Gå til innhold

Har fjellinjen lov til dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått en faktura fra fjellinjen på over 1000 kr for passeringer som skjedde i 2010. Jeg har ikke eid bilen (eller noen annen bil) siden 2011. Syntes det var litt rart å få faktura fra den tid. Fikk jo jevnlig fakturaer fra de da jeg eide bilen også på de gangene jeg passerte gjennom bomringen. Men det er tydeligvis noen ganger de ikke har fått med seg før nå? Veldig rart.

Lurte egentlig bare på om noen visste om dette var vanlig? Har liten erfaring med de og slike ting, eide bare bilen et par år.



Anonymous poster hash: 8ff55...98f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Funky Punk

De sender vel ut faktura i opptil 3 år etter at passeringene har skjedd. Om jeg ikke husker helt feil.

Opplevde det samme og trodde det var noe feil,og fikk opplyst dette når jeg prøvde å finne ut hvorfor jeg hadde fått en faktura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender vel ut faktura i opptil 3 år etter at passeringene har skjedd. Om jeg ikke husker helt feil.

Opplevde det samme og trodde det var noe feil,og fikk opplyst dette når jeg prøvde å finne ut hvorfor jeg hadde fått en faktura

Åja :) Da er det bare å betale den da. Håper ikke det kommer flere slike fakturaer fremover mot nyttår da. Takk for svar :goodbye: . ts

Anonymous poster hash: 8ff55...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ringe og høre med de før du betaler.



Anonymous poster hash: 8ff09...ee5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke betale for passeringer som har blitt gjort etter datoen på salgsmeldingen dere signerte og leverte vegvesenet. Er du i tvil om datoen, kan vegvesenet opplyse deg om den.

Anonymous poster hash: c232f...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke en gang ha salgsoppgaven, Fjellinjen har vegvesenet (autosys) på hurtigtast, garantert. Jeg har selv jobba i bomselskap (ikke Fjellinjen) og vi bråkte ikke på slikt i det hele tatt. Fikk vi en mail fra en fakturamottaker om at bilen var solgt på det tidspunktet passeringene var foretatt så sjekka vi det med en enkel telefon. Hvis dato for eierskiftet stemte, så krediterte vi tidligere bileier og sendte passeringene til ny behandling. Gjort på fem minutter.

Det som derimot er helt riktig er at Fjellinjen faktisk kan fakturere så langt i ettertid. Det er surt for bileiere, og det er et symptom på svært dårlig organisering og/eller dårlige systemer hos Fjellinjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...