AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har fulgt litt med på denne saken i det siste, og kan ikke huske å ha sett en eneste tråd her inne om det! Synes det er veldig skremmende at en myndig storesøster har tatt med seg en 16åring til et farlig og krigsherjet område... Enda verre synes jeg at storesøsteren omtales som en skoleflink jente, som var helt "normal" fra en ikke spesielt religiøs familie, plutselig ble veldig radikalisert. nå husker jeg ikke hvor det stod, men en avis nevnte at foreldrene hadde hatt en krangel med henne fordi hun nå ville gå med nikab.. Kjenner jeg blir litt skremt over hvor "lett" det er å omvende ungdommer til å bli radikale... TV2 link Anonymous poster hash: 17849...b16 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 Folk er og blir lettlurte... Skremmende. Samme med han der nordmannen som var med på terroren på kjøpesenteret. Han kunne like gjerne ha gjort det her hjemme hvis han hadde støttet en sak som ikke handlet om områder og landegrenser eller hva det nå var. Anonymous poster hash: 2003c...e81
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Noen er idioter. Men at hun drar med søsteren på 16 vil jeg si er utilgivelig. Anonymous poster hash: 78e5d...913 2
lashara Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Noeb ungdommer begynner å røyke, noen drikker, noen bruker dop, noen sloss og andre blir ekstremister. Jeg mener det er en del av ett ungdomsopprør. En føler seg svak og trekkes mot å bli en del av en sterkere gruppe. Men for all del, la dem reise i hellig krig -bare ikke slipp dem tilbake igjen. 8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Kanskje de har blitt inspirert av sine tunisiske trossøstre, som reiser til Syria for seksuell jihad? For de som lurer på hva det er, det er å tilby sex i jihads navn til krigerne, for det er visst tillat i den konteksten.. Anonymous poster hash: 4d4ff...7d8 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 De har nok blitt utsatt for påvirknin i nærmiljøet. På en måte så kan jeg forstå det. Folk i Syria blir terrorisert av familie bedriften / diktatoren Assad. Sadi Arabia mener også at vesten gjør alt for lite. Samtidig er alt blit kaotisk etter at islamister begynte å reise in i Syria. Håper de får hentet de tilbake, to unge jenter fra Somalia skiller seg ut i Syria og utsetter seg selv for stor fare. Anonymous poster hash: 37f7a...8c0
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10135583 "En tunisisk minister sier lokale kvinner reiser til Syria for å drive seksuell jihad ved å stille seg til disposisjon for islamistiske krigere som kjemper mot Assad-regimet" Kanskje de er inspirert av disse. Hva skjer om de kommer hjem gravid? Da må vel staten hjelpe med trygdeordninger, og eventuell få faren (kanskje en islamistisk terrorist) til Norge. Anonymous poster hash: 2e2cf...3a6 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Savnede søstre sier de er villige til å dø i Syria Det ønsket kan gjerne gå i oppfyllelse for min del. Anonymous poster hash: ea34f...1d5 4
Sir Winston Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Noeb ungdommer begynner å røyke, noen drikker, noen bruker dop, noen sloss og andre blir ekstremister. Jeg mener det er en del av ett ungdomsopprør. En føler seg svak og trekkes mot å bli en del av en sterkere gruppe. Men for all del, la dem reise i hellig krig -bare ikke slipp dem tilbake igjen. Ja, jeg husker det godt fra ungdommen. Hjemme i Aalborg. Særlig han der Bombe-Hans. Og Terror-Jens. Og en av de værste var Lise Skytegal, salte hvor kulene sto rundt henne. Men, vi levde med det, vi aksepterte det på en måte. Det var jo ikke vondt ment, mer et sånt ungdomsopprør. Sånn som ungdommen likar! 3
MajorasMaske Skrevet 24. oktober 2013 #10 Skrevet 24. oktober 2013 Kanskje de har blitt inspirert av sine tunisiske trossøstre, som reiser til Syria for seksuell jihad? For de som lurer på hva det er, det er å tilby sex i jihads navn til krigerne, for det er visst tillat i den konteksten.. Kanskje de som blir lovet 72 jomfruer for en selvmordsbombing har skjønt at det lønner seg å ta forhåndsbetaling? Isåfall så skjønner jeg at de må hente kvinner fra her og litt der.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #11 Skrevet 24. oktober 2013 anskje de er inspirert av disse. Hva skjer om de kommer hjem gravid? Da må vel staten hjelpe med trygdeordninger, og eventuell få faren (kanskje en islamistisk terrorist) til Norge. Anonymous poster hash: 2e2cf...3a6 Skjerp deg. Fedre til norske barn får ikke automatisk opphold her. Anonymous poster hash: 14d40...501
