abcdefghi Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Naboens møkkakatt har driti utenfor døra mi igjen. Det lille toxoplasmose-monsteret har ingen respekt for annen manns eiendom, og jeg er lei av å plukke opp bæsjen. Det er dessverre grus utenfor, og det dumme dyret tror vel at hele inngangen er en luksusdo free-of-charge. Av hensyn til nabofred og anmeldelser, skal jeg droppe kattemat med blodfortynnende foreløpig. Men hva kan jeg bruke for å holde den drittkatten vekk? Spikermatte? 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 Populært innlegg #2 Skrevet 23. oktober 2013 Dette er naboens, ikke kattens feil. Og hadde du krummet så mye som et hår på mitt dyr, så hadde du måtte ønske deg nytt utstyr til jul. Anonymous poster hash: 36aba...ee3 56
Gjest Eurodice Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Naboens møkkakatt har driti utenfor døra mi igjen. Det lille toxoplasmose-monsteret har ingen respekt for annen manns eiendom, og jeg er lei av å plukke opp bæsjen. Det er dessverre grus utenfor, og det dumme dyret tror vel at hele inngangen er en luksusdo free-of-charge. Av hensyn til nabofred og anmeldelser, skal jeg droppe kattemat med blodfortynnende foreløpig. Men hva kan jeg bruke for å holde den drittkatten vekk? Spikermatte? Horekatt? Horebegrepet har fått en ny betydning. 12
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Finnes det ikke en elller annen lukt man kan sprøye som får katter til å holde seg unna og ikke drite der? 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Det finnes visst diverse sprayer og ting man kan prøve ut, som skal skremme bort katter. Men har du snakket med katteeieren om dette, og spurt hvorfor vedkommede ikke passer bedre på katten sin? Ingen burde la dyret sitt løpe rundt ute alene... det er kun katter man gjør dette med, pga en eller annen idiotisk tradisjon. Det er faktisk ingen selvfølge at man skal kunne la dyrene sine romstere fritt på andre folks eiendom. Horekatt? Horebegrepet har fått en ny betydning. Kanskje den tar betalt for å gjøre fra seg foran folks dører. Anonymous poster hash: 3a431...712 2
Gjest crazycatlady Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Hva ER det med folk? Horekatt, jaja. Og det er NABOENS og ikke den stakkars kattens feil! Utrolig trist hvor liten respekt folk har for dyr. Er en grunn til at jeg er så lite inne på dyreforumet til KG, jeg blir så trist over folks holdninger og manglende respekt for dyr, spesielt katter. Er heller på rene dyreforum hvor folk faktisk har respekt for dyr. 25
kattepus89 Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Sett en kattedo utenfor da! Da driter den der i stedet, så kan naboen tømme den 1
Gjest Propelly Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Legg ut appelsin/sitronbåter, da holder de fleste puser seg borte. 5
abcdefghi Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 23. oktober 2013 Det finnes visst diverse sprayer og ting man kan prøve ut, som skal skremme bort katter. ...Hvordan lukter dette? Er det slik at grus i seg selv gjør at katter tror at kroken foran døra mi er en do? Ville det holdt med å puttet noen steiner der?
Gjest Lille-pus Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 ...Hvordan lukter dette? Er det slik at grus i seg selv gjør at katter tror at kroken foran døra mi er en do? Ville det holdt med å puttet noen steiner der? Hvis du har en liten haug med sand eller fin grus i den kroken foran døren din så har du laget deg et offentlig kattetoalett Rens opp for kattedritt i haugen, legg steiner (med størrelse på) over haugen og problemet bør være løst. 10
~umulia~ Skrevet 23. oktober 2013 #11 Skrevet 23. oktober 2013 Ha på hel pepper i grusen, så holder den seg borte. 2
Tabris Skrevet 23. oktober 2013 #12 Skrevet 23. oktober 2013 Som andre har nevnt, katter liker ikke ting som lukter sterkt. Sitrusfrukt og pepper er gode ting du kan legge ut. 3
kareen Skrevet 23. oktober 2013 #13 Skrevet 23. oktober 2013 Man kan ikke stole på folk som ikke liker dyr, da vet man at de mangler noe i følelsesregisteret. I hvert fall kattehatere. 28
geene Skrevet 23. oktober 2013 #14 Skrevet 23. oktober 2013 Du kan vel be naboen komme å plukke opp vel? Lite sannsynlig at katten plukker opp etter seg selv iallefall
Brunhilde Skrevet 23. oktober 2013 #15 Skrevet 23. oktober 2013 Hvis du gidder, så kan du prøve denne. Jeg vlle alllikevel fulgt rådet fra Lille-pus i tillegg og håper du blir kvitt problemet. Hvis det er en av mine katter, så håper jeg virkelig at du gir meg beskjed, så skal jeg kjøpe den flasken til deg! 3
Gjest Belle Gunnes Skrevet 23. oktober 2013 #16 Skrevet 23. oktober 2013 Mest effektive jeg har prøvd, er pepper og sitron. Vi hadde egen katt, men den fikk ikke gå på do hvor som helst. Var lett å kontrollere dette. Den hadde derimot fri tilgang på en diger sandhaug bak vårt hus, så den ikke skulle drite i naboens hage
Gjest HappyWaffle Skrevet 24. oktober 2013 #18 Skrevet 24. oktober 2013 blir bare oppgitt over folks holdninger til dyr! syns du kan flytte jeg, langt til fjells hvor det ikke er folk eller husdyr i nærheten. men huff, da kommer det vel en stakkars rev å gjør fra seg utenfor hos deg. nei, vi får nok kvitte oss med alle dyr
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #19 Skrevet 24. oktober 2013 Skaff deg en hankatt. Funker selv om den er kastrert. Den må være skikkelig voksen før det funker, før det blir den banket opp. Vi ble kvitt kattepiss/dritt utforbi døra/hagen på den måten.Anonymous poster hash: abe09...716
Nerine_ Skrevet 24. oktober 2013 #20 Skrevet 24. oktober 2013 Hvordan kan dere mene at det er katteeierens feil? Som katteeier kan man ikke styre hvor katten bæsjer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå