Gå til innhold

somatisk og psykisk - samme journal?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne lese journalen min, og lurer da på om somatisk og psykisk sykdom står på samme journal? Og fra sykehus og hos lege på samme? Er det bare å spørre i resepsjonen om å få den skrevet ut eller hva?

Anonymous poster hash: 24905...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis har legesenteret en journal, DPS (dersom det er dit du går) en journal, og sykehuset en journal. Jeg har ikke opplevd at de på somatisk kan se journalen min fra psykiatrien, men de fra psykiatrien på sykehus A kan se journalen fra psykiatrien ved sykehus B. Sistnevnte er nok litt forskjellig fra sted til sted.

Noen steder spør du om journal direkte fra lege, andre steder må du via helseforetaket. Det kommer an på hvor du bor. Spør den som har skrevet journalen din/den som har tilgang på den pdd hvordan du går frem.

Anonymous poster hash: 9a448...a59
Skrevet

Legen vill nok også sitte å lese sammen med deg, slik at du kan spørre han om uttrykk og fagbegreper.

Skrevet

Legen vill nok også sitte å lese sammen med deg, slik at du kan spørre han om uttrykk og fagbegreper.

Det er ikke noe krav, men kan være greit om man ikke forstår "legespråk". Man har rett på kopi av sin egen journal.

Anonymous poster hash: 9a448...a59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...