Gå til innhold

Lage i forveien eller vente til dagen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan jeg lage både sjokoladekake og bringebærmousse kvelden før jeg skal bruke det? Går det fint å legge moussen oppå kaka dagen etterpå, eller MÅ jeg legge den på før den har stivnet kvelden i forveien? Skal ha tre lag, så er litt redd det blir ødelagt om jeg legger det på før moussen har stivnet?

Anonymous poster hash: 10c75...3d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg lage både sjokoladekake og bringebærmousse kvelden før jeg skal bruke det? Går det fint å legge moussen oppå kaka dagen etterpå, eller MÅ jeg legge den på før den har stivnet kvelden i forveien? Skal ha tre lag, så er litt redd det blir ødelagt om jeg legger det på før moussen har stivnet?

Du kan da legge moussen på kaka samme dag som du lager den? Jeg pleier alltid å lage kaker en dag eller to før den skal spises. Kaker blir som regel mye bedre da, med mindre det er krem på den, for da tar jeg på kremen samme dag.

Anonymous poster hash: 584b1...abb

Skrevet

Det er pisket krem i moussen, men vet ikke om det har noen betydning? Om ikke, lager jeg alt bortsett fra sukkerpastaen og pynten dagen i forveien :)

Skrevet

Dersom du lager kremen i forveien, ville jeg hatt den på kaka. Å la krem stå en dag er ikke helt ideelt. Kaker blir ofte bedre av å stå, men jeg har ikke prøvd akkurat den kaken du nevner her. Jeg ville enten laget selve kaken dagen i forveien, og moussen + pynting den dagen du skal servere, eller laget både kake og mousse og hatt moussen på kaken dagen i forveien. Ville ikke laget kake + mousse, og latt det stå og så pynte den dagen det skal serveres.

Anonymous poster hash: 90b99...ad6
Skrevet

Tror jeg ville laget kaken dagen før, og spart moussen til dagen etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...