Gå til innhold

Sinksalve


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått noen sår i underlivet. Vet ikke helt hva det skyldes, så skal selvfølgelig til legen (har først time om noen dager). Dette har vært åpne sår som blødde, men kjøpte sinksalve og smørt på idag, og virker som det har hjulpet. Livredd for betennelse i sårene, og de gjør helt utrolig vondt!

Men er det lurt å smøre på sinksalve? Den er jo tykk og lindrer, har lest noen steder at den heler sår raskere, men andre steder leser jeg det stikk motsatte? Redd for at jeg bare kamuflerer problemet mitt?

Så det jeg lurer på er om det kan være dumt å smøre dette på er det evt noen andre alternativer? Aloe vera? Tar gjerne i mot tips, da jeg gjerne vil ha disse sårene/riftene eller hva det er til å gro så fort som mulig.

(ps, jeg er ganske sikker på at det ikke er herpes eller annen kjønnsykdom, da jeg har brukt kondom hele det siste året)



Anonymous poster hash: ec4e6...cfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ofte sink etter barbering, unngår røde nupper.

På sår tror jeg det er mest effektivt med sterilisende væske, jod (men det er helt forderelig vondt) eller kremer med antibiotika for å unngå infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herpes kan smitte til tross for kondom. Men kan jo bare være en hissig soppinfeksjon. Lykke til hos legen!

Anonymous poster hash: 8d3fe...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zink heler så det er bare å smøre på.

Anonymous poster hash: 746db...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZInk kan du trygt smøre på. Jeg får sår i underlivet innimellom, gjerne ved kjønnsleppene, tror egentlig det er fuktighet for min del. Da smører jeg på Inotyol, det er en type zinksalve, men enda mer effektiv. Blir bra på et par dager.



Anonymous poster hash: 4d17b...7b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bland zinksalve med barrierekrem som du får kjøpt på apoteket :) Dette bruker vi ofte til rødhet på brukerne på sykehjemmet. funker som fjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...