Gå til innhold

Hvilken stilling har du fødet i?


Gjest Virvar

Anbefalte innlegg

Gjest Virvar

Hvilken stilling fødet du i? Liggende, sittende, i vann - eller hva som nå er alle alternativene. Hva liker du best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest allium

Halvt sittende med de to første, stående med den siste.

Stående var absolutt best. Jeg støttet meg til fødesengen, mannen min sto på andre siden og holdt meg i hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvar

Heter det foresten fødet? :oops: Det hørtes veldig feil ut. Født kanskje. Jepp, tror det ble bedre.

Hvilken stilling har du Født i?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endelig mamma

Har bare født en gang, men forsøkte forskjellige stillinger. Jeg bare gjorde som jordmor anbefalte til enhver tid. Stod en stund, lå på ryggen, på siden osv. Gikk heldigvis bra til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født både liggende på rygg/siden og stående på knær over en saccosekk. Det siste alternativet fungerte absolutt aller best for meg!!! Vil velge det om mulig nå også. Måtte ligge første gangen fordi sønnen min kom med hånden vedsiden av hodet, som en liten Supermann... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :-)

Sto fem timer i prekestol og fødte forrige gang!Det fungerte utmerket og da hjelper jo tyngdekraften til litt også! Prøvde å legge meg ned for man blir jo sliten men det syntes jeg bare var helt grusomt! Satser på å stå denne gangen også om alt går som normat!

Klems Charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod de 3 1/2 timene fra fødselen startet...Orket ikke ligge, det var bare vondere. Hadde planer om på stå på alle fire, men etter en sinnsykt intens periode fra vannet gikk til full åpning bare la jeg med ned og fødte liggende. Det skal sies at ungen kom ut på tre press og hele fødselen tok totalt fire timer... Hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde måttet presse lenger vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lå i badekar i 7 timer og ville jo føde der, men etter at fosterlyden sank så ble jeg ført over i fødesenga. Så slik fødte jeg, med bena rett ut og så trakk de henne ut med vakum :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvar

Så om man ligger må man skyve ungen ut, og man man føder stående så "faller" den mer ut av seg selv? Dette høres jo praktisk da, men det kommer sikkert an på hvor vondt man har og hvor lenge det hoder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3llie

Du må nok presse selvom du står, men du får litt hjelp av tyngdekraften. Man får en slik stol, ser ut som en høy gåstol nesten som man kan holde seg i, men jeg syntes det ble fryktelig tungt i beina og orket det ikke rett og slett. Kanskje neste gang. Det blir litt vanskelig å bestemme hvilken stilling man skal føde i før man er der og får prøvd seg frem til hva som passer en i den situasjonen man er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med første lå jeg i badekar det meste af udvigelse perioden siden fødte jeg liggende på ryggen

med nr 2 lå jeg på siden

det samme med nr 3

og med nr 4 lå jeg på ryggen

jeg har ikke orket at stå på benen i nogen af mine fødsler p.g.a smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...