Gå til innhold

Den store eBay-tråden

Anglofil

Anbefalte innlegg

De er for menn ikke sant?

Det har du rett i. Tenkte ikke over det siden jeg gikk over til barberblader for menn for flere år siden. De er billigere og funker helt fint. Høvlene passer til begge typer.

Fikk tips om den typen her inne, så jeg tenkte at det var de du mente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det var her jeg leste tipset, men jeg husket ikke om de var til menn eller kvinner. :) Jeg tenker jeg kjøper til mannen min så tipset var ikke helt bortkastet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen erfaringer med ballkjoler fra Kina?
Kjøpte denne nydelige ballkjolen i den størrelsen jeg ville brukt om jeg hadde kjøpt den i Norge:
http://www.ebay.com/itm/2014-New-Lace-Tulle-Long-Mermaid-Cocktail-Evening-Formal-Prom-Dress-Party-Gown-/161270544798?pt=US_CSA_WC_Dresses&var=&hash=item258c79399e

Målte meg med målebånd og brukte tabellen, men nå ble jeg veldig usikker på om jeg burde gå opp en størrelse, i og med at de syr dem mindre ? :vetikke:

Hvor presise er de målingene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen erfaringer med ballkjoler fra Kina?

Kjøpte denne nydelige ballkjolen i den størrelsen jeg ville brukt om jeg hadde kjøpt den i Norge:

http://www.ebay.com/itm/2014-New-Lace-Tulle-Long-Mermaid-Cocktail-Evening-Formal-Prom-Dress-Party-Gown-/161270544798?pt=US_CSA_WC_Dresses&var=&hash=item258c79399e

Målte meg med målebånd og brukte tabellen, men nå ble jeg veldig usikker på om jeg burde gå opp en størrelse, i og med at de syr dem mindre ? :vetikke:

Hvor presise er de målingene ?

Jeg ville fulgt de målene ganske nøyaktig, og stolt på dem. Oppdager du da at kjoler ikke passer når du får den er det "selgers feil", slik at du har en god grunn til å i det minste få delvis refund. (Når det er snakk om en kjole til rundt 350 + 170 i frakt er det mulig selger heller vil gi deg refund istedenfor å bruke masse portopenger på å få den sendt tilbake).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her. Jeg har kjøpt, men ikke fått enda.

Hvilken av disse var det du kjøpte? Passer de til sånne barberhøvler?

1038-4-gillette-venus-rakhyvel-ovansida.

Anonymous poster hash: cd076...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva gjør man når man får noe fra ebay som er helt fullstendig feil? Det ligner ikke på noe jeg har bestilt i det hele tatt. Jeg har bestilt en del kjoler, topper og tightser den siste tiden, og det renner inn med pakker hver dag. Her en dag kom det en pakke med en bluse (skikkelig gammeldamebluse), gjennomsiktig med leopardmønster (og jeg liker ikke dyreprint en gang), med krage og mansjetter, minst tre nummer for liten. Den ligner alldeles ikke på noe jeg ville bestilt, og det ligner ikke på noe jeg HAR bestilt. På pakken sto det ikke avsender, så jeg aner ikke hvem som har sendt den heller. Dermed får jeg ikke klaget. Jeg går ut i fra at dette er en feilsending, men da får jeg jo ikke den varen jeg faktisk HAR bestilt. Er det noen måte å finne ut dette på? Jeg har posen som blusen kom i, dersom det finnes noe informasjon der som jeg har oversett.

Du vet vel hva du har kjøpt og da kan spørre de om de sier at varen er sendt men du ikke har mottatt noe.

Anonymous poster hash: 2ed56...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av disse var det du kjøpte? Passer de til sånne barberhøvler?

1038-4-gillette-venus-rakhyvel-ovansida.

Jeg kjøpte denne typen. Siden de skal passe til høvelen for menn, og gilette sine blader passer til begge tror jeg at det går bra. Men jeg skal ikke si det sikkert før jeg har prøvd. Kan komme tilbake til deg når jeg har mottat mine og sjekket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte denne typen. Siden de skal passe til høvelen for menn, og gilette sine blader passer til begge tror jeg at det går bra. Men jeg skal ikke si det sikkert før jeg har prøvd. Kan komme tilbake til deg når jeg har mottat mine og sjekket :)

Ok, takk. Jeg tror nemlig ikke de passer til de nyeste typene av høvler. Det ser ut som denne typen, og den passer bare de gamle høvlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel hva du har kjøpt og da kan spørre de om de sier at varen er sendt men du ikke har mottatt noe.

Anonymous poster hash: 2ed56...353

Skal jeg spørre alle seksti jeg har bestilt noe fra de siste månedene da? Jeg har ikke oversikt, som jeg ville hatt om jeg hadde bestilt EN ting fra nettet. Da hadde jeg jo visst hvem det var i fra, om jeg fikk feil. Men jeg aner ikke hvem som har sendt den. Jeg har ikke bestilt noe som ligner på en sånn bluse en gang, og da er det vanskelig for meg å vite hvilken selger som har puttet oppi en bluse i stedenfor noe annet jeg har bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal jeg spørre alle seksti jeg har bestilt noe fra de siste månedene da? Jeg har ikke oversikt, som jeg ville hatt om jeg hadde bestilt EN ting fra nettet. Da hadde jeg jo visst hvem det var i fra, om jeg fikk feil. Men jeg aner ikke hvem som har sendt den. Jeg har ikke bestilt noe som ligner på en sånn bluse en gang, og da er det vanskelig for meg å vite hvilken selger som har puttet oppi en bluse i stedenfor noe annet jeg har bestilt.

Står det ikke avsender på pakken da? Eller en pris som matcher?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste muligheten du har da blir vel å vente til du har fått alle pakkene du har bestilt til nå, og så se hvem av de som ikke dukker opp til slutt, og dermed kontakte den selgeren. Sikkert litt komplisert og kan ta lang tid når du har bestilt så mye, men er vel ikke så mye annet å gjøre hvis du ikke har noe å gå ut ifra av det som sto på pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst kastet pakken det kom i. Trodde jeg tok vare på den, men den har forsvunnet...

Jeg kjøper jo uansett ikke dyre ting, så det er ikke så farlig, men kjedelig om jeg ikke får den tingen jeg skal ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har erfaring med bra og ikke full så dyr tannblekning fra eBay? :-)

Kan hende det står tidligere i tråden, men har ikke fått det med meg. En del sider å bla igjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Hei,

Er det noen av dere som kjøper sy-utstyr på ebay? Jeg tenkte blant annet på en sånn man spretter opp tråd med, hva heter det på engelsk? Og hva søker jeg på når jeg leter etter trykknapper i plast?

For sprettekniv søker du på seam ripper, og trykknapper er jeg litt usikker på. Kanskje push buttons ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For sprettekniv søker du på seam ripper, og trykknapper er jeg litt usikker på. Kanskje push buttons ?

Snaps!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har du fulgt rådet om å skifte passord i det siste? Kanskje noen har hacket seg inn på kontoen din og bestilt noe helt fjernt.

Anonymous poster hash: 9dcec...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du fulgt rådet om å skifte passord i det siste? Kanskje noen har hacket seg inn på kontoen din og bestilt noe helt fjernt.

Anonymous poster hash: 9dcec...9ed

Jeg skiftet passord for noen dager siden. Men de har uansett ikke tilgang til Paypal-kontoen min, da paypal ikke er hacket. Så da har de i tilfelle betalt den selv, så det er greit. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått en ting jeg ikke har bestilt, og jeg klarte heller ikke finne ut hvorfor. Det var en sort veske som oste billig så den gikk i søpla gitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...