Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Vil forresten vite kjønn ;) Må spør på uke tolv ultralyden også selv om det sikkert blir ren gjetting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på tidlig ul på sykehuset i uke 8 så da fikk de meg inn i systemet, fikk innkalling i posten for et par dager siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte fødeplass da jeg var 5 uker på vei pga august er rushtid, greit å sikre seg en plass på sykehuset der du ønsker å føde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått time til ordinær ultralyd allerede?:P Jeg er 11+3 men har ikke fått komme til lege enda en gang :P Ville ikke ha meg inn før uke 12 :P

Forskjellig prosedyre rundt forbi tydeligvis. Jeg var hos lege i uke 8 og 12. Skal til jordmor 21 januar. Fikk innkalling til oul kanskje et par uker etter første legetime :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen i morgen, da er jeg akkurat 7 uker. Hun på legekontoret mente det var "like greit" å ta det da. Hva nå enn det betyr. :ler:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja så heldig dere er da:) Her jeg bor er det bare et sykehus så det er kanskje derfor de gjør det slik da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på en ting til til dere som har bikket 12 uker, og det gjelder kanskje helst førstegangsgravide. Kjenner dere livmora? Tror jeg kjenner den, men jaggu ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting til til dere som har bikket 12 uker, og det gjelder kanskje helst førstegangsgravide. Kjenner dere livmora? Tror jeg kjenner den, men jaggu ikke sikker.

Jeg synes jeg kan kjenne et ganske hardt område rett over beinet når jeg står. Men har lest at det skal kjennes best når man ligger, så jeg vet jammen ikke :P

Leste forresten på gravid-appen min i dag at babyen nå kjenner trykk utenifra og reagerer med å bevege seg dersom jeg trykker mot livmora. Gøy å tenke på :rodmer:

Endret av bib_84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen apper! Dette er en viktig samtale vi må ta :fnise:

Hvilke bruker dere? Jeg har lasta ned et par forskjellige, men har endt med å bruke I'm Expecting. Fin og funksjonell, også har den en kalender hvor du kan gå inn på fremtidige datoer og sjekke hvor langt du er på vei den dagen. Det er innmari kjekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Apper ja... Vel, jeg er androide-bruker. Og dette er appene jeg har om graviditet og baby. :fnise:

Babybump Pro - holde styr på magebilder, babynavn, dagbok, sparkteller, rieteller, fødselsplanlegging

Babyverden - enkel, grei, holder oversikt over antall dager jeg er på vei med litt enkel info

Liberoklubben - mest for å samle bleiepoeng, men også enkle uke til uke-oversikter.

Pregnancy Pro - Oversikt i kalenderform, grafer for å følge vekt- og midjeomkrets-oppgang, babynavn

The Wonder Weeks - etter at babyen er født gjennomgår hun eller han flere utviklingssprang, synes det er veldig kjekt å ha den for å følge med på når vi kan forvente litt mer slitsomme perioder. Det har stemt veldig bra på vesla i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Jeg er gravid! ;) Terminkalkulatoren sier 23. august! Må innrømme at jeg prøver å ta dag for dag og uke for uke foreløpig. (noe som blir vanskeligere for hver dag som går- og jeg venner meg mer og mer til at jeg faktisk er gravid).

Fra før har jeg ei jente på 20 mnd :)

Mine apper:

Babybump pro - bilder av magen, journal, uke for uke osv

IPregnancy- fine bilder og tekst på utviklingen av fosteret uke for uke (også utvalgte UL-bilder), tips til mamma og pappa uke for uke, journalskriving, følge vekta osv, planlegge legetimer. Liker denne best.

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting til til dere som har bikket 12 uker, og det gjelder kanskje helst førstegangsgravide. Kjenner dere livmora? Tror jeg kjenner den, men jaggu ikke sikker.

Jeg har et område som jeg tror er livmor. :-)

Syns det er litt ubehagelig å ta på, og jeg er så uheldig å ha en hund som treffer rett v skambeinet når han hopper hopp for å hilse..... Det kjennes absolutt annerledes ut.

Men, ikke kjent med denne kroppen her enda, så det kan jo være så mangt. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :)

Jeg er gravid! ;) Terminkalkulatoren sier 23. august! Må innrømme at jeg prøver å ta dag for dag og uke for uke foreløpig. (noe som blir vanskeligere for hver dag som går- og jeg venner meg mer og mer til at jeg faktisk er gravid).

Fra før har jeg ei jente på 20 mnd :)

Mine apper:

Babybump pro - bilder av magen, journal, uke for uke osv

IPregnancy- fine bilder og tekst på utviklingen av fosteret uke for uke (også utvalgte UL-bilder), tips til mamma og pappa uke for uke, journalskriving, følge vekta osv, planlegge legetimer. Liker denne best.

Gratulerer med spire i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange apper da gitt! Jeg har bare brukt babyverden sin for å følge med litt på utviklingen, men må til å laste ned noen flere ser jeg :)

Er det forresten noen har som tenker på å bruke tøybleier? Jeg vurderer det, men synes det er vanskelig å bestemme meg. Det er jo en liten investering, så det er ikke bare bare å prøve og se om det går :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Kjøp noen tøybleier brukt, så kan du se hvordan du liker det, var tipset ei venninne som prøvde seg på det ga meg :jepp:

Selv har rett og slett ikke orket. Latskapen lenge leve, og hurra for Korbell bleiebøtte :ler:

:velkommen: Pasjonsblomst!

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vurderte tøybleier til mi første.. før hun ble født altså. Men det var jaggu MER enn nok å henge fingrene i, var og er veldig komfortabel med vanlige bleier kjenner jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei meg dere. Var på ultralyd idag og fikk se en liten baby på skjermen. Alt virket helt fint helt til legen fortalte at han ikke kunne se noe hjerte som slo :( Tok deretter innvendig ultralyd og legen sa at den lille babyn min desverre hadde sovnet inn for 2 uker siden. Jeg har ikke hatt noen smerter eller blødninger så dette kom som et stort sjokk på meg. Sitter her og gråter og skal på sykehuset i morgen tidlig for utskrapning. Fikk ihvertfall et lite ultralyd- bilde av den lille som såg helt perfekt ut, som et minne.

Hadde akkurat senket skuldrene litt, siden jeg var over 12 uker. Nå sitter jeg bare her og gråter :frown:

Lykke til, alle dere andre me skjønne små i magen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg er så lei meg dere. Var på ultralyd idag og fikk se en liten baby på skjermen. Alt virket helt fint helt til legen fortalte at han ikke kunne se noe hjerte som slo :( Tok deretter innvendig ultralyd og legen sa at den lille babyn min desverre hadde sovnet inn for 2 uker siden. Jeg har ikke hatt noen smerter eller blødninger så dette kom som et stort sjokk på meg. Sitter her og gråter og skal på sykehuset i morgen tidlig for utskrapning. Fikk ihvertfall et lite ultralyd- bilde av den lille som såg helt perfekt ut, som et minne.

Hadde akkurat senket skuldrene litt, siden jeg var over 12 uker. Nå sitter jeg bare her og gråter :frown:

Lykke til, alle dere andre me skjønne små i magen. :hjerte:

Ånei! Så utrolig trist! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...