lillaskogfiol Skrevet 25. oktober 2013 #1 Skrevet 25. oktober 2013 Er det noen her som har prøvd Ppillemerket Diane? Positive og negative ting ved det?
Adelia Skrevet 25. oktober 2013 #2 Skrevet 25. oktober 2013 Har prøvd det. Men reagerte på det som alle andre merker. For meg fungerer ikke p-piller. Det som er med p-piller er at det er så forskjellig fra person til person. Alle reagerer forskjellig,noen får veldig mange bivirkninger, mens andre ikke får noe. Anbefaler deg å søke på google; "Diane forum" og så sette innstillingen på norsk. Da kommer det nok veldig mange erfaringer frem.
dumlesumle Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 JA, gått på det i et halvt år nå og er sånn passe fornøyd. Kvisene er borte, noen kommer og går selvfølgelig. Jeg har gått opp 5 kg uten å vite det, men jeg jobber med saken om å gå ned de jævlene. Jeg har fortsatt jævelige mensensmerter, så det hjalp ikke en dritt. Husk at du har 1 ukes pause etter hvert brett. Jeg utsatte noen ganger, men da kom kvisene fort pga, du må følge instruksene. Jeg har MYE jevnere hud enn før, men er litt sint på legen min fordi jeg ville hatt antibiotika istedenfor, men men.. Husk at diane piller er for kviser, og det vil ikke motvirke graviditet! Lykke til!
lillaskogfiol Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2013 JA, gått på det i et halvt år nå og er sånn passe fornøyd. Kvisene er borte, noen kommer og går selvfølgelig. Jeg har gått opp 5 kg uten å vite det, men jeg jobber med saken om å gå ned de jævlene. Jeg har fortsatt jævelige mensensmerter, så det hjalp ikke en dritt. Husk at du har 1 ukes pause etter hvert brett. Jeg utsatte noen ganger, men da kom kvisene fort pga, du må følge instruksene. Jeg har MYE jevnere hud enn før, men er litt sint på legen min fordi jeg ville hatt antibiotika istedenfor, men men.. Husk at diane piller er for kviser, og det vil ikke motvirke graviditet! Lykke til! huff.. hvis det kommer igjen så fort så er det jo kanskje ikke så mye vits. man vil jo ha dem bort for alltid. men hvis det ikke motvirker graviditet, hva bruker man for det? er jo en grunn til at man går på ppiller. blir jo dumt om legen bytter ut ppillene med noe som ikke funker engang. jeg fikk hvertfall beskjed av legen min at jeg må ta det til absolutt riktig tidspunkt hver dag, da vil det være trygt. men om det går over tiden ofte så er det ikke like trygt lenger.
dumlesumle Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 huff.. hvis det kommer igjen så fort så er det jo kanskje ikke så mye vits. man vil jo ha dem bort for alltid. men hvis det ikke motvirker graviditet, hva bruker man for det? er jo en grunn til at man går på ppiller. blir jo dumt om legen bytter ut ppillene med noe som ikke funker engang. jeg fikk hvertfall beskjed av legen min at jeg må ta det til absolutt riktig tidspunkt hver dag, da vil det være trygt. men om det går over tiden ofte så er det ikke like trygt lenger. P-pillene diane er spesielt laget for kviser, og er ikke laget for å beskytte mot graviditet. Det gir også økt risiko for blodpropp og kvisene kommer når man slutter. Så ja, det er ikke noe å annbefale. Mamma fikk blodpropp når hun ble gravid, men legen min tok blodprøve og sa jeg ikke var særlig utsatt. Men hvordan kan jeg vite? han har vært på psykehus , helt serriøst, og han er veldig rotete. Håper jeg overlever, haha
lillaskogfiol Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2013 P-pillene diane er spesielt laget for kviser, og er ikke laget for å beskytte mot graviditet. Det gir også økt risiko for blodpropp og kvisene kommer når man slutter. Så ja, det er ikke noe å annbefale. Mamma fikk blodpropp når hun ble gravid, men legen min tok blodprøve og sa jeg ikke var særlig utsatt. Men hvordan kan jeg vite? han har vært på psykehus , helt serriøst, og han er veldig rotete. Håper jeg overlever, haha huff ja. nå skal jeg prøve det i 3 mnd, så får jeg se. hvis jeg merker at jeg går opp i vekt, og det der så må han jo gi meg noe annet jeg kan prøve. Håpløst om man blir ufrivillig gravid pga. ppiller som ikke funker. Men på P-pille.no såtr det jo at diane er laget for å forhindre graviditet. wææ, blir så redd nå.. haha.
Minya Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 Diane er et hormonpreparat som opprinnelig ble laget for bruk mot alvorlig akne. En av bivirkningene til Diane er tilfeldigvis at den fungerer i tillegg som et prevensjonsmiddel, men også veldig store risikoer for blodpropp, vektøkning og ganske mye annet gnask. Så når man ber om p-piller, er ikke Diane høyest på listen over pillemerker man blir tilbydt, pga den høye faren for blodpropp, men har man mye kviser og generelt uren hud, kan det hjelpe å bruke dem en periode. Diane er heller ikke en p-pilletype man skal bruke over tid, så de aller fleste får beskjed om å bytte pillemerke fra Diane til noe annet etter alt fra tre måneder til ett års tid, såvidt jeg vet.
dumlesumle Skrevet 26. oktober 2013 #8 Skrevet 26. oktober 2013 huff ja. nå skal jeg prøve det i 3 mnd, så får jeg se. hvis jeg merker at jeg går opp i vekt, og det der så må han jo gi meg noe annet jeg kan prøve. Håpløst om man blir ufrivillig gravid pga. ppiller som ikke funker. Men på P-pille.no såtr det jo at diane er laget for å forhindre graviditet. wææ, blir så redd nå.. haha. jeg har alltid ligget på samme vekt, helt til noen mnd etter diane bruk, jeg greier virkelig ikke å kontrollere vekten lenger! i tillegg tar det ivertfall 2 mnd før du får resultat, husker jeg var skikkelig skuffet. Men vi er alle forskjellige, og medikamenter gir forskjellige bivirkninger på alle. Jeg fikk også en krem som het epiduo fra legen, som ødela huden min enda mer! så den slutta jeg raskt med! Ellers har jeg tatt 2 forskjellige lasertyper, den ene brant av huden min (!) og svidde som et hævlete, men dæven så glatt og plettfri hud jeg fikk men siden legen min ikke er helt god, så kom jo selvfølgelig alle kviser tilbake, så laserbehandling etter man er ferdig med kvisene skal jeg virkelig ta for å bli kvitt arr og sånt men ALDRI mens kvisene kommer og går, for det kommer innenfra (mest)
lillaskogfiol Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 26. oktober 2013 jeg har alltid ligget på samme vekt, helt til noen mnd etter diane bruk, jeg greier virkelig ikke å kontrollere vekten lenger! i tillegg tar det ivertfall 2 mnd før du får resultat, husker jeg var skikkelig skuffet. Men vi er alle forskjellige, og medikamenter gir forskjellige bivirkninger på alle. Jeg fikk også en krem som het epiduo fra legen, som ødela huden min enda mer! så den slutta jeg raskt med! Ellers har jeg tatt 2 forskjellige lasertyper, den ene brant av huden min (!) og svidde som et hævlete, men dæven så glatt og plettfri hud jeg fikk men siden legen min ikke er helt god, så kom jo selvfølgelig alle kviser tilbake, så laserbehandling etter man er ferdig med kvisene skal jeg virkelig ta for å bli kvitt arr og sånt men ALDRI mens kvisene kommer og går, for det kommer innenfra (mest) får bare trene og være sunn!! haha. har jo veldig mye å si på hud og slikt det og da, så har jo fått beskjed om å komme tilbake til legen etter 3 mnd. merket du mye humørsvingninger osv? jeg går nå på mikrogynon og merker jeg fort kan bli ganske deppa. skal ikke mye til. så hvis det blir mer av diane, kommer jeg til å bli psyko ååå, det hørtes jo smart ut da, for å bli kvitt alt. er det veldig dyrt? er jo litt skummelt med laser og sånn, jeg holder på med laserbehandling for fjerning av hår og det har jeg ikke reagert noe på. men blir kanskje litt annerledes med kviser.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #10 Skrevet 26. oktober 2013 JA, gått på det i et halvt år nå og er sånn passe fornøyd. Kvisene er borte, noen kommer og går selvfølgelig. Jeg har gått opp 5 kg uten å vite det, men jeg jobber med saken om å gå ned de jævlene. Jeg har fortsatt jævelige mensensmerter, så det hjalp ikke en dritt. Husk at du har 1 ukes pause etter hvert brett. Jeg utsatte noen ganger, men da kom kvisene fort pga, du må følge instruksene. Jeg har MYE jevnere hud enn før, men er litt sint på legen min fordi jeg ville hatt antibiotika istedenfor, men men.. Husk at diane piller er for kviser, og det vil ikke motvirke graviditet! Lykke til! Jo, det vil de også gjøre. Det er en bivirkning. Anonymous poster hash: 84f55...186 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #11 Skrevet 26. oktober 2013 Les i felleskatalogen for å få et realistisk inntrykk av bivirkninger. Det du leser på internett kan være bare skremsel. Anonymous poster hash: f29d4...20d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå