AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Fant en klump i brystet mitt. Den jeg kjente først var på størrelse med en drue. Gikk til legen som også kjente den kulen. Ble så henvist til ultralyd/mammmografi. I mellomtiden etter å ha kjent på brystene mine hver dag flere ganger om dagen fant jeg en til rett ved siden av den første klumper jeg fant. Denne er på str med en ert. Da jeg endelig kom på brystdiagnostikk ble det kun tatt ultralyd da jeg er såpass ung ønsker de ikke å ta mammmografi. De kunne ikke vises noen unormalt i brystet. Og jeg måtte et par ganger vise selv hvor kulen var. Legen tok seg tid og kjørte over med ultralyd scanneren, men fant ikke noe unormalt, bare vanlig brystvev. Så hun sa at jeg kunne ta det helt med ro, dette er ikke noe. Men jeg kjenner fortsatt kulen og selvom den er på str med en ert, er den likevel betraktelig større enn de andre brystkjertlene i brystet. Er ultralyd like sikkert? Legen hadde vell tatt nålprøve av kulen om hun var det minste usikker? Dumme meg overtenker alt! Selvom jeg er betraktelig roligere enn jeg har vært, liker jeg ikke kulen/klumper som er der. Anonymous poster hash: bedd9...dff
lillemeg90 Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Hadde de hatt mistanke om noe ondartet hadde de nok tatt biopsi ganske kjapt ja, spesielt siden du er ung. Men hade jeg vert deg ville jeg følgt litt med på omde blir større, i såfall vilk jeg oppsøkt lege igjen:)
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Takk for svar ja følger med på brystene regelmessig. Legen sa at jeg kunne slå meg helt til ro så da må jeg nok stole på det. Er man en engstelig person som meg tenker man allt for mye. Anonymous poster hash: bedd9...dff
lillemeg90 Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Takk for svar ja følger med på brystene regelmessig. Legen sa at jeg kunne slå meg helt til ro så da må jeg nok stole på det. Er man en engstelig person som meg tenker man allt for mye. Anonymous poster hash: bedd9...dff Forstår godt at du bekymrer deg:) vi vil jo ikke være syke. Er bedre at man bekymrer seg litt for mye om en slik ting enn at man ikke bekymrer seg i det hele tatt og velger da å ikke gå til legen! Vi har alle noen klumper her og der, og som du sier:så lenge legen har sagt at du ikke trenger å bekymrer deg, så prøv å ikke gjør det heller:) men bruk sunn fornuft og følg med. Klem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå