Gjest Badebuksa Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Følger med på Masterchef Australia. Der tar de på maten!!! Den stekende, glovarme fullavoljeistekepanna-maten altså. Er de gærne eller? Hvordan klarer de det? Jg er livredd når jeg steiker biff. Blir som regel den noe tøffer kjæresten min som må ta over!! Endret 23. oktober 2013 av Badebuksa
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 Den beste måten (etter mitt syn) å sjekke om kjøtt og fisk er ferdig varmebehandlet krever at man kjenner og klemmer litt på stykket. Klarer du ikke det har du med andre ord et kokkeleringshandicap. Anonymous poster hash: e123b...f11 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Det gjør jeg hele tiden. Jeg er sååå gal. Anonymous poster hash: 9c784...f93
Gjest Badebuksa Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Gjør det ikke vondt å få kokende olje på fingrene da? Jeg spiser det jeg lager, ingen planer om å bli kokk.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Biffen er ikke kokende på den siden som ikke er ned i pannen. Anonymous poster hash: 9c784...f93 7
Gjest Badebuksa Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Men hvis man skulle tatt på siden som lå ned, hadde man da skadet seg? Synes de har klådd så fælt på stekende ting, uten å mukke Endret 23. oktober 2013 av Badebuksa
fuksia Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Om man jobber med mat hele dagen blir man etterhvert mer vant til varmen. Man står jo heller ikke lenge å holder noe som steker, men bare kjenner raskt.
Wonders Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Dette med varme og å ta på maten ...Kokkene jeg kjenner har fingre som en smed. De tåler alt. De tar brød ut av ovnen uten beskyttelse på hendene. 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Følger med på Masterchef Australia. Der tar de på maten!!! Den stekende, glovarme fullavoljeistekepanna-maten altså. Er de gærne eller? Hvordan klarer de det? Jg er livredd når jeg steiker biff. Blir som regel den noe tøffer kjæresten min som må ta over!! Man blir herda, så enkelt er det. Jeg jobbet på en fabrikk der jeg jobbet direkte med flytende metall. Du kan tro jeg ble herda:P Anonymous poster hash: b1315...917 1
Avalon Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 Dette med varme og å ta på maten ...Kokkene jeg kjenner har fingre som en smed. De tåler alt. De tar brød ut av ovnen uten beskyttelse på hendene. Jepp, min mor har også smedfingre som vi kaller det. Hun er ikke kokk. 1
Wonders Skrevet 24. oktober 2013 #11 Skrevet 24. oktober 2013 Jepp, min mor har også smedfingre som vi kaller det. Hun er ikke kokk.
Gjest Mocchhaa Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg fikk høre av en kokk at når hun gikk på skolen for det, så måtte de ha hende i varmt vann så lenge de klarte. Dette pga de skulle venne seg itl varmen, og en annen veninne jeg har tar rundstykker ut av ovnen med bare hender. Hun gikk matfag på skolen.
Wonders Skrevet 24. oktober 2013 #13 Skrevet 24. oktober 2013 lurer på om de noen gang glemmer seg jeg, å hvor mange brannskader de får...
fuksia Skrevet 24. oktober 2013 #14 Skrevet 24. oktober 2013 lurer på om de noen gang glemmer seg jeg, å hvor mange brannskader de får... Jeg hadde en lærer på videregående som hadde helt mørkebrune fingertupper fordi han hadde tatt på så mye som var for varmt... Da jeg var kokk var det noen brannskader, men det var mest i forbindelse med varm olje eller at man kom borti ovnen eller noe, ikke fordi man kjente på varm mat.
Wonders Skrevet 24. oktober 2013 #15 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Jeg hadde en lærer på videregående som hadde helt mørkebrune fingertupper fordi han hadde tatt på så mye som var for varmt... Da jeg var kokk var det noen brannskader, men det var mest i forbindelse med varm olje eller at man kom borti ovnen eller noe, ikke fordi man kjente på varm mat. DÆven! Brenner man ikke bort de fine tynne rillene som utgjør fingeravtrykk? Åssen kommer man inn i land osv da? Jeg veit om ei voksen dame som vasker mye med stålutt hadde fått slitte fingertupper. I tollen inn til USA fikk hun veldig problemer med både å behvise dette og forklare hva stålull var... Endret 24. oktober 2013 av Wonders
Avalon Skrevet 24. oktober 2013 #16 Skrevet 24. oktober 2013 DÆven! Brenner man ikke bort de fine tynne rillene som utgjør fingeravtrykk? Åssen kommer man inn i land osv da? Jeg veit om ei voksen dame som vasker mye med stålutt hadde fått slitte fingertupper. I tollen inn til USA fikk hun veldig problemer med både å behvise dette og forklare hva stålull var... " Eh.... uhm....Steel woll?"
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #17 Skrevet 24. oktober 2013 Ja du blir herdet. Jeg hadde sommerjobb i kafeteriaen på en båt der vi måtte helle kaffen selv i koppene til kundene fra sånn vanlig kaffekolbe direkte fra trakteren. Pga bølger osv. skjedde det mer enn en gang at jeg helte på hånden som jeg holdt kaffekoppen med og de første gangene var det så sykt vondt at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, men jeg ble mer og mer herdet og kaffen kunne renne over hendene mine uten at jeg omtrent kjente det. Og kundene ble jo ofte helt perpleks og regnet med jeg hadde skadet meg. I dag hadde jeg hylt av smerte. Min mor jobber mye på kjøkkenet hjemme og er også kjempeherdet, spesielt på fingertuppene. Anonymous poster hash: 71d84...195
hjertesukka Skrevet 24. oktober 2013 #18 Skrevet 24. oktober 2013 Enda mer offtopic: En gammel elektriker jeg kjente, pleide å stikke fingrene inn i alle elektriske kontakter og støpsler for å kjenne om det var strøm. Ja, man blir herdet, tydeligvis! :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå