Gå til innhold

Dysleksi!

jenta92

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal alle mennesker med dysleksi bli hengt ut på forumet her ??

Klarer ikke folk og forstå hvis man glemmer en bokstav ?

Jeg har aldri hatt problemer med og forstå det.;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har ikkje "problem" med at folk har dysleksi. Det eg har problem med er når folk skuldar slurvefeil og dårlig tid på at dei har dysleksi. Slike ting kan ikkje skuldast på dysleksi, då det er noko som skal utredast, og konkluderast av kyndig fagpersonar

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men har gjort det, gjorde det på barneskolen jeg.

Ja, og det er det da ingen som klager på. Men når folk bruker helt gale ord, ikke bruker store bokstaver eller lignende, da handler det om latskap. Ikke dysleksi. Dysleksi er reelt, men mange skylder tilsynelatende på dysleksi uten å faktisk ha det. Det er dem du bør klage på, ikke vi som misliker at ikke-dyslektikere hevder de har dysleksi for å slippe å anstrenge seg overhodet.

Anonymous poster hash: f89dc...60a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan glemme store bokstaver noen ganger. Men vet liksom ikke altid hvor jeg skal sette bunktum, komma. Får altid dårlig tilbakemeldinger fra folk. Jeg mener så lenge man forstår det blir skrevet, hvorfor skal mange folk begynne å kvervolere ?;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan glemme store bokstaver noen ganger. Men vet liksom ikke altid hvor jeg skal sette bunktum, komma. Får altid dårlig tilbakemeldinger fra folk. Jeg mener så lenge man forstår det blir skrevet, hvorfor skal mange folk begynne å kvervolere ? ;)

Fordi det er bedre at en person bruker et minutt ekstra på å lese over det h*n skriver enn at de 20 som leser innlegget må bruke et minutt ekstra. Det er både slitsomt og frustrerende. Jeg frustreres ikke av dyslektikere, men av de som bare ikke gidder.

Videre handler det litt om oppdragelse og respekt for både seg selv og andre: Man gjør så godt man kan. Vi har forskjellige forutsetninger, men man skal etterstrebe å gjøre sitt beste.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er bedre at en person bruker et minutt ekstra på å lese over det h*n skriver enn at de 20 som leser innlegget må bruke et minutt ekstra. Det er både slitsomt og frustrerende. Jeg frustreres ikke av dyslektikere, men av de som bare ikke gidder.

Videre handler det litt om oppdragelse og respekt for både seg selv og andre: Man gjør så godt man kan. Vi har forskjellige forutsetninger, men man skal etterstrebe å gjøre sitt beste.

sant det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dystleksi. Man ser lett forskjell på om noen har dystleksi eller slurver!

Jeg putter f eks inn en . Eller , Der det ikke skal være osv, men husker altid stor bokstav på navn etter punktim osv..

Får aldri noen klager :) (Ferdig med skole så man slipper skadeskutte lærere som skal hakke på at man er annerledes!! ) :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er du flink du da, har også lese og skrive vansker pluss att jeg har problemer med tall, husker ikke hva det heter. Jeg fikk i allefal det utredde på skolen. Så om du mener jeg ikke har dysleksi får att jeg ikke altid vet hvor jeg skal sette punktum her. tror de som tredde det vet bedre enn deg om jeg har det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er du flink du da, har også lese og skrive vansker pluss att jeg har problemer med tall, husker ikke hva det heter. Jeg fikk i allefal det utredde på skolen. Så om du mener jeg ikke har dysleksi får att jeg ikke altid vet hvor jeg skal sette punktum her. tror de som tredde det vet bedre enn deg om jeg har det eller ikke.

Dyskalkuli?

Anonymous poster hash: 3f01c...adb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje "problem" med at folk har dysleksi. Det eg har problem med er når folk skuldar slurvefeil og dårlig tid på at dei har dysleksi. Slike ting kan ikkje skuldast på dysleksi, då det er noko som skal utredast, og konkluderast av kyndig fagpersonar

Og hvordan i alle dager vet du at de ikke har dysleksi? Det kan du umulig vite, og i hvert fall ikke her på kvinneguiden.

Anonymous poster hash: fc3e2...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er det da ingen som klager på. Men når folk bruker helt gale ord, ikke bruker store bokstaver eller lignende, da handler det om latskap. Ikke dysleksi. Dysleksi er reelt, men mange skylder tilsynelatende på dysleksi uten å faktisk ha det. Det er dem du bør klage på, ikke vi som misliker at ikke-dyslektikere hevder de har dysleksi for å slippe å anstrenge seg overhodet.

Jeg tror ærlig talt ikke at det er noen som "skylder" på dysleksi når de ikke har det. Ja, noe er late, men unnskyldningen som går igjen, er at de skriver på mobilen og er derfor ikke så nøye med rettskriving. At noen skylder på dysleksi har jeg aldri opplevd, men det er de som elsker å rette på andre skrivefeil, som påstår det. Jeg tror ikke det er noen sannhet i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ordblindhet ;) jeg tviler ikke på at du ikke har dystleksi, men jeg mener du ser forskjell på skrivemåten.

En med dystleksi vil slite med hvor man skal sette ,. Og det sier du at du gjør.

At jeg husker stor bokstav går kun på at jeg husker det fra jeg var liten, men man kan ikke huske hvor man skal sette ,. For settningene er forskjellige. Et navn er altid stor bokstav og en enkel ting og huske(syntes jeg) men andre ting med stor bokstav glemmer jeg ofte. Det samme med å/og den er hard for meg. (Prøvd ufattelig mye)

Det som er veldig trist er at lærere ikke har kunnskap nok om dystleksi og gir en som har det dårlige karakterer for noe vedkommende ikke kan noe for.

Kjente personer med dysleksi:

Albert einstein (slet på skolen og var rabbiat til han begynte med det han likte)

Kjell inge røkke (alle har vel hørt om læreren som sa at fikk han bil lappen måtte han ta det som en seier)

Bill gates (trenger jeg og si noe)

+++++++++++

Kan fortsette i en evighet.

Dysleksi har ingen ting med iq og gjøre. Jeg passerer mensa med glans men fikk dårlig på skolen.

Man må bare bite i det sure eple og stå på og jobbe hardt og man får belønning for det senere i livet.

Det er noe som heter Karma ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan i alle dager vet du at de ikke har dysleksi? Det kan du umulig vite, og i hvert fall ikke her på kvinneguiden.

Eg meinar ikkje at ingen av dei som seier at dei har dyleksi, har det. Om eg framstillte det slik, så beklagar eg.

Eg veit følgjande, som er henta frå dysleksiforbundet si heimeside; Forskerne våre tror at omtrent 5 % av landets befolkning har spesifikke lese- og skrivevansker, altså dysleksi. Og mitt inntrykk er at det er langt fleire, som påberopar seg å ha dysleksi, men som eigentleg ikkje har noke utredning.

Litt på samme måte som at det er "mange" som seier at dei er deprimerte, utan å ha fått diagnosen depresjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...