Gå til innhold

Er dette kostholdet bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost kl 10: 1 boks Cottage Cheese, en frukt, en håndfull valnøtter og kanel

Lunch kl 13: 1 laksefilet, salat, 1/2 avokado, olje

Middag kl 16-17: Kylling, kjøtt eller fisk. Grønnsaker. (Helgene blir det gjerne pizza, lasagne, taco osv. På besøk blir det pannekaker, lapskaus, komler osv.)

Kvelds kl 20-21: 3 speltlomper med smøreost, salat og skinke.

Eller havregrøt av 50g havregryn, 1 ss sukkerfritt eplesyltetøy og 1 ss mager kesam.

Jeg prøver å få til Mindre porsjoner, mer variert sunn mat, mindre hvetemel og sukker.

Noe dere tenker mangler, noe jeg kunne lagt til eller tatt fra? Vil ikke ha mer karbohydrater i kosten :)

Anonymous poster hash: 300b4...b6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes det høres bra ut! veninna mi gikk på noe lignende og mista 10 kg på 2mnd? :)

Skrevet

Hva som er bra og dårlig kosthold nå til dags, kommer helt an på hvem du spør. Ut i fra det jeg mener er sunt, så ser dette bra ut :) Viktig å få i seg mindre hvetemel og sukker. Virker også som at du har en ganske grei fordeling av karbohydrat, fett og protein. Ville ikke vært redd for å legge til f.eks. søtpotet eller fullkornsris til middagen. Så lenge du ikke spiser mer kalorier enn du forbrenner, vil du uansett ikke legge på deg, om målet er å gå ned i vekt. Spis gjerne også frukt som mellommåltid om du er småsulten.

Skrevet

Hva som er bra og dårlig kosthold nå til dags, kommer helt an på hvem du spør. Ut i fra det jeg mener er sunt, så ser dette bra ut :) Viktig å få i seg mindre hvetemel og sukker. Virker også som at du har en ganske grei fordeling av karbohydrat, fett og protein. Ville ikke vært redd for å legge til f.eks. søtpotet eller fullkornsris til middagen. Så lenge du ikke spiser mer kalorier enn du forbrenner, vil du uansett ikke legge på deg, om målet er å gå ned i vekt. Spis gjerne også frukt som mellommåltid om du er småsulten.

Hvor mange kalorier er dette da? :)

Skrevet

Hvor mange kalorier er dette da? :)

Det må du da regne ut selv. Kan ikke forvente at andre skal gjøre matematikken for deg...

Anonymous poster hash: e8bc2...081

• Liker 2
Skrevet

Tipper rundt 1800 kalorier, men umulig å si eksakt når en ikke vet hvor mange gram av ditt og datt du spiser, men en boks cottage cheese er ca 300, en frukt er mellom 70-100, en neve valnøtter (ca 30 gram) er vel ca 180, en kyllingfilet veier pfte 160 gram så ca 160 kalorier, en speltlompe ca 70 kalorier, en skive skinke 12 kalorier, en laksefilet 250 kalorier, 50 graam havregryn 180 kalorier, men dersom du spiser mye grønnsaker bør man regne inn det også. Bruker du noe fett i middagen din? Synes uansett dette virker som et bra kosthold, men hadde lagt til en fettkilde i middagen. Er dette et kosthold du skal ned i vekt av? Eller holde deg stabil i vekt på. For å vurdere om kostholdet er bra er også hvor ofte du trener relevant. Dersom du trener veldig mye er jo dette altfor lite.

Anonymous poster hash: ce3bb...9cf

Skrevet

Tipper rundt 1800 kalorier, men umulig å si eksakt når en ikke vet hvor mange gram av ditt og datt du spiser, men en boks cottage cheese er ca 300, en frukt er mellom 70-100, en neve valnøtter (ca 30 gram) er vel ca 180, en kyllingfilet veier pfte 160 gram så ca 160 kalorier, en speltlompe ca 70 kalorier, en skive skinke 12 kalorier, en laksefilet 250 kalorier, 50 graam havregryn 180 kalorier, men dersom du spiser mye grønnsaker bør man regne inn det også. Bruker du noe fett i middagen din? Synes uansett dette virker som et bra kosthold, men hadde lagt til en fettkilde i middagen. Er dette et kosthold du skal ned i vekt av? Eller holde deg stabil i vekt på. For å vurdere om kostholdet er bra er også hvor ofte du trener relevant. Dersom du trener veldig mye er jo dette altfor lite. Anonymous poster hash: ce3bb...9cf

