AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 hei jeg har i noen mnd nå slitt med at avføringen er veldig variabel. jeg kan sitte på do lenge uten at jeg får ut så mye og føler at jeg aldri blir ferdig. ene dagen kan den være fast og fin, men senere den dagen kan den være veldig myk. har ikke sett blod i avføringen og usikker på om det er slim i den fordi jeg har til tider en del utflod (ved eggløsning osv) jeg har vært hos lege og fått testet meg for div matallergier og fått konkludert med at jeg ikke tåler laktose så godt, derfor bruker jeg laktosefrie produkter og da ble jeg mye bedre over natten. men nå begynner jeg å lure på om jeg må bestille meg en ny time for å sjekke om noe er galt med tarmene mine :/ det jeg lurer på er om noen har vært borti det samme her? jente 22 Anonymous poster hash: 68371...445
Teriyaki Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Hvis det ble bedre av å spise laktosefritt så tyder det jo på laktoseintoleranse. Om du ikke har blitt helt bra enda, så kan det skyldes at du fortsatt får i deg laktose. Det er laktose i veldig mye som man ikke tenker over at inneholder det. Som veldig mye forskjellig halvfabrikata. Du har jo sikkert satt deg inn i det, men hvis ikke: Mange tenker ikke over at det er laktose i produkter som brunost, prim, skinkeost, italiensk salat (melkesyre, som er spaltet laktose) etvc. Noen tåler å spise litt av dette, mens andre gjør ikke det. Så du må nesten bare prøve deg fram. Hadde du hatt noe alvorlig galt med tarmene dine, så hadde du nok hatt sterkere symptomer. Men hvis du ikke føler deg trygg på å prøve deg fram med laktosefri kost over en periode, så kan du selvsagt bestille ny time hos legen.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Hvis det ble bedre av å spise laktosefritt så tyder det jo på laktoseintoleranse. Om du ikke har blitt helt bra enda, så kan det skyldes at du fortsatt får i deg laktose. Det er laktose i veldig mye som man ikke tenker over at inneholder det. Som veldig mye forskjellig halvfabrikata. Du har jo sikkert satt deg inn i det, men hvis ikke: Mange tenker ikke over at det er laktose i produkter som brunost, prim, skinkeost, italiensk salat (melkesyre, som er spaltet laktose) etvc. Noen tåler å spise litt av dette, mens andre gjør ikke det. Så du må nesten bare prøve deg fram. Hadde du hatt noe alvorlig galt med tarmene dine, så hadde du nok hatt sterkere symptomer. Men hvis du ikke føler deg trygg på å prøve deg fram med laktosefri kost over en periode, så kan du selvsagt bestille ny time hos legen. jeg har kjent på mye av maten jeg spiser å funnet ut hva jeg ikke tåler av div matvarer. jeg kunne spist en hel norvegia, men jeg kan ikke spise sånn skinkeost i skiver, da blir jeg sittende på do resten av dagen. å spiser generelt ikke mye melkeprodukter Anonymous poster hash: 68371...445
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå