AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Men alle kan støtte noe.. Hvordan føles det å gå med skylapper på eller øynene lukket? Fordi du ikke ønsker å vite sannheten om verden? Du kjøper billig kylling fra prior. Vil du vite hvordan de har hatt det? Ikke? Se her: http://matersunt.no/?p=246 Oghttp://www.nrk.no/nyheter/norge/1.6903596 Oghttp://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_on_fjorfe/ikke_kjop_industrikylling Oghttp://dyrevennlig.org/dyr/hoener-og-kyllinger/slaktekyllinger/hva-er-galt-med-velferd-hos-kylling/ Oghttp://www.side2.no/helse/article3100474.ece Oghttp://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Fant-regelbrudd-hos-132-av-152-kyllingprodusenter-6757327.html#.Um-Fnsu9KSM Oghttp://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/dyrevelferd/ansvar_og_oppgaver/dyrevelferden_maa_forbedres_i_kyllingproduksjonen.7503 Som vi ser så mishandles kyllingene. De brekker vinger, får etseskader, sulter, blir stresset, osv.. Fortsatt god samvittighet når du steker kyllingen etterpå? Ta ansvar, om du skal spise kylling, kjøp fra en gård der dyra har det bedre.Anonymous poster hash: 2b95f...7e7 3
Gjest Spirula Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Men alle kan støtte noe.. Hvordan føles det å gå med skylapper på eller øynene lukket? Fordi du ikke ønsker å vite sannheten om verden?Anonymous poster hash: 2b95f...7e7 Jo takk, det føles komfortabelt! Litt småsårt etter å ha gått inn i alle hjørner og lyktestolper, men ellers greit. Hvordan føles det å sette seg over alle andre? Føler du deg stor da? Og et lite spørsmål til: Tror du kanskje du kunne fått en noe annen reaksjon hvis du hadde lagt fram temaet på en litt annen, og mye mindre anklagende, måte? (Jeg kjøper min kylling fra et lite privat gårdsutsalg, hvor jeg vet at kyllingen har hatt det bra!) Og angående "Man kan ikke støtte alt, men alle kan støtte noe". Hva hvis jeg velger å støtte andre dyrevernssaker (f.eks kampen mot sirkusdyr), men aksepterer at kyllingen lever som den gjør. Da støtter jeg noe, men ikke alt, men er det etter ditt syn akseptbelt (verdig) nok? Endret 29. oktober 2013 av Spirula 6
Binta Ba Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg ser problemstillingen, og jeg skulle ønske det var som i mannens land; kjøp en fersk kylling/høne på markedet, og få den slaktet/flådd på stedet, dra hjem og lag maten. Ikke masse unødvendige drap, hvor kjøttet kastes fordi det ikke ble solgt fra ett massebånd. Men, sånn er det ikke her. For oss går det kort og godt på økonomi og tilgang. Kyllingen er billigere enn ku/okse-kjøttet, og til og med fisken, med mindre man kjøper first price. 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Hvorfor ikke skrive et brev til landbruksministeren om dette, ts? Personlig bryr jeg meg nok litt for lite om hvordan dyr blir slaktet. Jeg er bare glad for at jeg slipper å gjøre det selv. Anonymous poster hash: 6a2d9...726 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg ser problemstillingen, og jeg skulle ønske det var som i mannens land; kjøp en fersk kylling/høne på markedet, og få den slaktet/flådd på stedet, dra hjem og lag maten. Ikke masse unødvendige drap, hvor kjøttet kastes fordi det ikke ble solgt fra ett massebånd. Bare masse storfe slaktet uten noen bedøvelse. Tenk litt på den du. Anonymous poster hash: 16f37...0a4 1
Binta Ba Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Bare masse storfe slaktet uten noen bedøvelse. Tenk litt på den du. Anonymous poster hash: 16f37...0a4 Heller en ku som blir spist i løpet av dagen og slaktet uten bedøvelse, enn hundrevis av kyr som blir slaktet med bedøvelse og dermed kastet rett i søpla. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #7 Skrevet 30. oktober 2013 Bare masse storfe slaktet uten noen bedøvelse. Tenk litt på den du. Anonymous poster hash: 16f37...0a4 Man kan avlive humant uten bedøvelse, dersom man er effektiv og det gjøres i et trygt miljø for dyret. Anonymous poster hash: 3bdbc...619 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #8 Skrevet 30. oktober 2013 Vet ikke om jeg kan si at noe form for avliving er humant.. Kun hvis det er et dyr som er i store smerter, som dyreleger ikke kan ordne. Anonymous poster hash: f4cfc...cc0
Gjest Bud Skrevet 30. oktober 2013 #9 Skrevet 30. oktober 2013 Ja, og salaten vokser opp i bæsj og blir til stadighet tisset på av all slags dyr og en og annen rom-person. Nam-nam!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #10 Skrevet 30. oktober 2013 Ja, og salaten vokser opp i bæsj og blir til stadighet tisset på av all slags dyr og en og annen rom-person. Nam-nam! Hva feiler det deg?Anonymous poster hash: 2b95f...7e7 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #11 Skrevet 30. oktober 2013 Vet ikke om jeg kan si at noe form for avliving er humant.. Kun hvis det er et dyr som er i store smerter, som dyreleger ikke kan ordne. Anonymous poster hash: f4cfc...cc0 Nei, men når man først skal spise dyr, må jo dyret dø før man tygger på det. Og da er det avlivingsmetoder som er mindre ille enn annet Jg spiser selv dyr, men dyr som har hatt det bra og fra mindre gårder. F.eks mindre gårder som også ligger nært slakteriet. Jg har besøkt en av dem Anonymous poster hash: 2b95f...7e7 1
frøkna Skrevet 30. oktober 2013 #12 Skrevet 30. oktober 2013 Du bør tenke på å omformulere deg om det er slik du presenterer det for folk. Ingen liker den ovenfra og ned holdningen du utviser. "Du er dum og trangsynt, bare se her og her og her". Jeg spiser så og si ikke kylling pga hvordan de blir behandlet, men kjente jeg allikevel hadde lyst til å være uenig med deg på grunn av oppsettet på innlegget ditt.. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #13 Skrevet 30. oktober 2013 Hvorfor ikke skrive et brev til landbruksministeren om dette, ts? Personlig bryr jeg meg nok litt for lite om hvordan dyr blir slaktet. Jeg er bare glad for at jeg slipper å gjøre det selv. Anonymous poster hash: 6a2d9...726 Tror du landbruksministeren bryr seg? Ja, men tenk på det. Men hovedpoenget mitt var egentlig hvordan de lever før de blir slaktet.Anonymous poster hash: 2b95f...7e7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #14 Skrevet 30. oktober 2013 Du bør tenke på å omformulere deg om det er slik du presenterer det for folk. Ingen liker den ovenfra og ned holdningen du utviser. "Du er dum og trangsynt, bare se her og her og her". Jeg spiser så og si ikke kylling pga hvordan de blir behandlet, men kjente jeg allikevel hadde lyst til å være uenig med deg på grunn av oppsettet på innlegget ditt.. Hvorfor? Rart du følte deg støtt når det ikke var rettet mot deg. Og det var ikke meningen å ha ovenfra og ned-holdning, jeg er bare lei av at folk driter i hvordan dyra har det. og så går de rundt og later som om de er så gode mennesker.Anonymous poster hash: 2b95f...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #15 Skrevet 30. oktober 2013 Jo takk, det føles komfortabelt! Litt småsårt etter å ha gått inn i alle hjørner og lyktestolper, men ellers greit. Hvordan føles det å sette seg over alle andre? Føler du deg stor da? Og et lite spørsmål til: Tror du kanskje du kunne fått en noe annen reaksjon hvis du hadde lagt fram temaet på en litt annen, og mye mindre anklagende, måte? (Jeg kjøper min kylling fra et lite privat gårdsutsalg, hvor jeg vet at kyllingen har hatt det bra!) Og angående "Man kan ikke støtte alt, men alle kan støtte noe". Hva hvis jeg velger å støtte andre dyrevernssaker (f.eks kampen mot sirkusdyr), men aksepterer at kyllingen lever som den gjør. Da støtter jeg noe, men ikke alt, men er det etter ditt syn akseptbelt (verdig) nok? Det handler om kategorier, du kan ikke si at DEN elefanten skal ha det bra, men ikke DEN kyllingen, da må du kjempe for alle dyra. Skjønner hva du mener, dog.. Men du også skjønner vel det at om du gjør det du skrev, er du dobbeltmoralsk. Og det er jo selvfølgelig ikke greit. Anonymous poster hash: 2b95f...7e7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #16 Skrevet 30. oktober 2013 Vet ikke om jeg kan si at noe form for avliving er humant.. Kun hvis det er et dyr som er i store smerter, som dyreleger ikke kan ordne. Anonymous poster hash: f4cfc...cc0 Men dersom du er motstander av å drepe dyr og spise dem blir det litt meningsløst å diskutere dette med deg. Jeg mener at en rask avliving som ikke utsetter dyret for stress eller smerter er humant nok. Og så lenge dyrene får tilfredsstilt sine behov mens de lever har jeg ikke noe problem med at de blir middag etterpå. Anonymous poster hash: 3bdbc...619 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #17 Skrevet 30. oktober 2013 Men dersom du er motstander av å drepe dyr og spise dem blir det litt meningsløst å diskutere dette med deg. Jeg mener at en rask avliving som ikke utsetter dyret for stress eller smerter er humant nok. Og så lenge dyrene får tilfredsstilt sine behov mens de lever har jeg ikke noe problem med at de blir middag etterpå. Anonymous poster hash: 3bdbc...619 Da regner jeg med at du kjøper økologisk kjøtt da ? (TS)Anonymous poster hash: 2b95f...7e7
Binta Ba Skrevet 30. oktober 2013 #18 Skrevet 30. oktober 2013 Men dersom du er motstander av å drepe dyr og spise dem blir det litt meningsløst å diskutere dette med deg. Jeg mener at en rask avliving som ikke utsetter dyret for stress eller smerter er humant nok. Og så lenge dyrene får tilfredsstilt sine behov mens de lever har jeg ikke noe problem med at de blir middag etterpå. Anonymous poster hash: 3bdbc...619 Her er jeg veldig enig. Det er dog veldig vanskelig å få dette til her til lands.. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #19 Skrevet 30. oktober 2013 Her er jeg veldig enig. Det er dog veldig vanskelig å få dette til her til lands.. De kunne hatt en lov om at alle dyra skal ha det sånn og sånn (mye bedre enn de har det) og ansatt noen som jobbet med å være på gårdene 24/7 og overvåket. Eller satt opp kameraer i alle gårdene så man hadde tilgang 24/7 for å se hvordan dyrene har det. Burhøns burde være forbudt. Alt burde være økologisk. Anonymous poster hash: 2b95f...7e7 1
frøkna Skrevet 30. oktober 2013 #20 Skrevet 30. oktober 2013 Hvorfor? Rart du følte deg støtt når det ikke var rettet mot deg. Og det var ikke meningen å ha ovenfra og ned-holdning, jeg er bare lei av at folk driter i hvordan dyra har det. og så går de rundt og later som om de er så gode mennesker.Anonymous poster hash: 2b95f...7e7 Jeg skjønner jo at hensikten din er god, men du treffer færre mennesker med fremgangsmåten du bruker her. Prøv heller å sett deg på huk ved siden av dine medmennesker i stede for å stå over de med pekefingeren 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå