Gjest Pet Skrevet 3. mai 2004 #1 Skrevet 3. mai 2004 Vi har fått tilbud om å leie ei hytte i Aremark/Ørje-området. Har ikke vært å sett på den ennå, men hvordan er naturen der? Er det et sånt typisk innlandsområde med tett skog og masse mygg? Hvor langt er det å kjøre fra Oslo?
Gjest Poirot Skrevet 3. mai 2004 #2 Skrevet 3. mai 2004 Jeg har vært der og syntes det var kosleig, rolig og idyllisk. Mye skog, men også åpne områder nede ved små vakre vann. Ikke langt å kjøre fra Halden, ca 30 min?
tenker Skrevet 3. mai 2004 #3 Skrevet 3. mai 2004 Ørje er jo helt ved svenskegrensa, ved E- 18. Tipper du kjører dit på... tja, 1 time og 15 min eller noe fra Oslo? Mygg kan nok være et problem, ja. Ellers er det som Poirot skriver ganske idyllisk der, med innsjøer og tjern. Stille og rolig. Rødnessjøen er vel ikke så langt unna f.eks. Dessuten er det jo noen slags kanalsystemer ved Ørje, jeg lurer på om det er Götakanalen som begynner/slutter der? Selve Ørje "by" er umåtelig trist synes jeg, og heller ikke Årjäng eller Töcksfors i Sverige, som det er kort vei til, er noe å hoppe i taket over. Men du kan i det minste kjøpe inn billig kjøtt til grillinga (så sant du husker myggsprayen )
Gjest Poirot Skrevet 3. mai 2004 #4 Skrevet 3. mai 2004 Også har man det lille svenske stedet Ed, med en liten strand og pizzarestaurant med over 50 ulike pizzaer!
Gjest Pet Skrevet 3. mai 2004 #5 Skrevet 3. mai 2004 Takk for svar. Vi er nå fire familier som deler ei hytte og det begynner vi å bli litt lei av. Må alltid klarere med resten av slekta når vi skal bruke hytta, og passe på at alt er prikkfritt når vi drar. Nå har vi lyst på noe eget hvor vi kan gjøre som vi vil! Noen som har erfaring med å leie på åremål også, kanskje?
Gjest Poirot Skrevet 3. mai 2004 #6 Skrevet 3. mai 2004 Synes dere definitivt burde dra å sjekke ut denne hytten ihvertfall! Som sagt likte jeg området godt.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2004 #7 Skrevet 3. mai 2004 Og hvis ikke Pet vil ha den så vil jeg gjerne.................
lille mor Skrevet 3. mai 2004 #8 Skrevet 3. mai 2004 Hvis du kjører indre Østfold tenker jeg du bruker ca. 2 timer. Om du kjører E6 sparer du nok litt tid med tanke på at veien er bedre, men du må jo innom Halden og det tar ca. 20 min. å kjøre til Aremark fra Halden. Aremark er et stille tettsted, med mange rolige tjern å bade i. Turterrenget er også veldig flott. Med tanke på mygg må du nokk pakke ned endel myggspray Halden er også en flott by, med mange serverdigheter. Dere vil nok få en fin ferie der. Det er forøvrig Dalslandskanalen som er der, med sluser og mange flotte tettsteder. Har du mulighet til å låne en båt, er det en fantastisk tur.
Grooo Skrevet 4. mai 2004 #9 Skrevet 4. mai 2004 Jepp, Ørje og Aremark er fine steder det Ikke noen kjøpesentre og store shoppingmuligheter, men masse fin natur og noen koselige severdigheter både i Aremark og Ørje. Slusene i Haldenvassdraget og Ørje kan være hyggelige å besøke, kanskje får du med deg Slusefestivalen? Så er det jo ikke lange veien til Halden som det ble nevnt over her, Fredriksten Festning og Røed Herregård er jo verdt å få med seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå