Gå til innhold

Supersmaksløker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er casen. Når jeg var mindre/liten (10-12) drakk vi stort sett kun melk fra q-meieriene, og hver gang mamma kjøpte Tine melk begynte vi å "sutre". Hun ble selvfølgelig irritert, for hun mente at vi ikke kunne smake forskjellen. Hun satte så opp en blind test mellom Tine melk og q-meieriene, lett og skummet melk.

Fikk rett hver gang.

Senere prøvde hun å bytte ut melken uten at vi forventet det. Kom opp i tv-stuen med boller og melk (TINE!! :() og latet som ingenting. Hun ble selvfølgelig tatt for dette og fikk værsågod gå ned å hente skikkelig melk til oss =D.

Jeg har også oppdaget andre små ting med maten hennes når hun har gjort noe nytt. Hun hadde f.eks en fersk tomat i en lasagne fordi hun hadde litt lite tomatpure, som jeg kjente med en gang. Hvis hun har glemt å ha muskat i kremboller (noe ingen andre merker).

Jeg tror ikke jeg er noe supermenneske på smak, men oppdager stadig vekk at jeg smaker og lukter ting som ingen andre merker. Kan også nevnes at jeg ikke klarer å drikke kaffe, det smaker helt forjævlig. Jeg har prøvd mange ganger over lengre tid. Jeg slet veldig med å drikke øl. Nå liker jeg det ganske godt, men synes at flere populære øltyper smaker sur tiss.

Det jeg lurer på er om noen vet om det går an å teste smaken sin noen plass (uten å måtte gjennom hele helsevesenet) og om evt. noen her er en slik "supersmaker" som jeg har lest om.

Kjører anonym fordi jeg ikke vil at samboeren min skal se dette :D

Anonymous poster hash: 73ec6...108
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som om du akkurat beskrev meg. Jeg kjente også forskjell på merker, og kunne/kan liste opp krydder brukt i maten enkelt uansett hvor "kamuflert" andre mener det er. Har lurt på dette selv, men nå begynner jeg å lure på om det ikke er så uvanlig likevel.

Anonymous poster hash: 2d59f...194
Skrevet

Det er som om du akkurat beskrev meg. Jeg kjente også forskjell på merker, og kunne/kan liste opp krydder brukt i maten enkelt uansett hvor "kamuflert" andre mener det er. Har lurt på dette selv, men nå begynner jeg å lure på om det ikke er så uvanlig likevel.

Anonymous poster hash: 2d59f...194

Men hvis det ikke er så uvanlig hvorfor sitter vi kansje 5-6 mann rundt bordet og ingen forstår hva jeg snakker om? :P kansje vi er "the 20%"?

Anonymous poster hash: 73ec6...108

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...