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg vil anbefale Aktuelt som gikk på NRK2 i går kveld, der diskuterte man situasjonen med radikalisering av unge muslimer både med leder for Islamsk Råd, en konvertitt som selv hadde vært innom miljøet og en som har jobbet med andre ekstreme miljøer tidligere. Kanskje av interesse for de som ønsker å tenke litt lenger enn "det ønske må gjerne oppfylles" og "gravid med islamist og trygd". Dette er et alvorlig problem, men det ser ikke ut til at særlig mange her inne eller ellers i samfunnet klarer å ta inn over seg at radikalisering av ungdom faktisk har årsaker. Eller at man må finne årsakene for å kunne gjøre noe med radikaliseringen. Men det er kanskje bedre å bare slenge drittkommentarer på nett. Jeg håper inderlig at ingen av dere faktisk snakker sånn i virkeligheten, eller har kontakt med ungdom Anonymous poster hash: 2e6d4...782 5
Mann 42 Skrevet 24. oktober 2013 #13 Skrevet 24. oktober 2013 De har nok blitt utsatt for påvirknin i nærmiljøet. På en måte så kan jeg forstå det. Folk i Syria blir terrorisert av familie bedriften / diktatoren Assad. Sadi Arabia mener også at vesten gjør alt for lite. Samtidig er alt blit kaotisk etter at islamister begynte å reise in i Syria. Håper de får hentet de tilbake, to unge jenter fra Somalia skiller seg ut i Syria og utsetter seg selv for stor fare. Anonymous poster hash: 37f7a...8c0 Slik jeg ser det, er en død jihadist en god jihadist. Når de først har tatt dette skrittet, så tenker jeg at vi skal la det fare. De hører ikke til her lenger, om de noen gang gjorde det. 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #14 Skrevet 24. oktober 2013 Slik jeg ser det, er en død jihadist en god jihadist. Når de først har tatt dette skrittet, så tenker jeg at vi skal la det fare. De hører ikke til her lenger, om de noen gang gjorde det. Anonymous poster hash: 07546...19d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #15 Skrevet 24. oktober 2013 Slik jeg ser det, er en død jihadist en god jihadist. Når de først har tatt dette skrittet, så tenker jeg at vi skal la det fare. De hører ikke til her lenger, om de noen gang gjorde det. Det som er spesielt i denne saken er at en av jentene er under 18 år. Det er derfor norske myndigheter er involvert for å forsøke å finne jentene. Hvis begge hadde vært over 18 kunne de gjort som de ville. Hvis de overlever kommer de nok tilbake til Norge. Det gjør de fleste andre som drar til utlandet for å delta i krig og terror også. Anonymous poster hash: 07546...19d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #16 Skrevet 24. oktober 2013 Det som er spesielt i denne saken er at en av jentene er under 18 år. Det er derfor norske myndigheter er involvert for å forsøke å finne jentene. Hvis begge hadde vært over 18 kunne de gjort som de ville. Hvis de overlever kommer de nok tilbake til Norge. Det gjør de fleste andre som drar til utlandet for å delta i krig og terror også. Anonymous poster hash: 07546...19d Hun eldste er 19.Anonymous poster hash: 78e5d...913
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #17 Skrevet 24. oktober 2013 Hun eldste er 19.Anonymous poster hash: 78e5d...913 Ja. Hun på 19 kan gjøre som hun vil. Norske myndigheter kan utfa dagens lover og regler ikke nekte henne å delta i krigen i Syria. Anonymous poster hash: 07546...19d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #18 Skrevet 24. oktober 2013 Veldig fint om de kunne reise så mye de ville. men vis de ville krige fikk de ikke kom inn til norge igjen. Kansje de tenker seg om 2 ganger. Anonymous poster hash: 34912...f32
katinkatinka Skrevet 24. oktober 2013 #19 Skrevet 24. oktober 2013 De har nok blitt utsatt for påvirknin i nærmiljøet. På en måte så kan jeg forstå det. Folk i Syria blir terrorisert av familie bedriften / diktatoren Assad. Sadi Arabia mener også at vesten gjør alt for lite. Samtidig er alt blit kaotisk etter at islamister begynte å reise in i Syria. Håper de får hentet de tilbake, to unge jenter fra Somalia skiller seg ut i Syria og utsetter seg selv for stor fare.Anonymous poster hash: 37f7a...8c0 Ja, det er vel vesten og nordmenn sin skyld dette også? 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #20 Skrevet 24. oktober 2013 Kanskje de burde miste oppholdstillatelsen til Norge? Det er faktisk ganske alvorlig at disse som kanskje ender opp med å drepe og torturere andre mennesker skal få komme hjem og nyte statsborgerskap her uten konsekvenser. Anonymous poster hash: 4d4ff...7d8 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå