Gå til innhold

Bank ID


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal logge inn i nettbanken. Trodde at jeg skulle kunne bruke brikken eller mobiltelefonen, men når jeg velger bank ID blir jeg bedt om å oppgi en kode fra kodekortet mitt i stedet. Hvorfor det?



Anonymous poster hash: 3ec9b...abf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kodekort?

BankID = engangskode fra kodebrikke + egenvalgt personlig passord. Hvis du blir bedt om noe annet, er det ikke bankID.

Har du siste oppdaterte versjon av java? Hvis ikke, kan ikke bankID-løsningen lastes inn :)

Endret av Lista
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kodekort?

BankID = engangskode fra kodebrikke + egenvalgt personlig passord. Hvis du blir bedt om noe annet, er det ikke bankID.

Dette stemmer ikke helt, de ulike bankene har forskjellige løsninger, Hos Skandiabanken benyttes det kodekort (skrapekort med koder på) for BankID.

Hvilken bank har du TS?

Anonymous poster hash: 43848...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer ikke helt, de ulike bankene har forskjellige løsninger, Hos Skandiabanken benyttes det kodekort (skrapekort med koder på) for BankID.

Hvilken bank har du TS?

Anonymous poster hash: 43848...c11

Okei. Da er kodekortet en slags "gammeldags" kodebrikke altså. Høres utrolig tungvint ut :klo: Hvor mange koder får man ut av et kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Da er kodekortet en slags "gammeldags" kodebrikke altså. Høres utrolig tungvint ut :klo: Hvor mange koder får man ut av et kort?

50 på Skandiabankens kort. Det sendes ut nytt lenge før det du har er oppbrukt.

Skandiabanken brukte disse kodekortene lenge før BankID eksisterte, så jeg skjønner godt at de ikke brukte penger på å implementere en annen løsning. Hos Skandiabanken selv er det uansett greiest å logge inn med engangskode på SMS, hvis man da ikke bruker BankID på mobil. Det kan gå månedsvis mellom hver gang jeg faktisk trenger kodekortet. :)

Edit: Til TS, hvilken bank bruker du? Har du flere valg på hvordan du kan logge inn?

Endret av Zzyzx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...