Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Jobber på kontor. Det vil si: hadde siste dag i vikariatet jeg har vært i i dag. Så vet jeg ikke om jeg får noe jobb før rundt mars. Og det oppdraget varer bare frem til tidlig juli. (termin er ca 25. aug) Ikke akkurat optimalt det her. :sukk:

...men formen er strålende! Så er jeg bare 4+4, da. ;)

Nå har jeg pakka inn julegave til den næreste venninna mi. Ho er også den eneste som vet at vi prøver. I kortet står det "Til [navn]. God jul! Hilsen oss tre på [adressa vår]". :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar en doktorgrad, med episk innspurt på artikkel nå før jul! Er et mirakel at det har gått såpass bra. Sender revidert artikkel til tidsskriftet imorgen. Så skriver jeg avhandlingen etter jul, og satser på disputas til våren (vil være ca 6-7 mnd på vei da hvis alt går etter planen).

Jeg vet det høres optimistisk ut, men jeg er helt bestemt på at det skal gå! Orker ikke tanken på å skulle disputere med liten baby, så omtåket av søvnmangel jeg var med jenta sist, så jeg er nødt til å bli ferdig før fødsel. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig imponerende!

Jeg er masterstudent og ute i fødselsperm til februar. Da skal jeg skrive ferdig noen teoretiske oppgaver før jeg begynner på masteren (som egentlig skulle vært til høsten). Litt rart å tenke på at de jeg begynte med er ferdige i mai, men men!

Masse lykke til, Mary Poppins! Du klarer det sikkert! Just a spoonfull of sugar... :plystre::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt menssmerter/brun utflod? Det har jeg:/ var jo på ul i uke 9 og alt var bra men blir usikker nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hvilken app har du? Nå var det noe jeg ikke har fått med meg! Spennende

Appen er dessverre ikke noe fancy. Det er bare en app som teller ned dager til diverse ting som jeg selv har valgt. Den heter days until :biggrin: Men litt gøy å gå innom innimellom og se at det bare er 20 dager til UL :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har hatt menssmerter/brun utflod? Det har jeg:/ var jo på ul i uke 9 og alt var bra men blir usikker nå jeg!

Jeg har ikke opplevd dette i dette svangerskapet. Hadde litt blødninger i forrige svangerskap, som dessverre ikke endte bra. Men da hadde det ikke utviklet set til et embryo i det hele tatt og du har jo sett at alt var bra i uke 9- så det er store forskjeller. Leser om flere som har blødninger i svangerskapet der alt er fint. Håper blødningen gir seg og at alt er bra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei jenter. Jeg var på tidlig UL i dag. Følte sånn på meg at noe var galt. Legen fant ikke hjerteaktivitet ble sendt til sykehuset (hvor jeg jobber så da fikk jo noen dette med seg) mistanke om MA. Gynekologen der fant aktivitet, men muligens noe mindre enn normalt i uke 8. Ny ktr over nyttår. Er sykemeldt over jul med beskjed om total ro i håp om at dette går bra. Krysser fingrene for det, men er nok en realist og har mine tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det på jobben damer? og hva jobber dere med?:) Jeg sliter. syns det er helt forferdelig å jobbe for tiden.

Jeg jobber også på kontor. Har gått relativt greit fram til denna uka, da så har jeg vært helt fjern og udugelig :-/ Sovner på pulten gjentatte ganger, og er glad det har vært julerolig på kontoret de siste dagene, ellers hadde jeg vel blitt avslørt. Ganske opplagt at ikke alt er som det pleier. Håper virkelig det tar seg opp i løpet av noen uker, jeg syns å huske at det gjorde det med førstemann.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Jeg har hatt litt brun utflod, sjøhest, og jeg er ikke mer enn 5+5, så jeg har ikke fått sjekket om alt ser ok ut engang.. Men jeg hadde litt brun utflod, og til og med friskt blod, i forrige svangerskap, og det gikk jo helt fint, så jeg håper og tror at det skal gå bra nå også. Og siden du har sett at alt så fint ut i uke 9 tror jeg helt sikkert du kan ta det med ro :)

Og Skogstrollet; så forferdelig tøft det må være å vente helt til over nyttår i uvissheten :( Jeg har hatt en MA selv, første gang jeg var gravid. Den ble oppdaget i uke 12, men embryoet hadde dødd en gang i uke 8. Så jeg kjenner veldig til følelsen av at noe må være galt, og usikkerheten og angsten man føler på... Men nå er det jo heldigvis påvist hjerteaktivitet hos deg da, så jeg krysser alt jeg har for at det ikke er noe som helst galt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk kokkos og Clafoutis :hug: ja det er positivt at det er påvist aktivitet tross alt. Og går det galt er det en grunn til det :) krysser fingre og tær og satser på en veldig rolig juleferie!

Sjøhest: en venninne av meg hadde både farget utflod og frisk blødning og har en herlig og frisk gutt på 6 mnd nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt menssmerter/brun utflod? Det har jeg:/ var jo på ul i uke 9 og alt var bra men blir usikker nå jeg!

Hei. I uke 9 så hadde jeg også litt mensensmerter og utflod. Jeg har faktisk blødd masse dette svangerskapet her.

Mitt råd er a) ta det med ro, Er det blod rundt livmoren så er det helt fint å la kroppen suge til seg dette og ikke trigge kroppen til flere blødninger.

b) har du sett liv så går dette kjempebra. Det er faktisk ganske vanlig å ha litt blødninger under svangerskapet, og i uke 9 så er dette ganske vanlig sånn generelt å kjenne mensensmerter. Lykke til. Dette går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjohei jenter. Jeg var på tidlig UL i dag. Følte sånn på meg at noe var galt. Legen fant ikke hjerteaktivitet ble sendt til sykehuset (hvor jeg jobber så da fikk jo noen dette med seg) mistanke om MA. Gynekologen der fant aktivitet, men muligens noe mindre enn normalt i uke 8. Ny ktr over nyttår. Er sykemeldt over jul med beskjed om total ro i håp om at dette går bra. Krysser fingrene for det, men er nok en realist og har mine tvil.

Uff så i dette før nå. Håper det ordner seg for deg, det er virkelig ikke gøy å gå rundt å lure på om noe er galt....Jeg kjenner veldig til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det går bra med dere - bare å ta med knusende ro og slappe av i jula.

Jeg har helt dilla på ribbe fra ICA - kjøpte nå hver dag - må skjerpe meg litt, godt de ikke selger året rundt!Uffda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk min angelsound i posten i går! Så spent vettu, var helt sikker på at jeg kom til å finne hjerte til mini. Men neida. den var gjemt godt vekk! 9+4 er vel litt optimistisk og finne den på enda. kjedeliiiiig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper det går bra med dere alle! Spesielt skogstrollet og sjøhest! Ønsker alle ei riktig god jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk min angelsound i posten i går! Så spent vettu, var helt sikker på at jeg kom til å finne hjerte til mini. Men neida. den var gjemt godt vekk! 9+4 er vel litt optimistisk og finne den på enda. kjedeliiiiig.

Jeg håper å få min imorgen hvis posten går da? Jeg burde vel finne hjertelyd nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker bare innom for å ønske dere alle en riktig god jul! :nisselue: Jeg er litt fraværende, da jeg føler at for mye tid foran PC'en stjeler masse energi. Men alt står bra til, og formen begynner å bli bedre nå som jeg er inne i uke 12 :laugh: Håper alt står bra til med dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...