Gå til innhold

indrefillet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Slik lager jeg det...kjempegodt:

Stek den HEL(visst de ikke er i stykker da)

Gjør slik:

Brun lett indrefileten på begge sider i steikepanna...IKKE lenge.

Legg den i ovnen,gjerne oppi en ildfast form,sett i et steketermometer.MEDIUM biff er best,da er den litt rosa.Ca.45 min.eller mindre eller mer..kommer an på hvor stor den er.Men en trenger ca.200-250 gram hver.

Når den er komt på det antal grader slik du vil ha den(medium) ta den da ut og la den hvile i folie noen minutter.

Poteter: Del poteter(slik som agurker,i skiver).Prøv å få dem tynne.Legg dette i en langpanne,dryss pepper over og masse olje.Dette tar 20 min. i ovnen.Kan gjerne la dette ligge under i en langpanne under indrefileten.

Saus: Peppersaus er kjempegodt.Bernaise er "ut", og harry,men liker du det ,så lag det.

Tilbehør: stek løk og fersk champignong til....

Skjær den helstekte indrefileten i tynne stykker(som en steik på en måte).

NAM NAM NAM

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at bernaise saus var ut og harry.

Litt morsomt! Synes forresten det er godt til nesten alt jeg, spesielt å "klemre" kokte poteter med b. saus......

var det kanskje lars sponheim som sa det var harry??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

du kan ha bakt potet og bernes til indrefileten....

Det er det beste sammboeren min får til middag icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,

Var nok ikke Lars Sponheim nei...

Elsket bernaise-saus FØR,helt til jeg oppdaget at det finnes massevis av andre spennende sauser. Og jo,bernaise-saus ER harry.

Har jobbet på MANGE, både fine og "ikke" restauranter,og hver gang noen ville bytte ut sausen med bernaise-saus... lo vi litt. Ja,det at de da muligvis IKKE kunne ha prøvd så masse annet osv. osv. Dette var en typisk gjest,litt harry,ja,sånn type som bestiller GODT stekt biff og ikke skjønner at det ødelegger kjøttsmaken,og en likså godt kunne bestillt hamburger.

Nok om det.

Min oppskrift er en variant for de som er vant til alle typer mat,som ofte blir servert litt utradisjonell og spennende mat,og som spiste biff med bernaise for MANGE år tilbake,men har "vokst" fra det.'

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst DET er argumentasjonen, så vil jeg påstå at peppersaus også er litt harry. Er i alle fall ganske "mainstream". Beste sausen jeg får til biff er skikkelig god rødvinssaus. Når jeg lager hjemme går det fint med posesaus, men jeg "oppgraderer" den litt med en skvett rødvin og litt kjøttkraft eller bujong. Ellers må det selvfølgelig være litt skikkelig tilbehør til. Dampkokt brokoli med smelta (gratinert) ost på toppen er godt. Eller smørstekt sjampinjong. Dersom man skal ha bakte poteter må man selvfølgelig ha skikkelig hjemmelaget kryddersmør til (putt i hvitløk, salt, pepper og det krydderet du liker). Det er ellers veldig enkelt å dampe litt mais eller babymais til biffen. Boksmais kan dampes med smør, men er det hele kolber må de trekke i vann før de brunes kjappt på panna. Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...