Gå til innhold

Hvorfor bruker ikke flere Dr. Hauschka?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor bruker ikke flere Dr. Hauschka egentlig ? Dr. Hauschka har jo veldig naturlige produkter.

Hvorfor vil noen heller bruker f.eks cliniques kremer som inneholder så mye rart i stedet for naturlige produkter ?

Dr. Hauschka er jo ikke så dyrt heller.

Har noen gode alternativer til Dr. Hauschka for oss som liker å finne nye ting ? :)

Anonymous poster hash: f7419...ad9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tør ikke engang prøvde det når jeg ser ingredienslisten, dessverre.

Peanøttolje(comedogenic deluxe), masse alkohol og parfyme høyt på listen.

Så for meg er det som å be om dårlig hud og allergier.

Men så bruker jeg ikke kremer fra parfymeri heller, så det ligger vel noe der :)

Naturlig er ikke alltid best, arsenikk er naturlig. Alkoholer(som er i masse økologiske produkter) er heller ikke bra for huden. Eteriske oljer er og naturlig, men mange reagerer på det.

Naturlig og økologisk er ikke ensbetydende med bra for huden.

Anonymous poster hash: e58b9...b62
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forrige poster påpeker så er det ingen sammenheng mellom "naturlig" og bra. Imidlertid får Dr. Hauschka et stort pluss for ikke å ha dyretestete produkter. Jeg har dog aldri kjøpt det fordi jeg aldri har sett det - så enten er det for bortgjemt i butikkene, eller så finnes det ikke i butikkene jeg vanligvis er innom.

Anonymous poster hash: be779...358
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke engang prøvde det når jeg ser ingredienslisten, dessverre.

Peanøttolje(comedogenic deluxe), masse alkohol og parfyme høyt på listen.

Så for meg er det som å be om dårlig hud og allergier.

Men så bruker jeg ikke kremer fra parfymeri heller, så det ligger vel noe der :)

Naturlig er ikke alltid best, arsenikk er naturlig. Alkoholer(som er i masse økologiske produkter) er heller ikke bra for huden. Eteriske oljer er og naturlig, men mange reagerer på det.

Naturlig og økologisk er ikke ensbetydende med bra for huden.

Hvilke produkter anbefaler du i stedet da ? Som er såkalt naturlig ? Eller som er godt for huden i det hele tatt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forrige poster påpeker så er det ingen sammenheng mellom "naturlig" og bra. Imidlertid får Dr. Hauschka et stort pluss for ikke å ha dyretestete produkter. Jeg har dog aldri kjøpt det fordi jeg aldri har sett det - så enten er det for bortgjemt i butikkene, eller så finnes det ikke i butikkene jeg vanligvis er innom.

Anonymous poster hash: be779...358

Ok. Jeg finner det på helsekost blandt annet.

Hva syns folket om Ole Henriksen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker håndkremen derfra, men det er vel det.

Anonymous poster hash: 43f24...120
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en skikkelig dårlig serie etter min erfaring, iallefall om du har sensitiv hud.

Anonymous poster hash: 90c5e...c54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke Dr. Hauschka hvis jeg ikke har lyst til å fremkalle kløende, sviende utslett på et øyeblikk, etter bitter erfaring med å prøve noen av produktene. Skal jeg absolutt handle hudpleie på helsekost har Weleda noen serier jeg tåler - og noen jeg ikke tåler. De tester heller ikke på dyr og er veldig "naturlige", for de som blander litt begrepene "naturlig" og "bra".

Selv bruker jeg stort sett MD Formulations, som ikke tester på dyr og inneholder masse deilige "unaturlige" ingredienser som jeg tåler helt fint og som gjør fine ting med huden min.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke Dr. Hauschka hvis jeg ikke har lyst til å fremkalle kløende, sviende utslett på et øyeblikk, etter bitter erfaring med å prøve noen av produktene. Skal jeg absolutt handle hudpleie på helsekost har Weleda noen serier jeg tåler - og noen jeg ikke tåler. De tester heller ikke på dyr og er veldig "naturlige", for de som blander litt begrepene "naturlig" og "bra".

Selv bruker jeg stort sett MD Formulations, som ikke tester på dyr og inneholder masse deilige "unaturlige" ingredienser som jeg tåler helt fint og som gjør fine ting med huden min.

MD Formulations liker jeg, men liker ikke å bruke det i solen. :)

Jeg trodde ikke at såpass mange mislikte det ?

Uansett... Jeg er i og for seg fornøyd, men har fått noen hvite nupper som jeg ikke rører (for det er jo ikke noe poeng i det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke noe som heter "naturlig produkt". Hvis holdbarheten er lengre enn en uke, så er det garantert kjemisk uansett hva man mener. Man liker å tro det har noe for seg, men faktum er at mange av ingrediensene i naturlige produkter er allergifremkallende og irriterende. Dr Hauschka har f.eks alkohol ganske høyt oppe på listen, i den forstand at det faktisk tørker ut huden på sikt.

Clinique er i det minste allergitestet og parfymefritt, det skal de ha :)

Anonymous poster hash: a2665...800
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte det i flere år og var veldig fornøyd, helt til huden min sa stopp. Huden min tørka ut helt, og flassa som bare det. Fikk litt kviser av det også. Alt for mye alkohol i den toneren, og hele den filosofien med å ikke bruke krem om natta passa dessverre ikke. Synd, for jeg likte egentlig produktene veldig godt, og etter at jeg ble vant til lukta liker jeg den også. Savner spesielt rensemelken og den flytende dagkremen. Prøver stadig å venne meg til mer naturlig og økologisk hudpleie, og mens det har fungert bra til kropp og hår er det dessverre veldig vanskelig å tilfredsstille huden i ansiktet, og jeg reagerer lett med kløe, flassing og verst av alt kviser. Så det går i Decleor. Eller kan anbefale rosevann som toner da, men antar at det er mest for at det føles forfriskende, ikke fordi det her en dyptvirkende effekt :fnise:Har litt lyst til å teste Jurlique da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke produkter anbefaler du i stedet da ? Som er såkalt naturlig ? Eller som er godt for huden i det hele tatt ?

Jeg snuser litt på norske Oneothera(tror jeg det staves).

Har funnet noen få på Iherb uten mye tulleingredienser, men nå går det i Dermalogicas Intensive Moisture som dagkrem(nei, jeg kødder ikke :P ) og Raw Gaia sin jojobaolje, som faktisk er langt bedre enn alle jeg har testet fra Iherb og helsekost. Men jeg er gravid nå, og det kan tenkes at det innvirker på at jeg er mer fornøyd med Raw Gaia(som jeg først prøvde når jeg allerede var gravid, de andre når jeg ikke var det - tror huden min har bedret seg bittelitt).

Raw Gaia har ellers endel andre kremer jeg er litt fristet til å prøve, men jeg takler ikke lukter(eteriske oljer) så det blir nok med tanken for min del.

Oneothera sine vil jeg dog prøve, men de er ganske dyre........eller, jeg bruker ganske rause porsjoner pga megatørr hud, så dermed blir det meste fort brukt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...