Gå til innhold

P-piller - litt usikker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg har nå etter to år på P-sprøyte gått over på P-piller. Jeg har ikke fått igjen mensen etter P-sprøytestoppen.

Hvertfall, jeg tenker at det er mulighet for at jeg ikke får mens tilbake den uken jeg har pillestopp, sexmessig, er jeg sikker mot gravidtet? (vet p-piller ikke er 100% men ja, sånn relativt sikker mot gravidtet da i det minste)

Så spørsmålet er, kan jeg ha sex i min pillefrie uke uten å tenke på det med gravidtet?

Anonymous poster hash: fc35c...ca4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du går 21 dager på p-pillene, så er du like sikker de 7 pillefrie dagene som du er når du tar pillene :) Så det er bare å ha sex.

Men du vet at du ikke trenger å ha pillefri uke? Det er absolutt ikke skadelig på noen måte å gå på p-pillene kontinuerlig om du ønsker det. Det betyr da at du bare hopper over den pillefri uka (altså sukkerpillene om du har det) og begynner rett på nytt brett. Jeg gjør det hele tiden etter råd fra gynekolog (da jeg forsøker å unngå menstruasjon) og det funker fint for min del :) Og det har forresten ingenting å si for fruktbarheten etter p-pilleslutt om du så går 5 år kontinuerlig på p-piller uten mensen :) Den menstruasjonen du har er uansett "fake" :)

Anonymous poster hash: 38b2f...d79
Skrevet

Takk for svar.

Jeg tenker kjøre på med pillefri uke, for forhåpentigvis få mensen tilbake så jeg ser hvordan det er nå. Har ikke hatt mensen på to år og da hadde jeg i 11-15 dager i strekk. Så vil vite hvordan "ståa" er ;)

Men takk for svar

TS

Skrevet

Takk for svar.

Jeg tenker kjøre på med pillefri uke, for forhåpentigvis få mensen tilbake så jeg ser hvordan det er nå. Har ikke hatt mensen på to år og da hadde jeg i 11-15 dager i strekk. Så vil vite hvordan "ståa" er ;)

Men takk for svar

TS

Okei, men med p-piller vil du ikke ha en vanlig menstruasjonssyklus. Den vil veldig sannsynlig vare i kanskje ca 4 dager for menstruasjonen er "falsk" når du går på p-piller.

Anonymous poster hash: 38b2f...d79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...