Gå til innhold

Tidløs veske - hva er det?


Thomasine

Anbefalte innlegg

Mange snakker om at den veska er tidløs, eller at jakka/støvlettene er det samme?

Men hva menes med tidløs? Hvordan ser en tidløs veske ut?

Googler man finner man jo mange ulike varianter!

Legg gjerne inn noen bilder...:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stort sett enkelt med klassisk snitt/fasong. For meg er det enten brunt eller svart. Ikke sesongens motefarge, nagler, pyntedingser osv.

Jakker gjerne type trench coat eller duffel coat for meg.

Støvletter: Ikke for høye eller lave. Middels eller lav hæl. Ikke fancy knapper eller pynt.

Vesker: Enkle og diskret. Gjerne i svart eller brunt skinn. Lås i metall, men ingen pynt, lenker osv. Kan være både store, små eller skoleveske-ish.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermes Birkin er mamma'n over tidløse vesker ihvertfall ;) Mulberry Bayswater og YSL Muse er også svært rene og tidløse i utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men til overkommeligpris - da tenker jeg på vesker?

Finnes det?

Er ikke den som trenger et dyrt merke på veska mi, men vil gjerne ha skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det finnes. Jeg synes ikke merkevesker nødvendigvis er tidløse. Men selvsagt brukes argumentet "tidløs" for å forsvare en høy pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ting som er akseptert av moteslavene i bruke, i en litt lengre tidsperiode enn det som ikke er tidløst.

Men for de som bryr seg om mote, er det selvsagt ingenting som faktisk er tidløst, siden alt på et eller annet tidspunkt vil se utdatert ut.



Anonymous poster hash: 9c864...d2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg ville ha kjøpt en dyr veske bare for å få noe tidløst.

Finn ut hvor stor veske du trenger, hvilken type hank/stropp du liker og hvilken farge som er mest praktisk for deg. Så finner du en veske du liker.

Tenk at den skal passe nesten like godt på skole/jobb, fritidsaktiviteter og på byen/fest. Og da tenker jeg på at den passer til antrekk. Det finnes masse, masse vesker i denne kategorien.

Personlig ville jeg heller kjøpt to forskjellige størrelser i god kvalitet enn en grisedyr der du betaler for en merkelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte godt nr 2 og nr 4. Fargen på nr 4 er jeg ute etter!! :Nikke:

Har en svart, litt mindre med mange små lommer uten på - elsker den!

Nå vil jeg ha en litt større - uten masse lommer og mørkebrun!

Ville aldri betalt flere tusen kroner for en veske...min svarte kostet ca 1500,- og det bør vel ikke overstige den prisen, tenker jeg...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var jo ikke akkurat tidløs, da.

Anonymous poster hash: 6c655...65e

Javel, hvorfor ikke?

Den er enkel, uten mye dilldall...?

Men da vil jeg kanskje ikke ha en tidløs en...hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var tidløs jeg.

Kunne godt ha brukt den for både 10, 5 og 2 år siden.. og i dag. Praktisk med både skulerrem og hanker. Funker like fint med hverdagstøy som til litt mer pyntet, sommer og vinter. Du hadde ikke sett rart på en 20-åring med en sånn og heller ikke en bestemor.. og da er den tidløs i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prada Tote ? Eller blir det i dyreste laget ?

Kan jeg bare spørre hva mannen din jobber med? Han må jo tjene rått med penger. En sånn mann skal jeg også skaffe meg.

Anonymous poster hash: ace15...36c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

Tidløse vesker trenger ikke bety at de koster 10 - 100 tusen kroner, det trenger bare bety at det er et pent snitt og god kvalitet. Da at den er i skinn i en nøytral farge og har et klassisk, nøytralt utseende som går til alt. Du kan fint finne en bra skinnveske fra 2000 og opp, kanskje enda mindre om du er heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ekte tidløse veskene finner du knapt for salg i det hele tatt. Der gjelder det å gå på bruktbutikker og vintagebutikker eller på bestemors loft dersom du har en bestemor som var opptatt av sånt. De nyere Hermes, Lous Vutton, Mulberry m flere er jo bare rent drit. Alt er populært bare på grunn av merkevaren. Den eneste vesken som er verdt å bruke penger på er den gamle klassikeren til Coco Chanel, resten kan dere bare glemme.



Anonymous poster hash: 6ce51...f3e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sludder og vås :) Tidløst har ikke noe mer merke og pris å gjøre. Du kan like gjerne finne den på en bazar i Tyrkia. Tidløs betyr bare at den ikke går av moten og det er drøssevis av vesker/modeller som passer til det. Tidløs betyr heller ikke gammel eller vintage.

Finn en veske du liker og som du tror du kan bruke om 5 år eller 10 år uten at den går av moten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare spørre hva mannen din jobber med? Han må jo tjene rått med penger. En sånn mann skal jeg også skaffe meg.

Anonymous poster hash: ace15...36c

Det er fullt lovlig å spørre om det ja. Han jobber som ingeniør i Nordsjøen og tjener veldig greit ja, men det trenger da nødvendigvis ikke ha noe med forslaget mitt om Prada å gjøre. Nevnte prada som et billigere alternativ til feks Hermes som ble nevnt over meg. Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...