Gå til innhold

Grønn menstruasjon?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt mensen i 1 uke nå og begynner å bli lei. Går på p-piller så er gjennombruddsblødning. I dag har jeg brukt tampong i noen timer, og da jeg skulle bytte så var det en side av den og en del av toppen som var grønn! Lys grønnfarge altså. Resten var sånn brunrød som det pleier å være (tror jeg nærmer meg slutten av menstruasjonen siden det begynner å bli litt brunaktig).

Har aldri hatt grønn mens før, så lurer på om jeg burde være bekymret? Har ikke bakteriell vagianose eller noe heller (da hadde jeg visst det for å si det sånn)

Anonymous poster hash: 42b63...106
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du nærmer deg slutten på menstruasjonen, så kan jo dette grønne være vanlig utflod? Men kanskje litt annerleds på fargen pga, som du sier her, at menstruasjonen begynner å slutte og er litt brunaktig.

Anonymous poster hash: d9ec0...e4b
Skrevet

Om du nærmer deg slutten på menstruasjonen, så kan jo dette grønne være vanlig utflod? Men kanskje litt annerleds på fargen pga, som du sier her, at menstruasjonen begynner å slutte og er litt brunaktig.

Anonymous poster hash: d9ec0...e4b

Åh, okei. Har bare aldri opplevd grønn menstruasjon/utflod.. Pleier alltid å være brunaktig mot slutten.

Skrevet

Grønn utflod tyder på bakterier. Spesielt Gonoré gir grønn utflod. Trichomonas er en annen infeksjon som gir en spsiell utflod. Det er ikke vanlig å ha grønn utflod, så dette burde du sjekke hos legen.

Hvit/blank utflod er det vanlige om man er frisk (blir litt lysegult mot en hvit truse noen ganger).

Anonymous poster hash: 69d8c...548

Skrevet

Grønn utflod tyder på bakterier. Spesielt Gonoré gir grønn utflod. Trichomonas er en annen infeksjon som gir en spsiell utflod. Det er ikke vanlig å ha grønn utflod, så dette burde du sjekke hos legen.

Hvit/blank utflod er det vanlige om man er frisk (blir litt lysegult mot en hvit truse noen ganger).

Men jeg vet jo ikke om det er utfloden grønn, eller om det var tampongen eller om det bare er menstruasjonen som er teit på slutten. Gonore har jeg ikke og denne Trichomonas gir skummende utflod som er gulgrønn. Den var absolutt ikke gulgrønn, men grønn :)

Jeg vet hvordan min utflod ser ut til vanlig, og det er absolutt ingen forandringer i hvordan ting er bortsett fra at menstruasjonen (som nødvendigvis ikke er utflod heller) var litt grønnaktig. Den er dessuten helt rød nå.

Skrevet

Men jeg vet jo ikke om det er utfloden grønn, eller om det var tampongen eller om det bare er menstruasjonen som er teit på slutten. Gonore har jeg ikke og denne Trichomonas gir skummende utflod som er gulgrønn. Den var absolutt ikke gulgrønn, men grønn :) Jeg vet hvordan min utflod ser ut til vanlig, og det er absolutt ingen forandringer i hvordan ting er bortsett fra at menstruasjonen (som nødvendigvis ikke er utflod heller) var litt grønnaktig. Den er dessuten helt rød nå. Anonymous poster hash: 42b63...106

Om du ikke har hatt ubeskyttet sex, så er det kanskje bare at tampongen satt inne litt lenge, og at det fikk utvikle seg bakterier fra normalfloraen :) Men grønn utflod, sårvæske osv er ofte forårsaket av bakterier. Blod er enten rødt eller svart, aldri grønt. Om det ikke kommer igjen, og du ikke har smerter eller feber, er det sikkert ikke farlig,

Skrevet

Om du ikke har hatt ubeskyttet sex, så er det kanskje bare at tampongen satt inne litt lenge, og at det fikk utvikle seg bakterier fra normalfloraen :) Men grønn utflod, sårvæske osv er ofte forårsaket av bakterier. Blod er enten rødt eller svart, aldri grønt. Om det ikke kommer igjen, og du ikke har smerter eller feber, er det sikkert ikke farlig,

Jeg har hatt sex uten kondom med 2 personer (eneste jeg har hatt sex med forøvrig) og begge har vært og er sammen med meg, og begge har vært fri fra kjønnssykdommer og ikke hatt så mange partnere før meg heller.

Jeg vet at det selvsagt likevel er en risiko osv, men jeg er testa for det meste pga litt merkelig utflod som viste seg å være soppinfeksjon (dette var etter jeg hadde sex med min nåværende partner) i tillegg til at jeg går til gynekolog veldig ofte så de hadde helt klart sett det om det hadde vært tegn til infeksjon (man kan se det på livmortappen, og min er veldig fin).

Den satt i i 5,5 timer så jeg tror det kanskje er grunnen helt ærlig. Har nå kun brukt bind og alt ser fint ut og akkurat som det skal være. Jeg bare glemte å ha med OB i dag.. Pleier å bytte hver 3 time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...