Gjest Cevita Skrevet 21. oktober 2013 #1 Skrevet 21. oktober 2013 I år skal jeg feire bursdagen min med en halloweenfest, og trenger i den anledning tips og råd til bursdagskaka. Jeg har sett meg ut at en slik kake hadde vært utrolig kult å fått til, men er det noen som har noen lure tips om hvordan jeg skal gå fram for å tå det til? Og hvordan bunn som er lur å ha inni... og gjerne med tips om fyll også... Hele sullamitten med andre ord
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #2 Skrevet 21. oktober 2013 Hva med å lage et sukkerbrød, fylle med noe godt og ha sånn fondant utenpå? Jeg har aldri prøvd sistnevnte selv, men ser for meg at det må være noe slikt som er gjort på bildet. Inne i sukkerbrød er jeg veldig glad i bringebær og banan, men det finnes mange smakskombinasjoner du kan bruke. For et par uker siden var det en bløtkakefylltråd her, søk opp den og se tipsene der Anonymous poster hash: 2ccb7...d0f
Gamerfrue Skrevet 21. oktober 2013 #3 Skrevet 21. oktober 2013 dekorasjonen der er i hvert fall conditorfarge Du drypper den inn i "sårene" og lar den renne, mens slashingen kan du få til ved å putte conditorfarge på en pensel og bruke tommelen for å trekke penselbusten tilbake og la fargen sprute over kaken. Tenkte det hvite kanskje var marsipan, men er ikke sikker, og tror ikke det blir så pent med mindre man er veldig flink - det kan kanskje bli litt misfarget eller rynkete, og da blir ikke "blodeffekten" like fet/effektfull!
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #4 Skrevet 21. oktober 2013 Det er ikke sånn sukkerfondant eller hva det heter? Marsipan er vel ikke så kritthvit? Anonymous poster hash: 2ccb7...d0f
Amberleaf Skrevet 21. oktober 2013 #5 Skrevet 21. oktober 2013 Man får kjøpt hvit marsipan. Bakeshop.no f.eks
Gjest Cevita Skrevet 21. oktober 2013 #6 Skrevet 21. oktober 2013 dekorasjonen der er i hvert fall conditorfarge Du drypper den inn i "sårene" og lar den renne, mens slashingen kan du få til ved å putte conditorfarge på en pensel og bruke tommelen for å trekke penselbusten tilbake og la fargen sprute over kaken. Tenkte det hvite kanskje var marsipan, men er ikke sikker, og tror ikke det blir så pent med mindre man er veldig flink - det kan kanskje bli litt misfarget eller rynkete, og da blir ikke "blodeffekten" like fet/effektfull! Godt poeng! Hmm, kanskje jeg skal finne en annen kake istedet da :-P kaketrekking er ikke akkurat min sterkeste side.
Gamerfrue Skrevet 21. oktober 2013 #7 Skrevet 21. oktober 2013 kanskje noe sånt noe, som er litt lettere? Eventuelt kan du jo bake en enklere versjon av the bloodstained (husket plutselig ikke hva det het på norsk??) kaka. For den var skikkelig kul!http://www.countryliving.com/cm/countryliving/images/Ky/spider-cake-desserts-1009-de.jpg
Kvist Skrevet 21. oktober 2013 #8 Skrevet 21. oktober 2013 Velg en litt fast kake, mange sjokoladekaker funker bra. Og velg stabilt fyll. Sukkerbrød med krem og greier er noe av det vanskeligste å trekke pent. Smørkremer og andre kremer som blir faste i kjøleskap egner seg mye bedre, både til trekking og stabling. Og sukkerpasta er gjerne den enkleste å trekke med, har du fyldig sjokolade i kaka blir ikke totalen så sinnsvakt søtt heller.
Wonders Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 at ingen av dere er på pinterest er beyond me. La meg vise vei...og dere trenger aldri spørre noen om inspirasjon igjen. http://www.pinterest.com/search/pins/?q=halloween%20cake%20ideas&rs=ac&len=14
Gjest Cevita Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 Denne er kanskje litt enklere?... og er jo litt søt... men den første var jo mye kulere og "eklere" Og jo, begge kakene er funnet på pinterest, men det er jo så mye der inne at det er håpløst å velge... litt sånn som han i reklamen med fjorlandmiddagene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå