AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Noen som har det på samme måte? Jeg våkner om morgenen og kan føle at jeg har drømt masse - ikke nødvendigvis skumle mareritt, men likevel drømmer som bringer med ned. Jeg husker aldri detaljer, men føler meg vanvittig tung. Som regel kommer jeg meg noe utover dagen, men jeg er ekstremt tung til sinns om morgenen (selvsagt ikke noe som kureres med en kopp kaffe). Jeg vet ikke helt hva man gjør med ubehagelige drømmer eller hva det er som gjør at jeg føler det slik. Noen som har tips? Anonymous poster hash: 0288b...495
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Det er vanlig at depresjon er verst om morgenen. Har det slik selv. Det har bl.a sammenheng med at kortisolnivået er høyest om morgenen (kortisol er et stresshormon). Ubehagelige drømmer er også en del av den psykiske lidelsen. Det er psyken som bearbeider ting. Men om man føler at man ikke kommer noen vei, er mitt tips psykologsamtaler. Kanskje i kombinasjon med antidepressiva. Å komme seg ut i dagslys og oppleve positive aktiviteter på dagtid, kan også hjelpe på søvnen og depresjonen.Anonymous poster hash: 1a5de...1a8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå