AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Inspirert av en annen tråd om regler for "sykt barn": Bruker dere opp disse dagene eller holder dette rikelig? Jeg har ikke så stort barn ennå, men er veldig spent på hvordan det blir når hun starter i barnehage snart. Får inntrykk av at det første året i bhg er heftig, men 20 dager (mor+far) burde vel holde? Hva gjør man hvis barnet er sykt utover dette? Må man ta ulønnet velferdspermisjon da? Har man automatisk rett på det? Man må jo bare være hjemme om barnet er sykt...Anonymous poster hash: 2eaf4...738
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Kanskje eventuelle besteforeldre kan stille opp litt? Det gjorde man før i tiden. 20 dager burde holde.Anonymous poster hash: 605c8...f6e
Gjest Maman Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Har gått fint her.. Men hvis det er krise blir det feriedag,permisjonsdag uten lønn eller evt litt hjemmekontor hvis man kan.
Silfen Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 Har aldri hatt behov for så mange dager, ungene er svært lite syke. Men ser jo at andre kan ha to runder i måneden i vinterhalvåret, det må jo ta vanvittig mye av alle slags dager.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Kanskje eventuelle besteforeldre kan stille opp litt? Det gjorde man før i tiden. 20 dager burde holde.Anonymous poster hash: 605c8...f6e Og "før i tiden" var besteforeldre (les: bestemødre) ikke i jobb. Vi har yrkesaktive besteforeldre på begge sider, så det går nok ikke, gitt. Anonymous poster hash: b053f...7b9 18
kokkos Skrevet 28. oktober 2013 #7 Skrevet 28. oktober 2013 Brukte opp ca 80% første året i bhg. Andre året har vi bare brukt en knapp håndfull så langt.
Mafalda Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Har aldri vært i nærheten av å bruke dem opp, ligger vel på omtrent en uke totalt i løpet av et år. Ett år var jeg borte fire dager i strekk med vannkopper på lillejenta, så det året tror jeg jeg hadde åtte eller ni dager. Men ellers har jeg hatt sjelden bruk for sykt barn-dagene. 1
Amens Skrevet 28. oktober 2013 #9 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg har ikke blitt mamma enda, men en kollega av meg kan fortelle at eldstemann nesten aldri har vært syk, men yngstemann har vært mye syk etter at han begynte i barnehagen i høst, så jeg misstenker at dette varierer fra unge til unge. Jeg ville sett det an. Om ungen er mye syk så kan det være jeg hadde forsøkt å lage en avtale med familie som har mulighet til å stille opp eller lagd en avtale med sjefen.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #10 Skrevet 28. oktober 2013 Har ikke brukt mange dager. Fra hun begynte i august til jul tror jeg hun var syk to dager. Etter nyttår til nå har vi hatt et par dager med sykdom. Håper så inderlig dette fortsetter, hun har så langt etter sommerferien ikke hatt noe av det "alle" de andre har hatt. Og nå har både den heftige influensaen + hånd-munn-fot syke gitt seg i barnehagen hos oss. Ikke fikk hun vannkopper da det gikk på nyåret heller, og da skulle alt tilsi at hun burde få det. Men det skal sies at verken jeg eller min søster var mye syk. Min søster til tross for kraftig astma. Anonymous poster hash: e0ed4...cff
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #11 Skrevet 28. oktober 2013 Barna våre er så godt som aldri syke! Bank i bordet. Ingen har hatt omgangssyken, ingen barnesykdommer. Minstemann på to år har vært litt varm en gang (svak feber) og da holdt jeg ham hjemme. Det er eneste gangen. Storesøster på fire år har aldri vært hjemme fra barnehagen pga sykdom. Så vi bruker ikke mange sykt barn-dager, nei. Anonymous poster hash: 51601...ba0
Gjest pysepusen Skrevet 28. oktober 2013 #12 Skrevet 28. oktober 2013 Vi brukte dem opp første året. Heldigvis var han også en del hos mamma ellers hadde det blitt noen fridager i tillegg.
Gjest Magdalene Skrevet 28. oktober 2013 #13 Skrevet 28. oktober 2013 Har aldri brukt de opp. Bruker et par dager hver i året som regel.
~ Angel ~ Skrevet 28. oktober 2013 #14 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg synes egentlig ikke det er nok jeg da.. Om barnet får omgangssyken skal den holdes hjemme 48 timer etter siste symptom.. Her går det fort en arbeidsuke (5 dager), forkjølelse med feber. Har hatt jenta mi hjemme 2 arbeidsuker pga dette (10 dager), så får kanskje ungen vannkopper/brennkopper og må være hjemme til de er borte. Her kan det også fort gå en arbeidsuke (5 dager). Noen bhg har det også slik at ungene må holdes hjemme ved fot-munn og hånd sykdom.. her går også fort noen dager.. Vips så var alle dagene brukt opp.. Og for ikke å snakke om alle barnesykdommene som kommer i tillegg, mistanke om sykdom, feber etter vaksine.. De 20 dagene går fort dersom ungene ikke har hatt alle "de vanlige" sykdommene.. Jeg selv er heldig og kan ha hjemmekontor om nødvendig, men det er ikke alle som er like heldige.. For noen er det rikelig, for noen er det altfor lite.. Selv synes jeg 20 dager er for lite, gjennomsnittlig
Ciara Skrevet 28. oktober 2013 #15 Skrevet 28. oktober 2013 Det første halvåret var vi nære ved å bruke hele kvota. Men etter det har det vært minimalt med sykdom og vi har hatt mange sykedager igjen.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #16 Skrevet 28. oktober 2013 Det første året i familiebarnehage og det påfølgende i stor barnehage var vi ganske nær. De to siste årene har det gått veldig greit, har mange igjen og håper vi slipper noe de to siste månedene også. Spent på hvordan det blir med to barn da, har jo fremdeles bare ti dager hver da. Anonymous poster hash: 92497...de8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #17 Skrevet 28. oktober 2013 De to første årene i bhg så gikk alle dagene og litt til. Men etter det så har et holdt med 10 dager hver. Vi hadde et stort problem når begge barna fikk vannkopper sent på høsten, da de fleste dagene allerede var brukt opp. Anonymous poster hash: b092e...ca0
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #18 Skrevet 28. oktober 2013 Brukte kun 6-7 dager det første året i barnehage. I år har vi brukt litt flere, tror det er 11 til nå. 20 dager holder som regel om du har ett barn som ikke er over gjennomsnittlig ofte syk. Har du to barn derimot, så kan du fort sitte verre i det. Spesielt om du får ting som vannkopper, da går det gjerne mange dager i strekk. Ved omgangssyke skal de være borte 48 timer, og det er vel ikke sjelden at nr to begynner på sin runde i det nr en begynner å bli ferdig, osv. Anonymous poster hash: 1ffe1...a6b
roberta Skrevet 28. oktober 2013 #19 Skrevet 28. oktober 2013 Har aldri brukt opp sykt-barndagene, på tross av at minste hadde astma og var endel syk. Hadde 10 ekstra dager pga kronisk sykdom.
Djungelvrål Skrevet 28. oktober 2013 #20 Skrevet 28. oktober 2013 Hvorfor må dere være hjemme med barna? Kan ikke mennene deres ta sykt barn dager da? Brukes dagene opp blir man trekt i lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå