AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Del Skrevet 23. oktober 2013 Jeg hadde fransk på skolen for drøye 20 år siden og har selvsagt glemt det aller meste. Jeg har forsøkt å gå på kurs, men har rett og slett ikke tid og tålmodighet nok til å følge opp. Det jeg derimot gjerne vil, er å kunne lese bøker på fransk. Det er flere franske forfattere jeg liker, og de fleste filosofer jeg liker, skriver på fransk de også. Derfor lurer jeg på om noen har tips til ting jeg kan lese på fransk for sakte å øve opp leseferdighetene. Jeg vet at jeg trenger å friske opp litt av grammatikken (verbene) inni mellom og trenger en ordbok, men lettleste nettsider og bøker tror jeg er veien å gå. Eventuelt hvis det er noen morsomme, gratis nettsider hvor jeg kan lære fransk, da er jeg villig til å sjekke ut slike også. Det gjelder ikke LiveMocha. Blir veldig takknemlig for svar! Anonymous poster hash: 03c33...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #2 Del Skrevet 23. oktober 2013 barnebøker Anonymous poster hash: b973c...5d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topplue Skrevet 23. oktober 2013 #3 Del Skrevet 23. oktober 2013 Tegneserier er genialt når man er nybegynner i et språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #4 Del Skrevet 23. oktober 2013 http://www.jde.fr/ Fransk barneavis Anonymous poster hash: 1f12d...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anastasia Skrevet 23. oktober 2013 #5 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hva med blader? De selger noen franske blader på Narvesen tror jeg. Pleier lese franske blader selv for å holde fransken ved like. Avhengig av interesser og sånt da, men Paris Match er et ok blad. Og Closer, men de har ikke den franske versjonen i Norge. De har egen hjemmeside, du kan jo lese litt her: http://www.closermag.fr/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 23. oktober 2013 #6 Del Skrevet 23. oktober 2013 Jeg har ikke hatt fransk på skolen, og har heller ikke boken til denne nettsiden, men synes det er en fin måte å lære på likevel! http://web2.gyldendal.no/contours/Flash/kap1Innvalg.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 23. oktober 2013 #7 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hvis du har ipad/iPhone er duolingo en genial app! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #8 Del Skrevet 24. oktober 2013 Jeg leser franske ukeblader som for eksempel Elle. Liker den franske versjonen bedre ettersom den ikke bare handler om mote, men også har forskjellige intervjuer og reportasjer. Har også lest øker av Faiza Guene. Likte de godt, og språket var rimelig enkelt. Anonymous poster hash: 028f7...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #9 Del Skrevet 17. mars 2014 Noen tips til enkle blogger (mote, mat, foto, familieliv e.l.)?Anonymous poster hash: 27448...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå