AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg er ei jente snart i 20-årene og har reist en del tidligere - men da mest sammen med store vennegjenger og familie til "trygge" feriesteder, som rolige steder i Hellas, Spania og Malta. Har en drøm om å reise til Dubai, men av en eller annen grunn (sikkert blant annet voldtektssaken med hun norske der nede) så føler jeg at det er mye mer ukjent og utrygt, og vil gjerne vite hva jeg går til og hvilke "normer og regler" som gjelder bortsett fra vanlig folkeskikk - når man reiser til et land med en helt annen kultur og religion. Hva bør man se? Hva bør man gjøre og ikke gjøre? En annen ting jeg tenker på er at jeg har en arabisk tatovering (skrift) på hånden, og lurer på hvordan de evt. ville reagert på det der nede, i og med at jeg er norsk. Tips og erfaringen mottas med takk Anonymous poster hash: c2856...745
Gjest Tinkerbell Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Det er helt trygt å reise til Dubai, jeg har vært der flere ganger og det er ingenting farlig eller skummelt med å reise dit. Du trenger kanskje ikke å gå halvnaken rundt når du er på sightseeing eller shopping, eller å drikke øl på stranden osv. Og ikke se på Dubai som et sted der du og venner skal feste, men det finnes nattklubber i Dubai også. Aldri har jeg opplevd ekle menn som har følgt etter meg, eller å bli dårlig behandlet. Eneste hendelsen var en taxisjåfør fra pakistan som fortalte meg at han syntes jeg var pen, og snakket litt for mye hele bilturen(men det har skjedd i Norge og). Men ellers var alle veldig greie å ha med å gjøre, og det er en helt annen opplevelse å være i Dubai enn på Gran Canaria. Endret 27. oktober 2013 av Tinkerbell
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg bor i Dubai noen mnd i året og kan godt vise deg rundt om du vil. Du har ikke noe å frykte. Bare utvis normal folkeskikk. Ikke gå halvnaken annet enn på stranden og ikke vis deg ute i gata pære full. Du er helt trygg der nede. Og litt befriende å slippe å se noe flatfyll. Anonymous poster hash: 75215...638
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå