AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg skal si opp jobben min og må jo derfor levere en oppsigelse. Men hva skriver jeg egentlig? Siste dagen min er 30 november, hvordan skriver jeg det? Er skikkelig grønn, sorry for teite spørsmål. Anonymous poster hash: 33d7d...821
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Det eneste jeg husker om det temaet er at du ikke er pliktig til å skrive hvor du ev. skal begynne i ny jobb. Antar det står noe om oppsigelsestid i kontrakten din? 3 mnd pleier å være det normale. Dette skjønner sjefen din. Tror det holder å skrive at fra og med nevnte dato vil jeg si opp stillingen min som blablabla ved bedrift blablabla. Med fullt navn, din adresse, og firmaet du jobber i nå sin adresse, samt dets firmanavn. Pluss dags dato øverst i brevet, selvsagt. Og underskrift med kulepenn. Endret 24. oktober 2013 av Mrs. Random Nick
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Finnes sikkert en mal et sted. Anonymous poster hash: 573e9...cb2
Silvermist Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Kommer helt an på hva slags forhold du har til arbeidsplassen/sjefen. Om det er dårlig/labert skriver du bare overskrift "Oppsigelse" Og deretter "Jeg sier herved opp min stilling som XXX hos XXX. Siste arbeidsdag vil være XX.XX.XX. Vennlig hilsen, AnonymBruker" Noe mer utfyllende trenger det ikke være. Men sleng gjerne med noen ord om at du har trivdes og bla bla bla om du har et godt forhold til sjef/arbeidsplass.
Silvermist Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Ja, og så "adresserer" du øverst, og signerer under navnet ditt. Og husk å sette dato på. Endret 24. oktober 2013 av Silvermist
@Maja Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Ingen grunn til å ta med "ekstra" om at du trives eller ikkje i ei oppseiing. Oppseiingsbrevet er ein formalitet bare fordi du er pliktig til å levere skriftlig, spelar liten rolle kva som står der. Du kan skrive slik som Silvermist foreslår. Gjer det bare heilt enkelt. Adresser til firma/mottaker, dater brevet og husk å signere. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har gjort det sånn at jeg har skrevet rimelig nøyaktig det Silvermist har skrevet og så gått inn til sjefen og fortalt det og overlevert brevet som en formalitet.Anonymous poster hash: 348a3...267
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Tusen takk! Det er ingen uoverenstemmelser, jeg bytter jobb for å få andre arbeidsoppgaver. Anonymous poster hash: 33d7d...821
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå