Gå til innhold

Ahus- andre som er SKREMT?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt forferdelig. Selv har jeg en kronisk sykdom som er ganske alvorlig og jeg sogner til ahus. Har epilepsi og i tillegg til denne kroniske sykdommen. Skulle bli innkalt til kontroll 3 mnd etter et anfall jeg hadde i juli 2011. Har ennå ikke hørt noe.

Anonymous poster hash: a54b7...47c

Da må du jo gjøre noe med det selv!

Anonymous poster hash: 343f4...f77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk nesten ikke sove i natt pga hendelsen på a hus, er livredd for å bli syk..



Anonymous poster hash: c97c0...e6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slektning av meg hadde kreft, og ble innlagt på HAUGESUND SYKEHUS for å tappe vann av lungene. Hun var helt frisk og rask. Men så døde hun plutselig på sykehus. Ingen av slektningene vet hva som skjedde, og ikke mannen til slektningen min heller fikk vite hva som faktisk skjedde. Jeg frykter det var en legetabbe. Det var altså ikke kreften hun døde av.



Anonymous poster hash: 53089...56e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som ikke skjer på a-hus?

Jeg er bare blitt skremt etter mediaoppslag på a-hus, folk dør i gangene, folk får feile diagnoser / hvordan kan en lege si til en mann at han har kreft og det uten og unndersøke? han døde av en betennelse..det kunne vært unngått, og så var den en ung jente som døde når hun skulle ta mandlene, listen er lang,. tilegg går sjefen og ber om at noe gjøres.......dette påvirker meg, jeg er blitt engstelig faktisk



Anonymous poster hash: c97c0...e6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slektning av meg hadde kreft, og ble innlagt på HAUGESUND SYKEHUS for å tappe vann av lungene. Hun var helt frisk og rask. Men så døde hun plutselig på sykehus. Ingen av slektningene vet hva som skjedde, og ikke mannen til slektningen min heller fikk vite hva som faktisk skjedde. Jeg frykter det var en legetabbe. Det var altså ikke kreften hun døde av.

Anonymous poster hash: 53089...56e

Altså, frisk og rask, hun hadde fortsatt kreften, men den var under kontroll. Og underveis da hun skulle tappe vann av lungene så var hun helt fin.

Anonymous poster hash: 53089...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En slektning av meg hadde kreft, og ble innlagt på HAUGESUND SYKEHUS for å tappe vann av lungene. Hun var helt frisk og rask. Men så døde hun plutselig på sykehus. Ingen av slektningene vet hva som skjedde, og ikke mannen til slektningen min heller fikk vite hva som faktisk skjedde. Jeg frykter det var en legetabbe. Det var altså ikke kreften hun døde av.

Anonymous poster hash: 53089...56e

En slektning av meg hadde kreft, og ble innlagt på HAUGESUND SYKEHUS for å tappe vann av lungene. Hun var helt frisk og rask. Men så døde hun plutselig på sykehus. Ingen av slektningene vet hva som skjedde, og ikke mannen til slektningen min heller fikk vite hva som faktisk skjedde. Jeg frykter det var en legetabbe. Det var altså ikke kreften hun døde av.

Anonymous poster hash: 53089...56e

Blir ikke slike ting etterforsket?

Anonymous poster hash: c97c0...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: c97c0...e6c

Vet ikke. Vi er ikke så veldig nære, og mannen hennes har så å si gitt opp livet. Han føler vel ikke at det er noe vits. Hun er allerede død.

Anonymous poster hash: 53089...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Vi er ikke så veldig nære, og mannen hennes har så å si gitt opp livet. Han føler vel ikke at det er noe vits. Hun er allerede død.

Det var jo ett unaturlig dødsfall, det skal vel registreres..

så vi er ikke trygge noen steder med andre ord..

Anonymous poster hash: c97c0...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: c97c0...e6c

Ja, jeg har veldig lyst til å få et skikkelig svar på hva som skjedde. Det fortjener familien også.

Anonymous poster hash: 53089...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve sykehuset har jeg elendig erfaring med.Rot med timer,feil medisiner,de glemte å innkalle meg i 3 år ,ikke oppfølging av blodprøver /div prøver osv osv.

Men må si at 99% av de som jobber der,er utrolig hyggelige. Kun møtt 1 sur kjærring.. Og det på mange år som pasient der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer feilbehandling ved ALLE sykehus - nå har fokuset vært på a-hus mens tidligere har man fokousert på andre sykehus... Det er umulig å sikre 100% ufeilbarhet i utredning og behandling, så lenge det er mennesker som skal stille diagnoser og behandle så VIL feil skje pga mennesker gjør feil.. Hvorvidt a-hus er verre enn andre får statistikere svare på, men jeg ville ikke vært noe mer bekymret for å legges inn der enn andre steder. Husk at a-hus er det største sykehuset i Norge (i antall mennesker som sogner til sykehuset) og der det er mange mennesker vil selvsagt flere feil skje.... Norge har et av verdens beste helsevesen og risikoen for at noe skal gå galt er i det store og det hele veldig liten... Veldig mange historier man hører om "feilbehandling" regnes ikke som feilbehandling av helsevesenet pga det er ikke alt man kan se gjennom undersøkelser eller utredninger og heller ikke alt man kan forutse.... Folk har nok noen ganger vel store forventninger til leger og utredningsmetoder/behandlingsmetoder....



Anonymous poster hash: 51586...05b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er så mange som dør fordi leger ikke tar dem på alvor.

Leser om damer med eggstokk kreft som blir tatt for å være psykisk syke når de kommer med symtomene sine, de kan gjerne se gravid ut ( oppblåst ) med smerter, likevel får de noe betennelseneddempende og dør så alt for tidlig..

De finner kreft alt for sent, det tar for lang tid

De som har penger reiser visst utelands for operasjon......



Anonymous poster hash: c97c0...e6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahus er et drittsykehus!

Dessverre må man dit dersom det er akutt og man hører til Ahus. Fullstendig idiotisk system. Men hvis det ikke var sånn ville vel ingen dratt til Ahus?

Jeg ble innlagt der 3 grusomme ganger i sommer, samme diagnosen hver eneste gang. Gikk glipp av hele sommeren, hele barselperioden med babyen min, kjente ikke babyen da jeg kom hjem.

De ødela muligheten for amming, de feilbehandlet meg, la meg inn på feil avdeling, ga meg sprøyteskrekk pga inkompetente sykepleiere, traumatiserte meg pga smerter.

De skrev meg ut imens jeg var alvorlig syk, ble selvsagt så syk at jeg ble sendt til akutten gjentatte ganger og skrevet inn igjen. Da jeg klagde på store smerter i benet (klarte ikke å gå), brukte de 8 timer på å finne grunnen. Selvom jeg hadde vært innlagt for akkurat samme grunn tidligere. De undersøkte meg heller for BRYSTBETENNELSE siden jeg ikke klarte å gå på benet.

Så benet er ødelagt.

Ble sendt til Aker sykehus etter 3. Innleggelse, der ordnet de ting nogenlunde (eksperter på området), men de er ikke særlig flinke der heller, jeg ble veldig traumatisert der og. Lå i 3 timer og lå på en benk og grein og skrek av smerte pga for lite bedøvelse da de rotet rundt med nåler inni benet mitt.

Det er et problem, sykehusene i landet er dårlige! Det er farlig, ikke bare dør folk og feilbehandles, de får psykiske traumer!!! Det må gjøres noe med. En må være frisk for å,være syk, til og med en akuttlege på Ahus sa det til meg da jeg skulle bli innlagt!

Man får bare håpe at man aldri noensinne må legges inn på Ahus........

Anonymous poster hash: f5a2f...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, frisk og rask, hun hadde fortsatt kreften, men den var under kontroll. Og underveis da hun skulle tappe vann av lungene så var hun helt fin. Anonymous poster hash: 53089...56e

Man er ikke frisk og rask om man har lungeødem, sånn at man må tappe vann fra lungene. Da er trykket i lungekretsløpet alt for høyt pga hjertesvikt... Men veldig leit at hun døde så uventet, at de ikke informerte dere bedre.

