Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei meg dere. Var på ultralyd idag og fikk se en liten baby på skjermen. Alt virket helt fint helt til legen fortalte at han ikke kunne se noe hjerte som slo :( Tok deretter innvendig ultralyd og legen sa at den lille babyn min desverre hadde sovnet inn for 2 uker siden. Jeg har ikke hatt noen smerter eller blødninger så dette kom som et stort sjokk på meg. Sitter her og gråter og skal på sykehuset i morgen tidlig for utskrapning. Fikk ihvertfall et lite ultralyd- bilde av den lille som såg helt perfekt ut, som et minne.

Hadde akkurat senket skuldrene litt, siden jeg var over 12 uker. Nå sitter jeg bare her og gråter :frown:

Lykke til, alle dere andre me skjønne små i magen. :hjerte:

Det var utrolig trist å høre! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var kjempeleit, Moina! Håper det går greit i morgen og sjokket legger seg snart.

masse varme tanker og klemmer fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange apper da gitt! Jeg har bare brukt babyverden sin for å følge med litt på utviklingen, men må til å laste ned noen flere ser jeg :)

Er det forresten noen har som tenker på å bruke tøybleier? Jeg vurderer det, men synes det er vanskelig å bestemme meg. Det er jo en liten investering, så det er ikke bare bare å prøve og se om det går :P

Vi tenkte å prøve tøybleier, men uten å være fanatiske. Engangsbleier når vi skal bort og det er enklest, men tøybleier hjemme! Vi får se om det blir med tanken, men det er jo veldig miljøvennlig.

Så trist å høre Moina! Må være forferdelig beskjed å få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei Moina! Det var kjempetrist å høre :( håper det går bra med deg. Sender deg en klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det var trist, Moina :(

Kan forstå at du har det vondt - håper du får god støtte! Sender deg varme tanker og klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei, så trist Moina! Sender deg en stor trøsteklem og håper du har gode, støtttende mennesker rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det over. Først medisinsk abort med rier og minifødseli gårkveld/natt, før utskrapning av rester idag. Bor i utlandet og har vore på sykehuset gjennom det hele. Skal bli til i morgen. Sånn burde det absolutt ha foregått i Norge også. Tørr ikke en gang tenke på hvor skremmende det må vere og bli sendt hjem med abort-piller..

Melder meg dermed ut av terminklubben og etterhvert inn i forumet for prøvere igjen. Masse lykke til til alle dere flotte gravide her inne. Sett pris på graviditeten og den lille spiren, uansett hvor mye kvalme, ømme bryster og bekkenløsning den vil gi dere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Oi! dette var fryktelig trist, Moina :( Jeg opplevde akkurat det samme som deg for tre år siden, MA oppdaget i uke 12 som jeg overhode ikke hadde hatt mistanke om pga null blødning og vedvarende symptomer. Så jeg vet veldig godt hva du gjennomgår nå :klem:

Håper du og mannen din har støttende mennesker rundt dere i denne tiden, og at det klaffer raskt for dere igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det over. Først medisinsk abort med rier og minifødseli gårkveld/natt, før utskrapning av rester idag. Bor i utlandet og har vore på sykehuset gjennom det hele. Skal bli til i morgen. Sånn burde det absolutt ha foregått i Norge også. Tørr ikke en gang tenke på hvor skremmende det må vere og bli sendt hjem med abort-piller..

Melder meg dermed ut av terminklubben og etterhvert inn i forumet for prøvere igjen. Masse lykke til til alle dere flotte gravide her inne. Sett pris på graviditeten og den lille spiren, uansett hvor mye kvalme, ømme bryster og bekkenløsning den vil gi dere. ;)

Huff, høres ikke greit ut! Men syns du tar det med fatning, og bra du er på sykehuset og føler deg trygg! Din tur kommer neste gang :) klem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det over. Først medisinsk abort med rier og minifødseli gårkveld/natt, før utskrapning av rester idag. Bor i utlandet og har vore på sykehuset gjennom det hele. Skal bli til i morgen. Sånn burde det absolutt ha foregått i Norge også. Tørr ikke en gang tenke på hvor skremmende det må vere og bli sendt hjem med abort-piller..

Melder meg dermed ut av terminklubben og etterhvert inn i forumet for prøvere igjen. Masse lykke til til alle dere flotte gravide her inne. Sett pris på graviditeten og den lille spiren, uansett hvor mye kvalme, ømme bryster og bekkenløsning den vil gi dere. ;)

Huff. Jeg vet altfor godt hva du har gått gjennom Moina. Jeg fikk heldigvis være på sykehuset akkurat som deg gjennom hele prosessen. Håper spiren sitter like raskt for deg som den gjorde med meg etter MAen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld har vi vært å sett den lille på UL :babysmokk: . Aktiv liten krabat som var akkurat slik den skulle være med bankende hjerte. Og i følge legen skulle jeg være 9+3. Selv om jeg har sett den lille så føles det ikke helt ut som om han fins inni meg da? Så utrolig merkelig å tenke på :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre Moina :( Hvor langt på vei var du?

