Gå til innhold

Hva er din drømmeferie?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om du skulle reist i morgen og fritt kunne velge:

Reisemål og aktiviteter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå hadde det blitt England. Har nettopp vært i London og skulle gjerne reist tilbake om jeg hadde hatt mulighet og fått med meg Sherlock Holmes guidingtur, gått på The Beatles musikalen som går nå og tatt en tur på Sherlock Holmes museumet. Så hadde det vært kjekt å tatt en tur til Liverpool, jeg som er så glad i The Beatles.

Gjest Kjærleik
Skrevet

Akkurat nå ville det ha vært en lengre jorden-rundt-reise, hvor jeg får besøkt veldig mange land over en lengre periode. Rett og slett for å oppleve og lære om andre kulturer, god mat og drikke, dykke, arkitektur og så videre. Har en forkjærlighet for Asia, og da spesielt sør-øst-Asia, så her ville jeg ha brukt god tid. Afrika med blant annet safari. Amerika og Australia. *Drømmer*..

Skrevet (endret)

Min drømmereise er et verdenscruise.

Endret av caroprins
  • Liker 2
Skrevet

Har i grunn mange forskjellige drømmereiser:

* Transatlantisk cruise med RCCL

* Roadtrip gjennom USA

* Besøke alle stater i USA

* Dra på romantisk ferie med mannen til Zanzibar, Mauritius eller Den dominkanske republikk

* Besøke Sanrio-land i Japan! Og besøke de gamle dojoene, og Tokyo.

* Dra på ferie hvor vi bare besøker slike fornøyelsesparker, f.eks i USA, Europa osv.

* Biltur gjennom England

* York-ferie (Elsker York!)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Har i grunn mange forskjellige drømmereiser:

* Transatlantisk cruise med RCCL

* Roadtrip gjennom USA

* Besøke alle stater i USA

* Dra på romantisk ferie med mannen til Zanzibar, Mauritius eller Den dominkanske republikk

* Besøke Sanrio-land i Japan! Og besøke de gamle dojoene, og Tokyo.

* Dra på ferie hvor vi bare besøker slike fornøyelsesparker, f.eks i USA, Europa osv.

* Biltur gjennom England

* York-ferie (Elsker York!)

Kan du fortelle litt mer om York? Har vært flere ganger i england, men bare i sør. Hva er spesielt med york? Er det fint å dra på ferie dit med barn feks?

Anonymous poster hash: 449ae...153

Skrevet

- Transsibirske jernbane og rundreise i Kina med ryggsekk

- Sør-Amerikaen tre ukers tid og deretter en ukes fottur opp til Machu Picchu

- Afrika sør for Sahara, rundreise i en måned

- En måned uker med ryggsekk i den norske fjellheimen (men ville vel helst reist i juli/august, ikke nå)

Skrevet

Bor i Tokyo for tiden og prøver å planlegge en tur så jeg får sett litt mer av landet, det er førsteprioritet akkurat nå. Vil gjerne til både Kyoto, Osaka, Hiroshima, Nagasaki og Okinawa. Vi får se!

Ellers har jeg så mye jeg har lyst til å gjøre at jeg ikke vet hvor jeg skal starte..

Skrevet

Kan du fortelle litt mer om York? Har vært flere ganger i england, men bare i sør. Hva er spesielt med york? Er det fint å dra på ferie dit med barn feks?

Anonymous poster hash: 449ae...153

Det er ingen veldig stor by, men den har mye historie. Det som er spesielt med byen er nok kanskje at det nesten ikke er "moderne" bygninger i byen. Skal det bygges i byen må man bygge etter middelalderstilen ellers i byen. Det kan hende de har blitt mindre restriktive siden jeg var der i 2008, det virker ikke slik. Uansett, byen ble grunnlagt i år 71 og har siden den gang en lang og rik historie. Den er nært knyttet til vikingene. De sier det på folkemunne at alle fra York har en slekning som er viking, ergo ble man alltid godt tatt i mot når man fortalte at man var norsk. ;)

Men det er ikke det som kanskje gjør byen spesiell for meg, men heller byggestilen, at den er så gjennomført. Utrolig koselig by, og det føles jo litt spesielt å gå i gater som er mange hundre år gamle.

Er man glad i historie og liker muséer og lignende så tenker jeg at byen passer for alle. Det er også gode shoppingmuligheter i byen. Anbefaler en tur innom York Minister, som er en av Nord-Europas største katedraler, samt York Castle som ble påbegynt i 1068.

Skrevet

En forlatt perleøy i karibien alene med en digg mann, haha!

56B5D878D7E71687E96285FBFF885_h450_w598_

• Liker 2
Skrevet

New York med shopping og sightseeing, med min ektefelle :)
I tillegg kunne vi tenkt oss å oppleve deler østkysten av USA med privatfly.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...