Gå til innhold

Knallgod oppskrift på eggerøre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kom igjen, gi meg din beste oppskrift på eggerøre!

Men..Må inneholde egg, salt og gressløk.

Anonymous poster hash: d2be0...076

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Smelt en stor skje smør i en kasserolle

- Knekk egg rett oppi, tilsett finhakket gressløk, og rør det sammen til det blander seg og stivner

- Ta kjelen til siden, rør inn 1-2 ts creme fraiche

- Salt, pepper cayenne - ferdig!

Anonymous poster hash: c594b...5e3
Skrevet

Nå vi skal lage ekstra god eggerøre så har i i litt trøffelolje (tror de selger det på Ultra, Meny og lignende butikker). Ellers så har vi i litt fløte, egg (selvfølgelig!), salt og pepper. Men er jo bare å hive i litt gressløk oppi i tillegg(tror jeg ville valgt fersk)

Skrevet

Teknikk er minst like viktig som ingredienser :)

Jeg visper sammen egg, fløte og maldonsalt. Smelter smør i en panne på lav varme, heller over eggeblandingen og rører og rører og rører (fortsatt på lav varme) til det såvidt stivner - da er den perfekt!

Godt med litt gressløk oppi også :)

Anonymous poster hash: 6bb60...d1a
  • Liker 1
Skrevet

Det viktigste med eggerøre er ikke oppskriften, men fremgangsmåten. Jeg pleier bare å bruke egg, litt salt og pepper og that's it. Kanskje en skvett malk/fløte og noen urter innimellom. Av og til litt revet ost.

Jeg synes det blir best hvis eggeblandingen piskes litt først med visp eller gaffel. Så er det i panna. Lav varme og konstant røring. Konstant. Rør til du synes den nesten er ferdig. da tar du den av - for den fortsetter å stive litt etter at du tar den av varmen. Eggerøre skal være fløyelsmyk og luftig, ikke stiv og tørr.

Anonymous poster hash: 1ebad...ba3
  • Liker 1
Skrevet

Det viktigste er lav varme! Altfor mange steker på høy temperatur for at det skal gå raskt. Da blir det gummiaktig og ikke noe godt.

Om jeg skal riktig kose meg pleier jeg å ha i fløte, skinke og ost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...