Jeg var selv på ul for to dager siden 11+6 og så en liten krabat. Selv om jeg er rundet uke tolv nå er jeg så redd for at det kan skje med meg også. "bra" at du dro på ul nå da slik at du slapp å få den beskjeden i uke 18 selv om det må være helt forferdelig nå også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsjjjj, jeg klarer IKKE å legge fra meg tanken om at noe er galt her. I uke 4-6 var jeg kvalm. Ikke hele tiden, men i perioder og stort sett hver eneste dag. Matlysten forsvant også helt. Også har jeg hatt litt murringer innimellom. Alt dette forsvant mot slutten av uke 6, og siden da har jeg liksom ikke følt noen ting. :sukk:

Jeg har sjekka litt rundt på nett og funnet ut at mange opplever det sånn uten at det er noe galt. Men så er det alltid NOEN som har hatt det sånn og så hatt en SA/MA. Og det friker meg ut litt. Har bestilt en time til tidlig UL, men det er først om litt over 4 uker. Leeengeeee. Så de vat jeg liksom ikke. Bestille en tidlig UL til og få bekreftelse på at alt er bra? Det ville roet meg ned nå, men hvor lenge varer den roen mon tro? Kan jo hende jeg blir like stressa om 4 dager fordi det er noe annet som virker galt. Dyrt er det og. Argh, jævla gravidnevroser! :P

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjjjj, jeg klarer IKKE å legge fra meg tanken om at noe er galt her. I uke 4-6 var jeg kvalm. Ikke hele tiden, men i perioder og stort sett hver eneste dag. Matlysten forsvant også helt. Også har jeg hatt litt murringer innimellom. Alt dette forsvant mot slutten av uke 6, og siden da har jeg liksom ikke følt noen ting. :sukk:

Jeg har sjekka litt rundt på nett og funnet ut at mange opplever det sånn uten at det er noe galt. Men så er det alltid NOEN som har hatt det sånn og så hatt en SA/MA. Og det friker meg ut litt. Har bestilt en time til tidlig UL, men det er først om litt over 4 uker. Leeengeeee. Så de vat jeg liksom ikke. Bestille en tidlig UL til og få bekreftelse på at alt er bra? Det ville roet meg ned nå, men hvor lenge varer den roen mon tro? Kan jo hende jeg blir like stressa om 4 dager fordi det er noe annet som virker galt. Dyrt er det og. Argh, jævla gravidnevroser! :P

:kose: Sikkert en mager trøst, men jeg hadde heller ingen symptomer på at jeg var gravid sist og har det ikke denne gangen heller. Hva med å bestille en tidlig ul nå da, sånn at du kan få vite om alt er bra med den lille? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Vespa. :)

Litt av problemet (vel, oppi huet mitt ihvertfall) er at symptomene jo var der, men så forsvant. :-/

Jeg lurer på det med ul, ja. Samtidig så vil jeg heller ikke gi etter for frykten, på en måte. Jeg har vel ikke EGENTLIG noen grunn til å være kjempebekymra, og om jeg skal begynne å trenge en bekreftelse stadig vekk så kan det sikkert eskalere litt. Og egentlig så burde jeg bare lære meg å slappe av og ta ting som de kommer? Eller så er det et dårlig argument. Ææææææsj, vet ikke!

(og det hjelper vel ikke at jeg synes ideen om enda en tidlig ultralyd virker kul og morsom og interessant og. Bare fordi jeg er nysgjerrig på den lille. :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Vespa. :)

Litt av problemet (vel, oppi huet mitt ihvertfall) er at symptomene jo var der, men så forsvant. :-/

Jeg lurer på det med ul, ja. Samtidig så vil jeg heller ikke gi etter for frykten, på en måte. Jeg har vel ikke EGENTLIG noen grunn til å være kjempebekymra, og om jeg skal begynne å trenge en bekreftelse stadig vekk så kan det sikkert eskalere litt. Og egentlig så burde jeg bare lære meg å slappe av og ta ting som de kommer? Eller så er det et dårlig argument. Ææææææsj, vet ikke!

(og det hjelper vel ikke at jeg synes ideen om enda en tidlig ultralyd virker kul og morsom og interessant og. Bare fordi jeg er nysgjerrig på den lille. :fnise:)

Jeg hadde personlig tatt en ul, av den enkle grunn at da hadde jeg visst at alt var ok, selv uten symptomer. Er av den nervøse typen jeg da, men roet meg kraftig ned etter tidlig ul i uke 9. Nå hadde jeg forøvrig kvalme til uke 14. Men er stadig bekymret, men ikke i den grad. Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...