AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #1 Skrevet 26. oktober 2013 Typen min ble igår veldig sliten og kvalm (han har hatt en laaang uke, og sovet lite), og da sov jeg med han. Kyssa han vel kanskje såvidt en gang god natt igår kveld.. Idag sier han plutselig ikveld at han bare blir mer og mer kvalm, og dette tyder jo klart på omgangssyke... Jeg har kun sittet ved siden av han idag, ikke koset eller noe slikt. Tror dere jeg bare fortsatt kan "kose" med han, fordi jeg allerede er smittet, eller er det fortsatt en sjans for at jeg kan komme meg "unna". Vi bor ikke sammen, så han har reist hjem nå, men han var på nippet til å kaste opp når han dro. Jeg har emetofobi (sykelig angst for å spy/være kvalm), så jeg går jo rundt som et nervevrak og venter på det verste... Hvor lang tid tar det evt. gjennomsnittlig fra jeg har blitt smittet til jeg merker det? Vet jeg høres GAL ut, men dette er viiiirkelig ille for meg, og trenger sårt noen råd slik at jeg muligens kan få sovet i natt! Anonymous poster hash: 00a93...686
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 Ikke ha nærkontakt med han, og vask hendene godt - begge to. Omgangssyke er veldig smittsomt, og har man f eks den som er smittet tatt på et dørhåndtak, så kan du få det fra det samme dørhåndtaket. Kyssing er selvsagt ikke særlig lurt. Håndvask er alfa og omega. Eller håndsprit. Ofte. Alltid etter dobesøk. Anonymous poster hash: c23b5...1b8
fionel Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 Gode råd over her Men ikke bruk håndspirt, bruk såpe og vann Håndsprit dreper ikke omgangsyke bakterien
teatimee Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 Og det varierer veldig fra person til person hvor mye en tåler. Jeg jobber i barnehage, og får det ene og det andre av sykdommer. Samboer har kun blitt skikkelig smittet èn gang. Men, vask hender og overflater godt. Bytt ut håndduken på badet. Spis/ drikk mat og drikke som demper kvalmen om du merker den øker. (Det vet du best hva som funker, for meg er det sitronbrus og marie-kjeks f.eks). Med tanke på smitte går det temmelig fort! Så vil tro du merker det før du legger deg om du er smittet. (Men igjen: det kan variere). Forstår at det er plagsomt å engste seg når du har emetofobi.. Men, få i deg mye væske og legg deg for å sove når du blir trøtt. Det kommer nok til å gå bra:)
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 Håndsprit hjelper mot alle typer mikrober, også norovirus/omgangssyke kan være greit mellom vanlig håndvask. Og ikke bruk samme håndhåndkle.Anonymous poster hash: c23b5...1b8
sweety pie Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Sender over en klem jeg og håper på at du har vært heldig og slipper omgangssyken.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 TS her! Takk dere, jeg håper jeg slipper og bli smittet. Tror han har lagt seg hjemme nå, så håper bare på at det var noe med maten han spiste, eller at han bare er sliten.. Huff! Anonymous poster hash: 00a93...686
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå