Gå til innhold

Kaffebar i Oslo....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er så heldig å skal til Oslo i helga....kan du anbefale en koselig kaffebar i sentrum? Som gjerne selger noe sunt man kan kjøpe til? Blir glad for tips...

Anonymous poster hash: 6f90a...e5c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er så heldig å skal til Oslo i helga....kan du anbefale en koselig kaffebar i sentrum? Som gjerne selger noe sunt man kan kjøpe til? Blir glad for tips...

I Lille Grensen ligger de som perler på en snor. Dette er en sidegate ved Stortinget/Karl Johan og Grensen.

(rett om hjørnet ved Zara)

Joe and the Juice som er støyfull om man liker slikt.

Ved siden av ligger Stockflets..

Rett om hjørne ligger kaffebrenneriet.

Det ligger flere cafeer i denne gaten, jeg husker bare ikke hva de heter.

Endret av Wonders
  • Liker 2
Skrevet

Lille Grensen er full av hyggelige steder, ja. Tror du fikk med deg alle unntatt Tehuset, Wonders.

Sunt og sunt med det man kan spise til, det går mye i muffins og store cookies. Fragrance of the Heart på Glasmagasinet har en del sunn småmat, og det er ganske koselig der - hvis man liker dempet stemning og bilder av guruen til de som driver der :P De har en avdeling ved Rådhuset også, men der er det ikke akkurat koselig. Bare Jazz i Grensen og Steam ved Egertorget er også veldig trivelige, uten at jeg kan huske om de har noe sunt spiselig å by på. Jeg tror de fleste Kaffebrenneriet-filialene har litt brødmat. Kaffe & Juice i Torggata (like ved Eldorado som før var kino og nå er bokhandel) har gode smoothies i tillegg til god kaffe, tror kanskje de har litt mat også?

Den koseligste kaffebaren i hele Oslo er Kroghs i Folketeaterpassasjen, men obs: de har bare åpent 10-16 i helgene. På andreplass er Fuglen i Pilestredet, som blir til cocktailbar om kvelden, men der tror jeg ikke de har noe spiselig.

Skrevet

Ts her...tusen takk for svar....desse skal sjekkast ut;) har aldri hørt om folketeaterpassasjen...men skal avgårde og finne den;)

Skrevet (endret)

Finnes ingenting tilsvarende Godt Brød (Trondheim) i Oslo sentrum?

Endret av Guybrush
Skrevet

De mest sentrale Godt Brød-filialene ligger vel i Theresesgate på Bislett og Thorvald Meyers gate på Løkka.

Skrevet

Finnes ingenting tilsvarende Godt Brød (Trondheim) i Oslo sentrum?

Godt brød ble startet i Bergen.

Anonymous poster hash: e9b23...cf4

Skrevet

Jeg jugde forresten ufrivillig, Kaffe & Juice har stengt nå nylig. Dette fant jeg ut da jeg skulle innom der i går. :sur:

Skrevet (endret)

De mest sentrale Godt Brød-filialene ligger vel i Theresesgate på Bislett og Thorvald Meyers gate på Løkka.

Dette er Ring 2, ikke sentrum. Men er ts innom er det jo bare flott dere skriver det opp.

Rett om hjørne for lille grensen og i selve Grensen, litt lenge rned enn Kaffebrenneriet ligger Wayne’s Coffee.

Endret av Wonders
Skrevet

Kolonihagen har utrolig mye god sunn mat, og maten er itillegg økologisk! Den ligger på Frogner i en koslig og idyllisk bakgård:) Adressen er Frognerveien 33:)

Skrevet

Wayne's Coffee har ikke hva jeg vil kalle god kaffe...

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes faktisk den er god, selv om jeg vanligvis bare går for Kaffebrenneriet eller liknende.

Den er litt søtlig i smaken - og det liker jeg.......skal sies at jeg ikke kjøper den til hjemmebruk, ei heller vanlig sort kaffe.

Anonymous poster hash: 468ec...18d

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes den ofte er brent feil og blir for besk og for lite rik i smaken, for mine kaffepreferanser i hvert fall. Det hender også at jeg drikker latte eller cortado, og jeg har lagt merke til at på Wayne's svir de oftere melken enn de gjør andre steder.

Så kan man jo lure på hvorfor jeg havner på Wayne's i Grensen nå og da, og det er rett og slett fordi jeg synes det er koselig inne i benkekroken der og liker å sitte der og jobbe. Drikker heller te enn kaffe der, bare.

Skrevet

Jeg syns Cafe Sør er et godt alternativ men nå er vel TS i byen for lengst :P

PS: Kakaoen på Wayne's er heller ikke noe å skryte av.

Skrevet

så... hvor endte du opp?

Skrevet

Ja, fy søren, hva er det med den kaffen? Virkelig ikke god kaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...