Gå til innhold

Noen som har opplevde det samme?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Det gjelder altså nesa mi. Jeg har aldri i livet hatt tett nese men nå har jeg hatt det hver dag siden det begynte. Det begynte sånn ca for 5 måneder siden. Det føles litt som nese hullet har blitt trangere når jeg ser meg i speilet. Hva kan ha forårsaket det?

Det rare er at jeg hører litt sånn knirke lyder når jeg drar nesa innover.

Vet at dere ikke er leger her på kg. Men ville bare høre om noen andre her hadde erfaring på det feltet?

Er fryktelig slitsom å ha det slik. Føler den er konstant tett.

Anonymous poster hash: 757ac...58b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen. Så kan vedkommende evt. henvise deg til ØNH-spesialist.



Anonymous poster hash: 38ff2...1e7
Skrevet

Jada skal jo det:) men greit å høre om noen har opplevd.

Anonymous poster hash: 757ac...58b

Skrevet

Både ja og nei.. Jeg føler det vel ikke heelt slik du beskriver, men jeg føler meg hele tiden "litt tett" hvis jeg kan si det. Puster jeg hardt inn med nesen, så hører man at det på en måte er tett. Nå er ikke dette noe jeg tenker spesielt mye over, og heller ikke plagsomt - så jeg har ikke giddet og gått videre med det. Dessuten har alle på farsiden min det samme "problemet", og det har ikke feilet noen av disse noe.

Men er det plagsomt, så kan det jo være greit å få sjekket det, og evt. noen tips om hva du kan gjøre. Det som har funket for meg de gangene jeg har følt meg mest "tett" er og fylle et glass vann med lunkent vann, og putte 1 ts salt oppi. Deretter tar jeg tskjeen og rører litt rundt. Så tar jeg en ts og fyller med denne blandingen av vann og saltvann og "sniffer" inn. Ikke helt slik at det går ned i halsen, men bare litt i "åpningen" av nesen. Så snyter jeg det ut igjen. Høres veldig kråsligt ut, men hjelper faktisk! Er også mulig og repetere dette et par ganger for bedre effekt. :-) Jeg snakket med legen, og han sa at det ikke er farlig/skadelig så lenge du ikke gjør det HELE tiden.

Lykke til! :)



Anonymous poster hash: 48d28...d62
Skrevet

Takk for tips:):)

Både ja og nei.. Jeg føler det vel ikke heelt slik du beskriver, men jeg føler meg hele tiden "litt tett" hvis jeg kan si det. Puster jeg hardt inn med nesen, så hører man at det på en måte er tett. Nå er ikke dette noe jeg tenker spesielt mye over, og heller ikke plagsomt - så jeg har ikke giddet og gått videre med det. Dessuten har alle på farsiden min det samme "problemet", og det har ikke feilet noen av disse noe.

Men er det plagsomt, så kan det jo være greit å få sjekket det, og evt. noen tips om hva du kan gjøre. Det som har funket for meg de gangene jeg har følt meg mest "tett" er og fylle et glass vann med lunkent vann, og putte 1 ts salt oppi. Deretter tar jeg tskjeen og rører litt rundt. Så tar jeg en ts og fyller med denne blandingen av vann og saltvann og "sniffer" inn. Ikke helt slik at det går ned i halsen, men bare litt i "åpningen" av nesen. Så snyter jeg det ut igjen. Høres veldig kråsligt ut, men hjelper faktisk! Er også mulig og repetere dette et par ganger for bedre effekt. :-) Jeg snakket med legen, og han sa at det ikke er farlig/skadelig så lenge du ikke gjør det HELE tiden.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 48d28...d62

Anonymous poster hash: 757ac...58b

Skrevet

Wops, AB over her.. Ser ekstremt mange skrivefeil, jeg må bare beklage. Lurer på om det snart er sengetid, hehe ;-)



Anonymous poster hash: 48d28...d62
Skrevet

Skrivefeil eller ei, I got your point;)

Wops, AB over her.. Ser ekstremt mange skrivefeil, jeg må bare beklage. Lurer på om det snart er sengetid, hehe ;-)

Anonymous poster hash: 48d28...d62

Anonymous poster hash: 757ac...58b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...