AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har begynt å bli dårlig. I det ene øyeblikket fryser jeg og svetter samtidig, i det andre må jeg kle av meg igjen og er glo varm. Febermåleren virker ikke, så får ikke målt meg. Eneste typen min sier hver gang jeg spørr, du er iskald, eller du er sånn passe. Er kvalm, vondt i hode og kroppen. Har til og med hatt vondt i ryggen og magen i dag samtidig. Å det er ikke godt! Har smerter i brystet. (høyre) Jeg gidder ikke å reise til legen så lenge dette vil gå over. Men må ta enkelte ting på alvor da de ikke finner ut hva som feiler meg fra april i år... Vært syk siden da, men de finner ingenting. Men det er ikke samme symptomer. Anonymous poster hash: 9f061...313
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Oppsøk legen. Anonymous poster hash: 87b1a...231 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Høres ut som typisk influensa symptomer du har nå, da verker man i hele kroppen, føler seg helt jævlig! HVis jeg var deg, ville jeg avventet det i noen dager, og prøvd med paracet og ibux. Hvis det ikke gav seg til rett før helgen, så ville jeg gått til legen og fått tatt en crp, og sett om det er noe bakterielt! Uansett god bedring! Anonymous poster hash: 870e2...f1f 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Sikkert influensa. Hadde venta noen dager. Anonymous poster hash: 4fa55...b03 2
Magnifique Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Hei. Dette høres ut som influensa. Det er ikke noe godt med smerter i kroppen, feber og kvalme. Jeg hadde kanskje ventet i noen dager - og sett an situasjonen. Influensa skyldes uansett virus, så det finnes jo ingen medisiner du kan ta for å bli frisk. Men blir du enda dårligere, eller for eksempel besvimer, eller får andre, alvorligere symptomer (synsproblemer), ville jeg ha kontaktet lege med en gang. - Ta deg noe smertestillende, og god bedring 1
frøkna Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 Virker som influensa ja, du har nok feber. Drikk mye væske, ta paracet og prøv å sov mye. Blir du ikke bedre innen 2-3 dager oppsøker du lege. 1
Silfen Skrevet 22. oktober 2013 #7 Skrevet 22. oktober 2013 Nå sies det jo at en skikkelig influensa varer en ukes tid, så dersom du fortsatt har rene influensasymptomer, du ikke trenger sykemelding og det ikke går mer utover deg enn en normal influensa gjør, så ville jeg ventet godt over 2-3 dager.
lillemeg90 Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 Så lenge du er ved bevissthet o får med deg det som skjer rundt deg. Kommer deg til toalette, drikker nok vann osv. Så trenge du ikke opsøke legen for influensa, om du begynner å fryse veldig, så ta en paracet for å få ned feberen!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Takk for alle svar! Er ikke så alt for lenge siden jeg hadde influensa sist gang, men det var mye verre enn dette. Så trodde det ikke var det, men kan jo være fult mulig. For var i bursdag i helgen og der var det 2 stykker som var syke, så kan ha blitt smittet av dem. Feberen er borte nå etter en natt med søvn, men smertene er der fortsatt. Så får slappe av i dag. Tror jeg venter med å se om det blir sykemelding, fordi nå hadde jeg klart å jobbe, men hvis det blir verre. Så må jeg se det ann.. Anonymous poster hash: 9f061...313
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #11 Skrevet 23. oktober 2013 Da har du nok ikke influensa nå. Fordi jeg hadde det for 2 mnd siden tenker du på? Anonymous poster hash: 9f061...313
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #12 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg har begynt å bli dårlig. I det ene øyeblikket fryser jeg og svetter samtidig, i det andre må jeg kle av meg igjen og er glo varm. Febermåleren virker ikke, så får ikke målt meg. Eneste typen min sier hver gang jeg spørr, du er iskald, eller du er sånn passe. Er kvalm, vondt i hode og kroppen. Har til og med hatt vondt i ryggen og magen i dag samtidig. Å det er ikke godt! Har smerter i brystet. (høyre) Jeg gidder ikke å reise til legen så lenge dette vil gå over. Men må ta enkelte ting på alvor da de ikke finner ut hva som feiler meg fra april i år... Vært syk siden da, men de finner ingenting. Men det er ikke samme symptomer. Anonymous poster hash: 9f061...313 Send kjæresten din på apoteket for å kjøpe et nytt termometer. Når du ringer legen/legevakten i et slikt tilfelle, vil de helt sikkert spørre deg om du har feber. Anonymous poster hash: 75bc2...347 2
Silfen Skrevet 23. oktober 2013 #13 Skrevet 23. oktober 2013 Fordi jeg hadde det for 2 mnd siden tenker du på? Anonymous poster hash: 9f061...313 Både det og fordi at influensa ikke er ferdig over natten. Sesonginfluensaer er samme typen og man blir immun dersom man har det en gang. Denne immuniteten holder for mange året etter også, siden influensaen ikke forandrer seg noe særlig fra år til år. Det er altså stort sett ikke mulig å ha influensa ørti ganger pr sesong. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #14 Skrevet 23. oktober 2013 Både det og fordi at influensa ikke er ferdig over natten. Sesonginfluensaer er samme typen og man blir immun dersom man har det en gang. Denne immuniteten holder for mange året etter også, siden influensaen ikke forandrer seg noe særlig fra år til år. Det er altså stort sett ikke mulig å ha influensa ørti ganger pr sesong. Ja, det er jo greit. Men fortsatt vondt i hodet og kvalm, uggen i kroppen. Eneste som endret seg fra i går var feberen. Så vi får se hvordan det går i kveld. Anonymous poster hash: 9f061...313
lillemeg90 Skrevet 23. oktober 2013 #15 Skrevet 23. oktober 2013 Både det og fordi at influensa ikke er ferdig over natten. Sesonginfluensaer er samme typen og man blir immun dersom man har det en gang. Denne immuniteten holder for mange året etter også, siden influensaen ikke forandrer seg noe særlig fra år til år. Det er altså stort sett ikke mulig å ha influensa ørti ganger pr sesong. Man kan få influensa flere ganger på en sensong da influensa A har flere subtyper. http://www.fhi.no/tema/influensa/sesonginfluensa 1
Silfen Skrevet 23. oktober 2013 #16 Skrevet 23. oktober 2013 Man kan få influensa flere ganger på en sensong da influensa A har flere subtyper. http://www.fhi.no/tema/influensa/sesonginfluensa Kan du vise til sitat? Jeg finner ikke annet enn at det finnes flere subtyper som forandrer seg fra år til år.
lillemeg90 Skrevet 23. oktober 2013 #17 Skrevet 23. oktober 2013 Kan du vise til sitat? Jeg finner ikke annet enn at det finnes flere subtyper som forandrer seg fra år til år. Det er der du har lest, men når A har flere subtyper så er det jo flere typer en kan bli smitta med hvert år. Det va slik jeg tolket det iallefall:)
Silfen Skrevet 23. oktober 2013 #18 Skrevet 23. oktober 2013 Det er der du har lest, men når A har flere subtyper så er det jo flere typer en kan bli smitta med hvert år. Det va slik jeg tolket det iallefall:) Jeg ser bare hva som står der, at A har flere subtyper som kan forandre seg fra år til år. Så jeg tok altså feil i at man kan bære med seg immunitet fra et år til et annet, men det står ingenting om at man kan ha flere runder med influensa hvert eneste år.
lillemeg90 Skrevet 23. oktober 2013 #19 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg ser bare hva som står der, at A har flere subtyper som kan forandre seg fra år til år. Så jeg tok altså feil i at man kan bære med seg immunitet fra et år til et annet, men det står ingenting om at man kan ha flere runder med influensa hvert eneste år. Men når influensa A har forskjelluge subtyper. (Nå dikter jeg bare opp noen) eks. AB, AC, AD og AE. da dan du vell i værstefall bli smittet av alle de 4 subtypene ett år? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå