Gå til innhold

hvilken prevansjon?


Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har siden jeg var 16 brukt mercilon p piller. men merker at jeg har null sexlyst når jeg går på de.

jeg vurderer å begynne med p stav, litt fordi jeg er redd for å glemme å ta pillen da det har skjedd flere ganger (heldigvis ikke blitt gravid), å jeg er motstander av abort (hva andre gjør bryr meg ikke, dette gjelder meg)

tenkte å ta en tur til legen for å få annen prevansjon, men lurer bare på om noen her har for/imot for noen typer?



Anonymous poster hash: d25dd...4df
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 22 nå foresten



Anonymous poster hash: d25dd...4df
Skrevet

Har faktisk nøyaktig samme problem som deg. Blir helt følelsesløs når jeg går på pillene, ingen sexlyst, ingen forelskelser, ingen store berg-og-dalbaner i humøret.

Kunne tenke meg alle disse tingene, men jeg ønsker ikke barn og vil heller aldri ta abort om jeg hadde blitt gravid. Så jeg tar også gjerne imot tips!

Anonymous poster hash: 3a07e...b19

Skrevet

Har faktisk nøyaktig samme problem som deg. Blir helt følelsesløs når jeg går på pillene, ingen sexlyst, ingen forelskelser, ingen store berg-og-dalbaner i humøret.

Kunne tenke meg alle disse tingene, men jeg ønsker ikke barn og vil heller aldri ta abort om jeg hadde blitt gravid. Så jeg tar også gjerne imot tips!

Anonymous poster hash: 3a07e...b19

ja jeg å blir heller ikke forelsket, eller noe. jeg får ikke sommerfugler i magen heller.

men nå har jeg ikke gått på pillen i over en mnd å merker at humøret er mer stabilt, å jeg interesserer meg for menn igjen selv om de bare er på tv (menn i politiuniform er plutselig veldig hot :fnise: )

TS

Anonymous poster hash: d25dd...4df

Skrevet

Jeg har lest en ganske troverdig forskning i forbindelse med jobb som som pekte på sammenheng mellom skilsmisser og prevensjon for kvinner. På p-piller var det veldig mange kvinner som gikk inn et forhold de senere uten p-pille ikke lenger ønsket seg i på grunn av at biologien i kvinnen hadde endret seg. Kvinnen skiftet smak fra menn som hadde feminine trekk ved personligheten, til klare maskuline menn - dette fordi biologien sa at disse mennene ville gi en bedre og tryggere familie, spesielt med tanke på barn.

En liten avsporing der.

Jeg ville tatt dette opp med min fastlege. Det er veldig viktig å sette seg inn i eventuelle bivirkninger før du begynner på noe nytt. Kobberspiral er vel prevensjonen med minst bivirkninger både psykisk og fysisk, men det passer ikke for alle. Hva som passer for deg vil nok en lege kunne svare på best.

Skrevet

Jeg har lest en ganske troverdig forskning i forbindelse med jobb som som pekte på sammenheng mellom skilsmisser og prevensjon for kvinner. På p-piller var det veldig mange kvinner som gikk inn et forhold de senere uten p-pille ikke lenger ønsket seg i på grunn av at biologien i kvinnen hadde endret seg. Kvinnen skiftet smak fra menn som hadde feminine trekk ved personligheten, til klare maskuline menn - dette fordi biologien sa at disse mennene ville gi en bedre og tryggere familie, spesielt med tanke på barn.

En liten avsporing der.

Jeg ville tatt dette opp med min fastlege. Det er veldig viktig å sette seg inn i eventuelle bivirkninger før du begynner på noe nytt. Kobberspiral er vel prevensjonen med minst bivirkninger både psykisk og fysisk, men det passer ikke for alle. Hva som passer for deg vil nok en lege kunne svare på best.

ja men det skulle virkelig ikke forundre meg om det var sånn.

spiral er nok ikke noe for meg da flere av mine leger har sagt at det er bedre etter at man har født. men ja tar opp alt sånt med han så klart

Anonymous poster hash: d25dd...4df

Skrevet

Har jo flere alternativer da hvis du ikke vil ha pillene..

P-plaster, p-ring, p-stav og spiral.

Selv tester jeg ut p-plaster nå. Til nå har det ikke vært noe og klage på :)

Ta en tur til legen og hør hva de kan anbefale for deg. Noe som passer for den ene, passer kanskje ikke helt for den andre... :)

Skrevet

Jeg gikk på p-sprøyten tidligere og var veldig fornøyd med den :) (Sluttet fordi jeg har beinskjørhet i familien og ikke ville øke risikoen for å få det selv.) Da tar du en sprøyte hver tredje måned, og trenger ikke tenke mer på det. Snakk med legen din om det, så får du nok svar på hva som passer best for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...