Tusen takk for svar! Du er snill :)

Tenkte med ned i vekt ja. Går raskt i 30 minutter oppoverbakke 3 dager i uka, trener styrke 3 dager i uka, sirkeltrening 1 dag i uka, ellers turer med hunden :)

Fett til middagen kan jeg legge til :) eventuelt en neve valnøtter til dessert ;)

Ts

Skrevet

Hvor mange kalorier er dette da? :)Anonymous poster hash: 300b4...b6e

Det er vanskelig å si uten å vite mengdene du spiser. Dette klarer du fint selv. Bruk f.eks. Myfitenspal til dette.

Anonymous poster hash: be98b...b9b

Skrevet

Skrev feil i forrige innlegg, er kun 250 kalorier i en boks cottage cheese (antar da du spiser den vanlige 250 grams boksen) anbefaler shape up appen, der kan man logge det ma spiser, men man må veie maten da. Lykke til:-)

Anonymous poster hash: ce3bb...9cf

Skrevet

Reagerer på at ingen har spurt TS om vekt fordelt på høyde?

H*n vil jo tross alt gå ned i vekt. For meg hørtes maten du spiser veldig mye ut, selv om det du spiser er "sunt" - med mindre du er veldig aktiv,da.

• Liker 1
Skrevet

H*n vil jo tross alt gå ned i vekt. For meg hørtes maten du spiser veldig mye ut, selv om det du spiser er "sunt" - med mindre du er veldig aktiv,da.

85 kg, 173 cm.

Skrevet

Jeg er uenig. Det er ikke veldig mye, herregud.

Anonymous poster hash: f8cfa...c99

• Liker 7
Gjest Raindrops
Skrevet

Veldig mye mat? I alle dager. Hvor lite spiser du da?

• Liker 8
Skrevet

Jeg er helt enig, dette høres ut som mye mat, og garantert mer enn 1800 kcal!

Anonymous poster hash: 0ac03...a3b

Skrevet

Det er ikke mye mat. Ikke om en beveger seg gjennom dagen. Ser helt bra ut TS, ikke hør på de som sier det er mye :)

Anonymous poster hash: 03097...4ed

• Liker 3
Skrevet

Nå ble jeg forvirra... Ts

Gjest Raindrops
Skrevet

Det skjønner jeg godt. Men dette er virkelig ikke veldig mye mat. De som mener det har dessverre et forkvaklet syn på hva som er normalt inntak, etter min mening.

Men jeg anbefaler deg å sjekke dette selv, du har fått gode tips til hvilke apper du kan bruke. :)

• Liker 3
Skrevet

Det du spiser virker variert og bra, men jeg ville kontrollregnet på antall kalorier for det høres ut som det kan bli mange kalorier om du spiser dette. 1ss olivenolje inneholder ca 100 kalorier og den spiseskjeen kan fort tippe deg over anbefalt inntak.

Skrevet

Om man lurer på om det er for mye mat eller ei, er det jo bare å telle kaloriene og matche det opp mot hvor mye man ideelt sett bør få i seg! Det er da vitterlig ingenting å sitte og spekulere i eller bli forvirret over.... Herregud. :fnise:

Regn det ut skikkelig, i detalj, så er det ingenting mer å diskutere.

Anonymous poster hash: e8bc2...081
  • Liker 2
Skrevet

Nå ble jeg forvirra... Ts

Ikke hør på de. Du spiser helt fint i forhold til aktivitetsnivå.

Det du spiser virker variert og bra, men jeg ville kontrollregnet på antall kalorier for det høres ut som det kan bli mange kalorier om du spiser dette. 1ss olivenolje inneholder ca 100 kalorier og den spiseskjeen kan fort tippe deg over anbefalt inntak.

Det er viktig å få fett inn i kosten også. Hvis TS bruker oljen til steking, er det ikke så mye av oljen som faktisk fester seg til maten. Du hadde nok blitt overrasket over hvor mye man faktisk kan spise, hvis man trener på siden, og fortsatt få resultater.

Bruk olivenoljen med god samvittighet, TS!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...