miramis Skrevet 24. oktober 2013 #21 Skrevet 24. oktober 2013 Ta fra han mobilen, han er innlysende nok ikke moden nok for sosiale medier. 2
skreppamedleppa Skrevet 25. oktober 2013 #22 Skrevet 25. oktober 2013 De ringte meg fra skolen i dag. Min sønn hadde sendt stygge meldinger til ei på snapscat. Dette har vi pratet mye om. Han sender ofte samme til alle. Også meg. Tok dette opp når han sendte fuck you til alle. Neste blir at appen blir forbudt. Deretter Tlf. Skolen viste ikke om det var kun denne meldingen eller flere. Hvorfor kan ikke foreldre ringe selv?? Er lettere å få rett info og vite hva som har blitt sagt. Det er jo ikke greit og får konsekvenser. Men hvor går grensen? Sender noen et rart bilde så svarer man gjerne dust, tulling, raring.. Er det da mobbing..? Noen spøker må man jo tåle. Uprovosert kan man jo ikke si slikt. Og ikke bør man si noe styggere heller til rare bilder. Hva mener dere..? Denne jenta har også kalt min sønn stygg på instagram. Så vet ikke hvor hardt jeg bør ta i ut over det jeg har advart han om. Straff må henge sammen med handling.Anonymous poster hash: bcef2...f91 Barn kan si mye rart. Så uten bevis kan man ikke bare ta i fra de. Tenk om jenta vil være ekkel mot han..? Og at det ikke er slik..? Ville derfor helst prate med foreldrene selv. Men de turte vist ikke ringe selv.. Han har fått advarsel. Og vet hva som skjer neste gang. Jeg vet kun om en. Skolen viste ikke om mer. Litt lite info for å gjøre for mye nå mener jeg. TsAnonymous poster hash: bcef2...f91 Jeg vet kun om en. Det var ikke ment som mobbing. Sendte til alle. Han fikk da klar beskjed om at neste gang ble appen borte. Og han fikk ikke laste ned mer. Nytt passord. Neste var å ta fra Tlf. Men hvor går grensen. Mobbing er mobbing blir for enkelt å si. Noen ganger ber man om kommentarer. Sender man en rar grimase så kan man vente melding om tulling e.l uten at det er mobbing i mine øyne. Derfor vil jeg vite mer! TsAnonymous poster hash: bcef2...f91 Med fare for å kanskje virke litt frekk her, men det høres ut som at du prøver å unnskylde sønnen din. Det er vel ingen foreldre som liker å få vite at deres barn er en mobber, men jeg tror nok at differansen mellom de foreldrene som ikke tror deres barn mobber og på tallet av de som mobber er ganske stor. Det er nok ikke for ingenting at en av de mest populære appene er mobbe appen Ask, (som jeg personlig ikke fatter at noen foreldre kan godkjenne og at barn selv synes dette er en god ting å bruke tid på, bare faenskap med hele mobbeappen) Så er det kanskje litt enkelt å gå i forsvarsposisjon også -Ja men hun la opp til det selv -Hun er bare nærtakende, hun får lære seg å tøffe seg litt opp her i livet -Jaja det var vel fortjent da - Hee hee barn sier så mye rart, la barn være barn.. Erting er en mildere form for "mobbing" som skjer mellom venner i en god tone.. Erting har ikke som hensikt å såre eller bryte ned "offerets" selvbilde. Ertingens viktigste regel er at man ikke skal bli uvenner av dette, men styrke samholdet. Å tåle en fleip i godt selskap er en ting men krenkende utsagn til folk bare for at de skal føle seg jævlig er ikke erting. Det er helt klart forskjell på mobbing og en konflikt eller erting men om mobbing generelt så mener jeg at det er bedre å slå ned på ting en gang for mye enn en gang for lite, fordi skadeomfanget kan bli så mye mye større om man hele tiden lager unnskyldninger på vegne av mobberen
Dunkel Skrevet 25. oktober 2013 #23 Skrevet 25. oktober 2013 Han har uansett gjort noe gale, selv om det ikke er mobbing. Hvilke foreldre tillater barna sine å skrive "Fuck you" til andre mennesker? Hadde det vært mitt barn hadde han fått tilsnakk, for som forelder er man pliktet til å gjøre barna veloppdragne, hvor de skal lære seg at det å sende stygge ord til andre mennesker er ikke OK. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå