Gå til innhold

Snorking - Er de munnpustere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var ikke helt sikker på hvor denne skulle plasseres, så beklager om det er feil.

Ble litt inspirert av den andre tråden som omhandler snorking, eller ekstrem snorking. Ville ikke avspore tråden så jeg lager heller en ny en :)

Samboeren min snorker også veldig høyt og mye, heldigvis ikke hver natt, men det er alt for mange netter der jeg ligger våken og det er umulig å sove. Om jeg dulter litt i han tar det maks 10 sek før han begynner igjen. For meg blir det umulig å sove med ørepropper siden jeg blir livredd av å ikke kunne høre rundt meg på grunn av ting som har skjedd tidligere.

Men det jeg har lagt merke til er at han alltid puster gjennom munnen når han sover. Dette syntes jeg er så rart, han puster gjennom munnen når han prøver å sovne også, men ikke ellers på dagen.

Men en skulle jo trodd at instinktene tok over når han sovner? Man skal jo helst puste gjennom nesen siden da luften blir oppvarmet før den kommer til lungene, i motsetning til å puste gjennom munnen. Også tenker jeg at dette kanskje kan være grunnen til at han snorker så mye, om det kanskje hadde blitt mindre om han pustet gjennom nesen? Han snorker i alle vinkler.

Til dere andre som har snorkere, puster han/hun gjennom munnen eller nesen når han/hun sover :)?

(Han blir alltid litt lei seg når vi snakker om problemet, så vil vite om det er noe hold i tanken min før jeg snakker med han om det.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snorker i perioder og puster da gjennom munnen. Puster som regel med nesen før jeg sovner. Tror ofte man åpner munnen i søvne om man har vanskelig for å trekke pusten(som snorkere ofte har).

Skrevet (endret)

Jeg snorker i perioder og puster da gjennom munnen. Puster som regel med nesen før jeg sovner. Tror ofte man åpner munnen i søvne om man har vanskelig for å trekke pusten(som snorkere ofte har).

Det som er rart er at han har ikke problemer med dette. Han puster helt fint gjennom nesen ellers og trekker pusten fint, han er også veldig godt trent. Men han starter allerede med munnpustingen med en gang vi legger oss i sengen for å sove. Men å puste gjennom munnen er altså det som lager snorkingen?

Edit: Takk for svar forresten :)

Endret av Kiva
Skrevet

Jeg puster både gjennom munnen og nesen når jeg sover og snorker av og til i følge kjæresten.

Anonymous poster hash: ca88b...03c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...