Anonymous poster hash: 8b00f...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer feilbehandling ved ALLE sykehus - nå har fokuset vært på a-hus mens tidligere har man fokousert på andre sykehus... Det er umulig å sikre 100% ufeilbarhet i utredning og behandling, så lenge det er mennesker som skal stille diagnoser og behandle så VIL feil skje pga mennesker gjør feil.. Hvorvidt a-hus er verre enn andre får statistikere svare på, men jeg ville ikke vært noe mer bekymret for å legges inn der enn andre steder. Husk at a-hus er det største sykehuset i Norge (i antall mennesker som sogner til sykehuset) og der det er mange mennesker vil selvsagt flere feil skje.... Norge har et av verdens beste helsevesen og risikoen for at noe skal gå galt er i det store og det hele veldig liten... Veldig mange historier man hører om "feilbehandling" regnes ikke som feilbehandling av helsevesenet pga det er ikke alt man kan se gjennom undersøkelser eller utredninger og heller ikke alt man kan forutse.... Folk har nok noen ganger vel store forventninger til leger og utredningsmetoder/behandlingsmetoder....

Anonymous poster hash: 51586...05b

Også må man jo legge til at det er SVÆRT sjeldent pårørende oppløser taushetsplikten i etterkant av slike saker, noe som gjør at de pårøende, deres advokater og andre kan si akkurat hva de vil, mens sykehusene som er involvert i saken har munnkurv for omverden. Mange fakta kommer aldri ut i lyset av nettopp denne grunnen, sykehusene har derfor ingen mulighet til å forsvare seg offentlig fordi de fortsatt er underlagt taushetplikt....

Men jeg forsvarer ikke alle tabbene som gjøres, selvfølgelig blir det gjort feil, og hvis de er mange eller unødvendige feil må selvfølgelig noe gjøres, men enkelte ting kan ikke oppdages, eller behandles bestandig, forskjellige sykdommer som krever fullstendig forskjellig behandling har akkurat samme symptomer, men når man står på andre siden i en slik situasjon sier det seg selv at det er svært vanskelig å se dette. Men alt sykehuspersonale er mennesker, og mennesker gjør feil og får bare strekt seg så og så langt på de ressursene de har tilgjengelige. En lege som har jobbet 48 timer uten søvn er trøtt og sløvere enn h*n ellers ville vært, men er alternativet(ingen lege i det hele tatt) bedre enn en lege som strekker seg litt lenger for å hjelpe så best h*n kan?

Jeg har selv gått doble og triple skift på sykehus, vært trøtt som faen, og så sliten at jeg nesten ikke har klart å holde øynene åpne. Men alternativet ville vært at det ikke hadde vært sykepleier på avdelingen(tro det eller ei, ja, det er faktisk mulig at man ikke kan bemanne opp bestandig), noe som ville ført til at ingen hadde fått intravenøs, smertelinding, antibiotika eller annen behandling som krever tilsyn av sykepleier. Forsvarlig? Nei. Bedre enn alternativet? Helt klart

Anonymous poster hash: 96a36...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvordan kan dette skje? er lederne i dette landet helt handlingslammet eller???? de må jo gjøre noe, det derre virker bare som galskap.

hvilke sykehus i dette landet er trygge? :(

Anonymous poster hash: c97c0...e6c

Det skjer fordi folk er idioter, og tror at et velgersystem med ikke-opplyste velgere, er en bedre egnet mekanisme til å utvikle sykehus, enn å la markedskreftene herje fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler egentlig mest på sykehuset i Ålesund jeg. Skal aldri legges inn på Ahus frivillig.

Anonymous poster hash: 343f4...f77

Husk at små drittsykehus ofte har fornøyde pasienter, fordi pasientene er livredde for at de skal miste lokalsykehuset sitt, ikke fordi de får så bra behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at a-hus er det største sykehuset i Norge....

Med en bygningsmasse mindre enn haukeland....

Folk får som fortjent når de støtter kommunisme. Alt i helsesektoren i Norge er enten mafia, kommunisme, eller inkompetanse.

Still deg selv spørsmålet, hvis du var intelligent nok til å bli hva du vil, rik økonom, ingeniør med ph.d og 800k i lønn i oljebransjen, indøker og lederstilling - ville du valgt å jobbe som leder eller utvikler i helsevesenet? Ville du gjerne hatt en sykepleier eller prest, eller noe annet morsomt som sjefen din og faglig overhode? Eller ville du gått til det private?

Sier seg selv at helsevesenet i Norge er fucka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...