Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten har ordnet oss en romantisk tur til Kiel fra Oslo denne helgen. Det er med skipet Color Fantasy. Er det noen som har reist med det?

Har noen pakketips?

Tips til noen "must do's"

Generelt?

Aner ikke hva jeg skal ta med meg en gang jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt den turen flere ganger. Følg litt med på reklamen som går på tv for tiden så får du kanskje noen ideer.

Vel til hva som dere kan finne på ombord. Dere kan spise på en av restaurantene og her kan du velge mellom italiensk , tapas, buffet, gourmet og a la carte restauranter. Vi pleier å gå for den italienske, buffetrestauranten og a la carte restauranten i løpet av turen.

dere kan handle i butikkene i gågaten og i tax fri nede. du kan gå på pubben , høre på musikk og ta en øl.

Dere kan gå i svømmebassenget. Dette er vel mest tilpasset den yngre garde men jeg har selv prøvd det og det går fint. Dere kan gå på treningssenteret, på spa og prøve det deilige boblebadet der oppe.

Du kan gå på show hver kveld og etterpå ta igjen en tur på pubben eller ta heisen opp til dekk 15 og ta en drink og en dans der oppe.

Og når båten ligger i Kiel så går dere opp til det store shoppingsenteret rett opp i gaten eller tar en spasertur i Kiel eller bare blir ombord.

Pakketips: Vanlig jeans,topp og behagelige sko, pentøy til restaurant og show, badetøy og treningstøy om du kan tenke deg å bruke disse fasilitetene og varmt utetøy til å gå ute i Kiel.

God tur :)

Skrevet

Har reist med Fantasy ja. Greie restauranter og OK spa/svømmebasseng, og generelt er det nok flere bedre lugarer. Er nok de beste minicruise båtene som går fra Norge, for par syntes jeg det nok er både bedre enn Stena Line (Fredrikshavn) og DFDS (København). Det er flere barer og diskotek, men syntes nok handlegaten var litt oppskrytt. Den fremstod som veldig liten i forhold til det man fikk inntrykk av i reklamen. Men så er vel kanskje ikke shopping formålet med en romantisk tur heller?

Jeg ville tatt med så lite som mulig, det er begrenset hva man får bruk for på en slik tur siden det meste av den foregår innendørs i skipet, er begrenset hvor lenge man gidder å være på dekk på denne tiden av året. Men ta med noe godt tøy hvis dere planlegger å være i land i Kiel. Syntes Kiel er ganske kjedelig så har skjelden giddet å være i land noe særlig der, selve turen er jo faktisk båtturen frem og tilbake. Av Must do's ville jeg fokusert på avslapning, SPA, svømmebassseng og kanskje en kinofilm på en partur.

Anonymous poster hash: e6c8c...4ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...