Gå til innhold

P-piller og angst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var hos legen for to uker siden fordi jeg nesten blør ihjel når jeg har mensen. På slutten av perioden er jeg grå i huden, skjelver, suser i ørene, og masse andre sånne flotte greier man pådrar seg når man har mistet masse blod. Bruker flere dager på å innhente meg igjen.

Hun sa at jeg burde vurdere å begynne på p-piller igjen (mercilon) (sluttet på dem for 5-6 år siden fordi jeg ikke trengte dem mere) Både p.ga mens, men også for prevensjon nå som jeg endelig har klart å karre til meg en kjæreste :fnise:

Men greia er at jeg har en totalangst for blodpropp. Jeg måler leggene mine med målebånd flere ganger om dagen, bruker masse tid på å føle nøye etter om jeg kjenner noen "anderledesfølelse" i leggene. Det gjør jeg jo selvfølgelig alltid.

Har ingen historie med blodpropp i familien, har heller aldri fått noen kommentar fra legen om at jeg har problemer med blodomløp e.l

Har stillesittende kontorjobb, er overvektig og røyker, så jeg har jo plassert meg selv fint midt i faresonen for blodpropp. Er på vei ned i vekt (30 kg ned i 2013 hurra)

Så hva ville du gjort om du var meg? Fortsatt å kave med mens og kondomer, eller bare tatt sjansen på p-piller?

Anonymous poster hash: dd1f6...374
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I og med at du ikke har noen historie med blodpropp, har en så trøblete menstruasjon, har behov for prevensjon og i tillegg har klart å gått ned 30 kilo, og da regner jeg med at du lever relativt sunt og aktiv bortsett fra røykingen, så tror jeg at jeg hadde tatt sjansen. Også heller da vurdert å kutte røyken istedet. Men jeg er ingen lege da, men det er slik jeg ville vurdert det selv.

Skrevet

Lever forholdsvist aktivt, men klart, nå som vinteren kommer med 30 minusgrader så minker naturlig nok mengden med uteaktiviteter. Kommer til å fortsette med det sunne kostholdet, fortsetter å gå ned i vekt, så jeg er på rett spor.

Den rasjonelle delen av meg sier at sjansen for at jeg får blodpropp er minimal. Jeg har gått på p-piller i 8-9 år før, uten problemer. Blodtrykket mitt er helt fint og jeg har ingen indikasjoner på at noe er feil med meg. Bortsett fra, selvfølgelig, at jeg tømmes for blod hver eneste måned.

Men er det noen naturlig remedie man kan bruke for å forhindre blodpropp bittelitt, noe jeg kan spise/drikke mere av e.l?

Anonymous poster hash: dd1f6...374

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...