AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #21 Del Skrevet 3. november 2013 Problemet med småbiler i dag er at de er lite oversiktlige, spesielt bakover. Slik som Kia'en som er linket til over. Audi er nok lettkjørt og fint, men gurimalla så mye penger man må svi av for å kjøpe og holde de da!Anonymous poster hash: 03f6e...154 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 3. november 2013 #22 Del Skrevet 3. november 2013 Du burde i hvert fall helt klart ha automatgir. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #23 Del Skrevet 4. november 2013 http://bil.bt.no/bil/Gjor-lukeparkering-til-en-lek-55035.html?xtor=RSS-2#.Undn9SfHhck Anonymous poster hash: 03f6e...154 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikk Skrevet 4. november 2013 #24 Del Skrevet 4. november 2013 Takk for mange gode råd. Jeg har lappen ja, og eneste måten jeg kan bli flinkere sjåfør er å kjøre mer. Noen timer hos kjørelærer kan jeg kanskje spandere på meg for å bli litt trygg igjen, men det er veldig dyrt.. Litt øvelse med pappa håper jeg også å få til. Dersom jeg får en bil som er lett å kjøre vil nok alt gå mye bedre håper jeg. Det jeg trenger mest er vel kontroll på det tekniske. Hvordan i all verden har du fått lappen hvis du ikke engang behersker det grunnleggende tekniske i en bil...? Sier som andre her: Vær så snill å ikke utsett andre folk for deg i trafikken når du VET du kjører dårlig. At noen kjøretimer er dyrt, vil du neppe tenke på hvis du plutselig kolliderer front mot front og skader et annet menneske for livet fordi du ikke har nok trening bak rattet. Jeg var også nervøs i starten, men jeg tok kjøretimer og kjørte med faren min til jeg følte meg trygg. Deretter begynte jeg å kjøre alene på rolige veier. Ta flere kjøretimer eller kjør med noen erfarne sjåfører på rolige veier før du begir deg ut i virkelig trafikk. Jeg har ikke råd til å møte deg på veiene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaktusfruen Skrevet 5. november 2013 Forfatter #25 Del Skrevet 5. november 2013 En ræva sjåfør med angst. Du er ikke skikket til å kjøre bil i trafikken. Du er en fare for deg selv og dine medtrafikkanter. Skal du noen gang få det til må du forstå dette. Og holde deg på lukkede plasser til du er mer komfortabel. Javell. Du mener jeg bør gi opp altså? Blir ikke akkurat mer komfortabel av å kjøre på lukkede plasser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaktusfruen Skrevet 5. november 2013 Forfatter #26 Del Skrevet 5. november 2013 Hvordan i all verden har du fått lappen hvis du ikke engang behersker det grunnleggende tekniske i en bil...? Sier som andre her: Vær så snill å ikke utsett andre folk for deg i trafikken når du VET du kjører dårlig. At noen kjøretimer er dyrt, vil du neppe tenke på hvis du plutselig kolliderer front mot front og skader et annet menneske for livet fordi du ikke har nok trening bak rattet. Jeg var også nervøs i starten, men jeg tok kjøretimer og kjørte med faren min til jeg følte meg trygg. Deretter begynte jeg å kjøre alene på rolige veier. Ta flere kjøretimer eller kjør med noen erfarne sjåfører på rolige veier før du begir deg ut i virkelig trafikk. Jeg har ikke råd til å møte deg på veiene. Ja, jeg er ikke dum. Det er derfor jeg rådfører meg her. Trenger en bil som er god/lett å kjøre, så skal jeg selvsagt ta det rolig i starten. Kommer uansett ikke til å kjøre alene i bilen med en gang, og ja- jeg har jo tenkt å ta noen kjøretimer. Det å kjøre på veiene er ikke det store problemet. Med at jeg sliter med det tekniske mener jeg at jeg har problemer med bakkestart og har dauet bilen noen ganger for mye. Synes også det er vanskelig med parkering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #27 Del Skrevet 5. november 2013 Fiat 500! De nyeste modellene er kjempefine, lette å kjøre og billige. Samt supersøte og jentete! Anonymous poster hash: 25d3f...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #28 Del Skrevet 5. november 2013 Samt at fiat500 har en knapp så servostyringen blir lettere, og dermed superenkel å lukeparkere, kjøre på trange steder. Anonymous poster hash: 25d3f...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 5. november 2013 #29 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Takk for tipset Skal prøve å se etter en bil med slike knapper, hehe. Vurdert bil med automat? Kul umulig å kvele bilen da. Selv har jeg en Huyindai i30. 5-dørs, romslig men føles liten og snerten Denne f.eks http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44525463 Nå vet jeg jo ikke hvor du bor - men la ut linken så du skulle se hva jeg mente Endret 5. november 2013 av Scorpina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 5. november 2013 #30 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) For meg, og med tanke på alle andre som kjører rundt i trafikken er det litt feil ende å starte i her at du tenker suse rundt i 1,5 tonn stål når du selv anser deg selv som en dårlig sjåfør og endog har redsel for å bevege deg i trafikken bak rattet. Hvis du ikke er flink nok tar du kontakt med en kjøreskole og/eller en som kan øvelseskjøre med deg på lukket område. Så kjører du masse helt til du føler at ting sitter. Husk at om du gjør en feil i trafikken er det ikke bare deg selv det potensielt kan gå svært dårlig med. Hva er viktigst? At du sparer noen kroner på å ikke ta flere kjøretimer - eller andre menneskers liv og helse? Endret 5. november 2013 av Guybrush 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #31 Del Skrevet 5. november 2013 Javell. Du mener jeg bør gi opp altså? Blir ikke akkurat mer komfortabel av å kjøre på lukkede plasser.. Nei men du risikerer ikke å måtte leve resten av livet med et eksempevis et barns liv på samvittigheten. Har du overhodet tenkt på hvor mye skade en bil gjør i 50-80 km/t ? Anonymous poster hash: aefd7...32d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #32 Del Skrevet 5. november 2013 Litt korttenkt å få seg jobb som man er avhengig av bil i, når man ikke kan kjøre. Anonymous poster hash: 3a0cd...582 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #33 Del Skrevet 5. november 2013 Automatgir! Jada, clutch er en vanesak og det der, men automat er likevel veldig mye lettere. Det blir litt som å kjøre en radiobil. Du trenger ikke tenke på giring og clutching og sånt, det er bare gass og brems. Veldig enkelt. Så kan du fokusere på trafikken. Jeg kjører tilnærmet perfekt med automatgir, mens jeg blir engstelig og "nappete" med gir. Og jeg har øvd MYE. Det går fint, men jeg foretrekker helt klart automat! Anonymous poster hash: 2cc5e...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #34 Del Skrevet 5. november 2013 Tusen takk for mange gode råd Flott med en som virkelig forstår hvordan det kan være. Gir meg litt ekstra motivasjon å vite at angsten til slutt forsvant for deg! Lettkjørt + ikke for dyr/fancy bil er ikke så lett å finne, så setter pris på tipset om nissan primera. Det aller viktigste du trenger en bil med automatgir. Den bør også i tillegg være liten. Men det viktigste er at den har automatgir. Anonymous poster hash: 3765f...ca5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 5. november 2013 #35 Del Skrevet 5. november 2013 Pass på at du ikke kjøper en bil med veldig lavt sylindervolum, de kveler man motoren på mye raskere! Kan gjerne være rundt 1,6 l eller over. Det som kan være lurt er å se litt på hvilke biler de forskjellige kjøreskolene i området rundt deg har. Velg en som har en type bil du kan tenke deg og ta noen kjøretimer der, så du blir litt tryggere på akkurat denne bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan Skrevet 5. november 2013 #36 Del Skrevet 5. november 2013 Men kjære vene, hun har jo fått lappen! Hun har bestått både teori og førerprøve. Problemet ligger nok mest i selvtilliten, og jeg kjenner meg så godt igjen. Den eneste måten å bli trygg på er å kjøre masse. Ha gjerne med deg noen hvis det føles bedre. Og kjør og kjør og kjør, helt til du føler deg avslappet og trygg! Ikke bry deg om alle som sier at du er en fare for fotgjengere og barn og fandens oldemor. Det er få som er så forsiktige som den som føler seg usikker. Ulykkene er det ofte verdensmesterne som står for Det gjør ikke noe om du kveler motoren, eller om bilen hopper litt i oppstart av og til. Det skjer de fleste. Prøv å ikke la deg stresse av andre bilister, du har like rett til å ta opp plass i veien som de har. Lykke til! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 5. november 2013 #37 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg har ikke noen biltips, men jeg vil bare si at det er flott at du hiver deg ut på veien igjen! Altfor mange kvier seg for å kjøre og da blir det heller aldri noe bedre. Det det ender opp med da er at man alltid blir avhengig av å få skyss og at andre må kunne kjøre. Mye bedre å være selvstendig og komme seg frem på egenhånd Ikke hør på alle som sier at du må øve så og så mye før du prøver deg i trafikken, det er bare å ta det pent og pyntelig Ikke bli stressa hvis du kveler bilen, bare prøv igjen til du klarer det. Forresten, har du ikke vurdert automatgir da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #38 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg har ikke noen biltips, men jeg vil bare si at det er flott at du hiver deg ut på veien igjen! Altfor mange kvier seg for å kjøre og da blir det heller aldri noe bedre. Det det ender opp med da er at man alltid blir avhengig av å få skyss og at andre må kunne kjøre. Mye bedre å være selvstendig og komme seg frem på egenhånd Ikke hør på alle som sier at du må øve så og så mye før du prøver deg i trafikken, det er bare å ta det pent og pyntelig Ikke bli stressa hvis du kveler bilen, bare prøv igjen til du klarer det. Forresten, har du ikke vurdert automatgir da? Da håper jeg du er den som blir kjørt ned av en uskikket sjåfør som har blitt fortalt at øving er unødvendig når hun selv har angst - og ikke min sønn. Det du her skriver er så tankeløst og uintelligent at jeg mangler ord. Anonymous poster hash: aefd7...32d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 5. november 2013 #39 Del Skrevet 5. november 2013 Da håper jeg du er den som blir kjørt ned av en uskikket sjåfør som har blitt fortalt at øving er unødvendig når hun selv har angst - og ikke min sønn. Det du her skriver er så tankeløst og uintelligent at jeg mangler ord. Anonymous poster hash: aefd7...32d Så lenge hun tar det pent og pyntelig så er det vel ingen grunn til at TS skal kjøre ned noen? Og takk for den forresten. Modig du er som sitter der som anonym og håper at andre skal bli overkjørt! Makan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladenøtt Skrevet 5. november 2013 #40 Del Skrevet 5. november 2013 Gammal merce med automat. Tåler alt og enkle som bare det å kjøre Ville kjøpt en billigere bil i starten som du kunne øvd med et par år så du blir sikker på deg selv Noen passer automat mye bedre enn manuell, automatgir gir jo også mer konsentrasjon på selve trafikken og ikke kjøringen om du sliter med det. Jeg liker ikke manuelt gir om jeg ikke skal bruke det til noe nyttig eller for gøy.. Sånn til vanlig kjører jeg med automat siden jeg kjører mye i kø Mest behagelige og sparer jo litt drivstoff på det og. Kjøp en bil det ikke er så farlig med i starten, det er i alle fall mitt råd Jeg var livredd når jeg skulle kjøre alene for første gang i min egen bil, selv om jeg hadde kjørt en 9 timers tur sammen med pappa et par dager før.. Er alltid litt småskummelt i starten, men det gav seg veldig fort hos meg Nå er det nesten på kanten til at jeg burde hatt lappen siden jeg kjører som en gris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå