Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann, jeg er en mann i tjue-årene som i de siste to årene har slitt med det jeg vil kalle en mild depresjon og apati.

Jeg sliter virkelig med studier og om det er noe for meg eller ei. Jeg har alltid vært flink på skolen og gikk ut fra Videregående med kjempegode karakterer. Allikevel sliter jeg virkelig på høyere utdanning.

Første året mitt endte opp med at jeg ikke tok 4 eksamener fordi jeg fant ut at jeg kun studerte for å studere. Var lite interessert i det jeg studerte, ble deprimert og hadde ikke motivasjon til noe.

Sluttet dermed på dette for å prøve meg på noe nytt, men har samme problemet. Ingen motivasjon, ingen mål og mening og sliter virkelig med psyken. Vurderer og slutte på dette og.

Problemet er jo da selvfølgelig stipend og lån med tanke på Lånekassen, men jeg kunne heller tenkt meg å jobbe.

Jeg har jobbet som butikkmedarbeider helt siden jeg var 18 og trives relativt godt med dette. Jeg har fått masse skryt for arbeidet mitt og jeg er en helt suveren kundebehandler (selv om jeg innerst inne er ulykkelig). Jeg er kjempeflink til å legge på meg en falsk maske, med andre ord.

Jeg har hatt mange oppgaver innenfor dette yrket og var til og med assisterende butikksjef en periode. Jeg lurer kanskje på om dette kunne være noe å satse på. I så fall til jeg får tenkt meg virkelig nøye om hva jeg kunne tenkt meg å studere..

Sliter bare så kraftig for tiden. Føler meg helt utbrent og INGEN vet at jeg føler meg så ulykkelig. Våger ikke å si det til foreldrene mine fordi jeg føler jeg har så stort press hjemme med tanke på studier og lignende.

Jeg føler jeg sløser bort livet mitt med å studere noe jeg ikke interesserer meg for og tar opp store lån for å føle meg ødelagt?

Som sagt er jeg eksepsjonell til å ta på meg en falsk maske..

Hjelp, hva skal jeg gjøre.. :(

Anonymous poster hash: 4fd15...b62
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en pause etter dette semesteret og jobb. Det er i grunnen greit å vite hva man har lyst til å bli før man setter i gang med studier og får masse gjeld.

Anonymous poster hash: 8cc61...340
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...