruker dere med aura-migrene?

Anonymous poster hash: ac25b...f77
  • Liker 1
Skrevet

En kan få lettere hjerneslag, men det økes med røyking og overvekt. Jeg har dette selv, en 2-3 ganger i året. Sist i sommer. Tør ikkebruke p-piller av den grunn. Hvilke prevensjon bruker dere med aura-migrene?

Anonymous poster hash: ac25b...f77

Du kan bruke minipillen.

Skrevet

Jeg brukte Cerazette, en minipille. Denne gjorde også at jeg hadde mindre migrene fordi migrenen min ofte er hormonutløst.

Skrevet

Jeg har også opplevd dette, og syntes selv det var fryktelig skremmende! (jeg er optikerstudent og vet om mye annet skummelt man kan få!!!) Heldigvis er det ikke farlig :)
Tror ikke du trenger å bekymre deg for den lille ekstra risikoen for hjerneslag, den får man av å spise en pomfri eller to også...

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er dette farlig å ha hver dag? Jeg får det hver eneste dag nå over 3 uker. Veldig irriterende. Får det også etter å ha spist. 

Anonymkode: ac25b...f77

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette farlig å ha hver dag? Jeg får det hver eneste dag nå over 3 uker. Veldig irriterende. Får det også etter å ha spist. 

Anonymkode: ac25b...f77

Ei venninne av meg har migrene med aura: hun får 'lyn' foran øynene som et forvarsel til hodepinen. Tar hun medisin med en gang, kvelde hun anfallet, hvis ikke får hun hodepine. 

Hver dag i tre uker, det var ofte. Synsforstyrrelser kan også komme av netthinneløsning, sjekk det opp hos lege/optiker/øyelege. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...