Gå til innhold

Skobutikk der man kan prøve selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noen skobutikk i Oslo som har stort utvalg, og der man kan prøve på egenhånd uten å fotfølges av en ekspeditør? Jeg skal ha vintersko, joggesko etc, og trenger herresko da jeg må ha stor størrelse.



Anonymous poster hash: 07fa6...01a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke bare å si: "Takk, jeg sier ifra hvis jeg behøver hjelp"

?

Pleier jeg hvis de (en sjelden gang) blir innpåslitne, er da helst uerfarne ekspeditører det er snakk om som ikke helt ha lært den hårfine balansegangen mellom service og plagsomhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å si: "Takk, jeg sier ifra hvis jeg behøver hjelp"

?

Pleier jeg hvis de (en sjelden gang) blir innpåslitne, er da helst uerfarne ekspeditører det er snakk om som ikke helt ha lært den hårfine balansegangen mellom service og plagsomhet.

Jeg trenger en butikk der det står nok utvalg fremme til at man kan prøve selv, istedenfor at de må gå og hente. Finnes det skobutikker med prøverom? Evt kombinert klesbutikk og skobutikk så man kan prøve litt diskret?

Anonymous poster hash: 07fa6...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HM har kombinert kles- og skobutikk, men skoene er neppe av den beste kvaliteten.

Bestill på nettet? Så får du heller returnere dem om de ikke passer.



Anonymous poster hash: ad2a4...eee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å si fra. Men alle størrelser står jo ikke nødvendigvis fremme da...



Anonymous poster hash: df5dd...b0f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så lenge du ikke handler på bianco så er du ganske trygg.



Anonymous poster hash: ee73b...ea6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en butikk der det står nok utvalg fremme til at man kan prøve selv, istedenfor at de må gå og hente. Finnes det skobutikker med prøverom? Evt kombinert klesbutikk og skobutikk så man kan prøve litt diskret?

Anonymous poster hash: 07fa6...01a

Hvilken størrelse bruker du egentlig? :klo: Skostørrelse er da virkelig ikke noe å skamme seg over. Da kan du heller bare si sånn, "ja med disse manneføttene må jeg nok ha str. 50", da har du på en måte avvæpnet hele situasjonen.

Men zalando.no har stort utvalg og gratis frakt og retur.

Anonymous poster hash: 1e161...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse bruker du egentlig? :klo: Skostørrelse er da virkelig ikke noe å skamme seg over. Da kan du heller bare si sånn, "ja med disse manneføttene må jeg nok ha str. 50", da har du på en måte avvæpnet hele situasjonen.

Anonymous poster hash: 1e161...a16

Det tenker du kanskje, men det er faktisk ubehagelig. Spesielt når de blir stående å se på mens man prøver å skvise bena inn i sko som er for små. Er ikke så moro å gå i en klesbutikk og spørre "har dere denne i XXL" heller, men i klesbutikker er det stort sett lettere å gå rundt i fred og finne ting.

Anonymous poster hash: 07fa6...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"alle" skobutikker har jo bare den ene skoen ute på utstilling, og de har som regel de 3 mest brukte str fremme. Så du kan kanskje finne de skoene du liker og vilprøve, ta med alle sammen til de som jobber der og spørre om riktig str til deg, takke for de og si at du skal prøve de, og så prøve de i fred og ro.

Jeg pleier sjelden å ha ekspeditrisene etter meg i skobutikker. De henter det jeg spør om så går de til en annen kunde.



Anonymous poster hash: 8baf4...60a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på nettet at Europris har sko. Noen som har erfaring med skokjøp der? Jeg har i hvert fall aldri blitt plaget av ekspeditører på Europris :)



Anonymous poster hash: 07fa6...01a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til gode å bli forfulgt av ekspeditører. Særlig om det er salg eller en travel tid på døgnet. Da får du knapt hjelp om du VIL prøve noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på nettet at Europris har sko. Noen som har erfaring med skokjøp der? Jeg har i hvert fall aldri blitt plaget av ekspeditører på Europris :)

Anonymous poster hash: 07fa6...01a

Hvis du vil ha sko av papp som varer en uke, så er det sikkert greit nok.

Anonymous poster hash: 97944...5d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grensen sko har bra utvalg og de ansatte er høflige, men ikke påtrengende :)

Anonymous poster hash: d0a64...0b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunerius har to skobutikker i 2. etg hvor du kan prøve hele skoparet.

Den samme butikken ligger også i karl johan...ved domkirken over to etasjer.

Det er mye tyveri med sko, og ikke alle ansatte kan være nære på avstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg jobber i skobutikk i Oslo omegn og vil overhodet ikke si at jeg noen ganger i det hele tatt tenker over størrelsen på bena til verken kvinner eller menn. Det streifer ikke hodet mitt engang.

Om du bruker 36 eller 43 er meg høyst uinteressant. Jeg er opptatt av å hjelpe deg, så det eneste interessante med det må være i øyeblikket jeg scanner varen for å sjekke hva jeg har igjen slags størrelser. Og når jeg og kunden prøver å finne ut hvilken av to str kunden trenger.

Jeg synes ingen skal "skamme" seg over skostørrelsen sin. Det blir rett og slett for dumt. Det finnes så mye andre ting man skamme seg over og bekymre seg over.

Vi vurderer ikke deg som kunde med mindre du er frekk og ufyselig, og da går det ikke på utseendet overhodet.



Anonymous poster hash: f5824...282
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har til gode å bli forfulgt av ekspeditører. Særlig om det er salg eller en travel tid på døgnet. Da får du knapt hjelp om du VIL prøve noe.

nemlig.

og er vel noen butikker som spesialiserer seg på store sko? Har gått forbi denne: http://www.storesko.no/ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skopunkten. :) Der er det lagt opp til at kunden stort sett skal klare seg selv, så du blir nok ikke mer "plaget" enn at du får et "Hei!" når du kommer inn. Det står massevis av sko på alle bord/i alle hyller, ikke bare 1 eller 2 av hver modell. Det aller meste skal være ute i butikken, så du finner nok lett størrelsen din selv. De har store og romslige butikker, så du kan fint "slå deg ned" på en prøvebenk alene i et hjørne og ha litt privatliv. :) Men de har jo ikke dyre merker og sånt da, viss du er opptatt av det. Aller mest syntet, veldig lite i ekte skinn. Supre priser og tilbud, da!



Anonymous poster hash: 5499d...94a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...