AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 For å ikke forstyrre den andre tråden om åpne forhold, der det blir hevdet at åpne forhold/polygami er mer "evolusjonært korrekt" og at mennesker er skapt for å spre genene sine mest mulig. Dere som er i åpne forhold, hvordan gjør dere det i forhold til graviditet og barn? - Hvis dama i forholdet blir gravid, tester dere hvem som er biologisk far, eller tar mannen i forholdet ansvar for alle barn uansett hvem som er biologisk far? - Prøver dere bevisst å "spre genene" ved å droppe prevensjon ved sex med andre menn/kvinner, eller benytter dere prevensjon? - Dersom mannen i forholdet skulle gjøre en annen kvinne gravid, prøver dere som par å ha mest eller minst mulig å gjøre med dette barnet? - For de som faktisk har sex med flest mulig fordi de mener det er "evolusjonært riktig" og ikke bare tilfeldigvis deres eget tenningsmønster; hvor mange barn har dere og finnes det noen øvre grense på hvor mange dere ønsker? Anonymous poster hash: 5093d...274
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg er i åpent forhold og ingen av oss ønsker barn med noen. Derfor bruker vi dobbelt opp med prevensjon med andre, og jeg hadde uansett tatt abort hvis jeg ble gravid og farskap var uklart. Han vurderer å sterilisere seg, noe jeg har inntrykk av at er ganske vanlig i swingersmiljøer, når folk har fått de ungene de skal. De jeg kjenner som har åpne forhold og barn har selvsagt fått planlagte barn med hverandre, og er nøye med prevensjon utenom, og dropper sex med andre i aktiv prøveperiode. Å ha åpne forhold for å spre genene sine tror jeg er høyst uvanlig, da biologien vår forutsetter at barna også bør følges opp, og jeg har aldri hørt om noen som holder på slik. Tror du har misforstått dersom du tolker dette som at folk vil spre genene sine. Det er heller det at vi har biologiske impulser som trekker bort fra monogamiet, og siden vi nå lever i en verden hvor uønskede svangerskap er lett å unngå, er det flere som velger å benytte denne muligheten. Anonymous poster hash: 82be4...836 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Han vurderer å sterilisere seg, noe jeg har inntrykk av at er ganske vanlig i swingersmiljøer, når folk har fått de ungene de skal. Litt flaut å spørre om fordi dette er kanskje noe alle vet, men slutter man helt å sperme når man steriliserer seg? For meg er spermingen på slutten "cream of the top" så jeg vet ikke om jeg kunne tatt det steget, men jeg er vel litt for ung til å tenke på det ennå Anonymous poster hash: aed8b...01c
Druid Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Litt flaut å spørre om fordi dette er kanskje noe alle vet, men slutter man helt å sperme når man steriliserer seg? For meg er spermingen på slutten "cream of the top" så jeg vet ikke om jeg kunne tatt det steget, men jeg er vel litt for ung til å tenke på det ennå Anonymous poster hash: aed8b...01c Nope, det er umerkelig forskjell mellom før og etter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå