Gå til innhold

Mobbing på nett - barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ringte meg fra skolen i dag. Min sønn hadde sendt stygge meldinger til ei på snapscat. Dette har vi pratet mye om.

Han sender ofte samme til alle. Også meg. Tok dette opp når han sendte fuck you til alle. Neste blir at appen blir forbudt. Deretter Tlf.

Skolen viste ikke om det var kun denne meldingen eller flere. Hvorfor kan ikke foreldre ringe selv?? Er lettere å få rett info og vite hva som har blitt sagt.

Det er jo ikke greit og får konsekvenser. Men hvor går grensen?

Sender noen et rart bilde så svarer man gjerne dust, tulling, raring.. Er det da mobbing..? Noen spøker må man jo tåle.

Uprovosert kan man jo ikke si slikt. Og ikke bør man si noe styggere heller til rare bilder. Hva mener dere..?

Denne jenta har også kalt min sønn stygg på instagram. Så vet ikke hvor hardt jeg bør ta i ut over det jeg har advart han om.

Straff må henge sammen med handling.

Anonymous poster hash: bcef2...f91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han bruker sosiale medier til å mobbe, skrive stygge ting eller gjøre annet som er upassende, ville jeg tatt i fra ham det som gjør det mulig for ham å fortsette. Dette er ikke akseptabelt!

Anonymous poster hash: 5621a...f27
  • Liker 4
Skrevet

Dette skal du slå hardt ned på. Og nei det hjelper ikke at andre også slenger dritt. Mobbing er mobbing.

Anonymous poster hash: 539ed...62e
  • Liker 4
Skrevet

Barn kan si mye rart. Så uten bevis kan man ikke bare ta i fra de. Tenk om jenta vil være ekkel mot han..? Og at det ikke er slik..? Ville derfor helst prate med foreldrene selv. Men de turte vist ikke ringe selv..

Han har fått advarsel. Og vet hva som skjer neste gang. Jeg vet kun om en.

Skolen viste ikke om mer. Litt lite info for å gjøre for mye nå mener jeg.

Ts

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor hun kalte ham stygg på instagram. Det er forståelig om han svarer Fuck you dersom hun slenger dritt helt uprovosert, men det er mindre smart av ham å sende den meldingen til alle.

Anonymous poster hash: 45277...a67
  • Liker 1
Skrevet

Høres ikke ut som mobbing. Høres mer ut som gjensidig erting, hvor den ene parten ikke tålte å få igjen, og skolen derfor straffer ham fordi han er gutt og hun andre er jente. Begrepet "mobbing" sitter litt for løst i disse tider.

Anonymous poster hash: 66d1d...af4
  • Liker 2
Skrevet

.

Dette skal du slå hardt ned på. Og nei det hjelper ikke at andre også slenger dritt. Mobbing er mobbing.

Jeg vet kun om en. Det var ikke ment som mobbing. Sendte til alle. Han fikk da klar beskjed om at neste gang ble appen borte. Og han fikk ikke laste ned mer. Nytt passord. Neste var å ta fra Tlf.

Men hvor går grensen. Mobbing er mobbing blir for enkelt å si. Noen ganger ber man om kommentarer. Sender man en rar grimase så kan man vente melding om tulling e.l uten at det er mobbing i mine øyne.

Derfor vil jeg vite mer!

Ts

Skrevet

Høres ikke ut som mobbing. Høres mer ut som gjensidig erting, hvor den ene parten ikke tålte å få igjen, og skolen derfor straffer ham fordi han er gutt og hun andre er jente. Begrepet "mobbing" sitter litt for løst i disse tider.

Men er vanskelig å spørre og si noe når foreldrene ikke tør å ringe selv. Kanskje de vet det ligger mer bak..?

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor hun kalte ham stygg på instagram. Det er forståelig om han svarer Fuck you dersom hun slenger dritt helt uprovosert, men det er mindre smart av ham å sende den meldingen til alle.

Anonymous poster hash: 45277...a67

I følge han er de kjærester nå, så er nok ikke så ille som de skal ha det til. Men er likevel på sin plass med en snakk og advarsel.

Ts

Skrevet

Men er vanskelig å spørre og si noe når foreldrene ikke tør å ringe selv. Kanskje de vet det ligger mer bak..?

Du kan jo ta en prat med dem selv. Syns ihvertfall du gjør helt rett i å undersøke saken litt mer før du går ut ifra at sønnen din driver og mobber noen.

Skrevet

Hvorfor kan ikke du ringe de foreldrene det er snakk om? Dersom det er det som må til for at du skal vite hva slags konsekvenser dette skal få for ham?

Anonymous poster hash: 5621a...f27
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vet kun om en. Det var ikke ment som mobbing. Sendte til alle. Han fikk da klar beskjed om at neste gang ble appen borte. Og han fikk ikke laste ned mer. Nytt passord. Neste var å ta fra Tlf.

Men hvor går grensen. Mobbing er mobbing blir for enkelt å si. Noen ganger ber man om kommentarer. Sender man en rar grimase så kan man vente melding om tulling e.l uten at det er mobbing i mine øyne.

Derfor vil jeg vite mer!

Ts

Mobbing er det den som opplever det utført mot seg som definerer, ikke folk utenfor. Det sønnen din har bidratt til er en drittslengingskultur som bør knuses uansett. Han viser at han ikke er i stand til å forstå hva man skriver og ikke skriver på nett og bør derfor ikke ha tilgang til det.

• Liker 3
Skrevet

Mobbing er det den som opplever det utført mot seg som definerer, ikke folk utenfor. Det sønnen din har bidratt til er en drittslengingskultur som bør knuses uansett. Han viser at han ikke er i stand til å forstå hva man skriver og ikke skriver på nett og bør derfor ikke ha tilgang til det.

Nå vet ikke jeg om jenta evt begynte først. Pratet med mora i går,foreldremøte, og sa jeg viste om en og at det hadde vi slått hardt ned på.

Men hun sa ikke mer. Tror ikke det er lettere å prøve igjen da nei.. Hun hadde tatt det via skolen, så da har han vel fått kjeft der også, og barna hadde skværet opp..

Føler det er dumt å rote mer i det nå da..

Ts

Skrevet

Mobbing er det den som opplever det utført mot seg som definerer, ikke folk utenfor.

Det der er jeg ikke helt enig i. I løpet av min tid i skolen har jeg opplevd et par stykker som var både offer-fetishistiske og mentalt ustabile, som ikke tok initiativ til å melde seg på noe selv, men som allikevel skulle slenge det i trynet på alle andre at de hadde blitt "frosset ut" når ingen andre så det som sin oppgave å holde dem i hånda og leie dem igjennom utdanningen (og studiekravene). Slike mennesker kan så klart ikke få definere hva som er mobbing.

• Liker 1
Skrevet

Ble mobbet selv som liten. Men litt må man tåle. Og spøker må man prøve å forstå også. Derfor spør jeg: Hvor er grensen?

Ok å svare tulling på tullebilder?

Og det er aldri ok å skrive fuck you, du er stygg etc

Ts

Skrevet

Det der er jeg ikke helt enig i. I løpet av min tid i skolen har jeg opplevd et par stykker som var både offer-fetishistiske og mentalt ustabile, som ikke tok initiativ til å melde seg på noe selv, men som allikevel skulle slenge det i trynet på alle andre at de hadde blitt "frosset ut" når ingen andre så det som sin oppgave å holde dem i hånda og leie dem igjennom utdanningen (og studiekravene). Slike mennesker kan så klart ikke få definere hva som er mobbing.

Firkløveren som gjengen hennes kalles er kjent for å lage drama. Det sier jo foreldrene selv også.. Populær denne jenta, så ny gutt som min sønn blir kanskje mindre trodd.. ? Ikke vet jeg..

Ts

Skrevet

Uansett hva som har skjedd bør skolen ta tak i nettvett og hvordan man behandler hverandre. Det er ikke greit å slenge dritt og det eskalerer som regel over tid. Terskelen for hva som er greit settes av den som er drøyest.

Skrevet

Uansett hva som har skjedd bør skolen ta tak i nettvett og hvordan man behandler hverandre. Det er ikke greit å slenge dritt og det eskalerer som regel over tid. Terskelen for hva som er greit settes av den som er drøyest.

Så om noen er veldig nærtagene så må de andre ha kjeft...

Skrevet

Så om noen er veldig nærtagene så må de andre ha kjeft...

Både de nærtagende og de som dytter på bør få hjelp til å forstå hva som er "normalt" og akseptabelt.

Skrevet

Både de nærtagende og de som dytter på bør få hjelp til å forstå hva som er "normalt" og akseptabelt.

Ja er det jeg mener. Men her vet jeg ikke noe ut over at min sønn har fått kjeft på skolen for dette. Men han tar vel mindre skade av å få litt kjeft på skolen ved en feil, enn jenta gjør om det er sant.

(Mener ikke å si at min sønn er uskyldig. Men det mangler info her)

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...